Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-05-23, 22:58
  #25
Medlem
Yahnoovass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JumpingJack
Det beror på hur mycket te, kaffe, snus, rödvin etc man använder sa min tandhygienist. Jag blekte mina för första gången förra året och man brukar tydligen få göra om det med 1-2 års mellanrum. Än så länge behövs det inte.

Okej! Ska ringa imorgon och kika. Tack!

Har själv tandblekningskit, men känns lite som gelen man sätter på tänderna kommer förstöra tandköttet. Finns ju inget skydd eller liknande.. Man bara ''penslar'' på tänderna
Citera
2018-05-23, 23:02
  #26
Medlem
Ajembacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CloserToTheHeart
Fungerar då för mig. Jag röker, snusar och dricker mängder av kaffe, och har således missfärgade tänder. Men någon gång i månaden köper jag ett extra-paket och tuggar i mig, och VIPS! så är tänderna som nya
Snabbare effekt ju fler tuggummin du tar har jag märkt.

Vilket skitsnack.
Citera
2018-05-23, 23:09
  #27
Medlem
No6s avatar
Eller så borstar man tänderna och drar ner på det som missfärgar. Tar några veckor sen blir dem iaf vitare än innan, kanske inte sådär plastigt vita som de som bleker tänderna får.
Citera
2018-05-25, 01:27
  #28
Medlem
Gaupes avatar
Köp nån flashig blekande tandkräm med super strong cool mint pearls och iskristaller på tuben. Borsta minst två gånger om dagen.
Dra ner på det som missfägar/skölj munnen med vatten efter intag av rödvin/kaffe/snus etc.
Snart är tänderna ljusa igen.
Citera
2018-07-05, 00:45
  #29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian66
Det finns ju tandvårdsersättning via Försäkringskassan,
Så det bör inte bli så dyrt trots allt i sista änden.Testa att googla på vad det kostar
att göra olika ingrepp.
Ta tex att det kostar 15000 med allt då får du en bra rabatt på fkassan.
Vi betalar skatt för att ha det bra och få bra sevice med
Försäkringskassan kollar du lätt upp vad du betalar dom har maxbelopp med om jag inte har fel för mig

Detta gäller ej för kosmetiska behandlingar som exempelvis tandblekning om jag inte minns fel.

T.S: som någon annan skrev kostar det endast några tusenlappar. Dessutom så går det att boka tid för att ta bort tandsten/missfärgningar, det är inte att bleka tänderna men gör de ändå finare och fräschare. Kostar runt 1000 kronor. Jag har även hört att folk borstar tänderna med aktivt kol(finns att köpa på flaska) vilket ska vara skonsamt. Har dock inte testat detta själv så jag är osäker på hur stor effekten blir, om det blir någon alls.
Citera
2018-07-08, 09:22
  #30
Medlem
Det finns ju faktiskt tandblekning som man kan köpa, som är mycket billigare än att gå till tandläkaren och göra en tandblekning Det blir inga dåliga resultat av det!
Citera
2018-07-11, 01:31
  #31
Medlem
Rodjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yahnoovas
Hallå flashbackers.

Jo, jag har komplex över EN sak i mitt liv, så jäkla nöjd över allt annat.
Alltid (oftast) varit tacksam och uppskattat det mesta i mitt liv, inte riktigt den som klagat.

Men den komplexen jag har, är något otroligt. & det är mina tänder. ''Nu'' är det så jäkla viktigt i detta samhälle med fina tänder, eller åtminstone vita tänder. Vilket jag inte alls uppfyller kraven på.

När jag var ca 12 år så slutade jag borsta varje dag, utan blev mer av en , en gång per vecka grej.
Om ens det.

Vid 16 års åldern började jag lägga märke till mina tänder. Började snusa vid 14 års ålder och fortsatt tills idag. (23 år). Försöker trampa ner det.
Iaf, vid 17-18 år så började jag ta mina tänder på allvar och började som alla andra, borsta tänderna 2 gånger per dag. ( Morgon, natt )

Men mina tänder är lika gula som dem hållit sig sen jag misskötte det.
Alltså, det är så jävla jobbigt. Svårt att ens prata med folk för så fort jag ler & ser deras ögon tittandes mot mina läppar/tänder gör mig otroligt nervös. - självförtroende som inåt helvete då. Annars är mitt självförtroende väldigt bra, om man frågar mig.

Nu till frågan!! Finns det möjligtvis NÅGOT sätt att få vitare tänder, förutom att bleka sina tänder? Kostar ju något otroligt.

Finns det någon här som testat något, som verkligen fungerat? Är inte den fattigaste, men vill inte heller spendera 10-30 tals tusenlappar för en bra tandblekning...

Såå... Någon??
Ni skulle hjälpa en broder ofattbart mycket. Kan tacka er hela livet.

// En efterklok tandborstare

Det du kan göra själv är att fortsätta borsta tänderna morgon och kväll som du nu gör.

Sedan kan du köpa så kallade "Plackers", tandtråd med bygel, rensa mellan tänderna med den, man vänjer sig fort vid handlaget. Var försiktig med tandköttet bara och för den bara upp och ner längs med tänderna i mellanrummen. Dubbeltråden tycker jag bäst om.

Sen har jag köpt ett blekningsmedel med skenor på apoteket. Köp den kanske en gång/månad. Det har gjort en viss skillnad på mig tycker jag, "Whitening" någonting hette det. Tandkräm för det finns med.

Sen efter snuset, skölj munnen med vatten liksom efter varje måltid.

Borsta aldrig tänderna direkt efter du druckit juice eller cola. Skölj i så fall munnen med vatten först.
Att ha en flaska flour hemma är inte dumt heller, att ta efter tandborstning.

Apoteken kan ge dig fler svar på frågor tror jag.

Lycka till!
Citera
2018-07-11, 08:45
  #32
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Du är 23 år och har alltså fortfarande fri tandvård. Vad jag förstår gäller det i hela landet numera. Inte för nåt rent kosmetiskt som tandblekning, men en undersökning och bedömning av din tandhälsa + rådgivning borde du få, liksom tandstensborttagning.

https://www.forsakringskassan.se/pri...1Pcwvar_iZzZJ/
__________________
Senast redigerad av SmurfSmurf 2018-07-11 kl. 09:18.
Citera
2018-08-04, 19:41
  #33
Medlem
Gula tänder är starkare än vita.. i grunden. Har man fri tandvård går man under LSS eller dispans för viss sjukdom.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback