Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-22, 21:57
  #1
Medlem
Dum som jag var så gick jag och köpte en mio ”Relax Delux” för 12000 kr. Det är en 180 kontinentalsäng som är uppdelad på två 90 resorer som ligger i ett gemensamt hölje.

Grejen är att sängen är som en hängmatta med ett hål i mitten. Sängen lutar innåt mot mitten. Detta upptäckte jag på allvar efter att ha sovit en natt i den.

Frågan är om man kan stabilisera upp denhär sängen på nått sätt. Har funderat på att pröva lägga resorerna direkt på golvet och ta bort de två 90 sängarna som skiten står på, eller lägga en spånskiva i mitten över skarven.

Nån annan som har haft liknade problem och kommit på någon lösning? Billiga sängar suger verkligen.

Länk till produkten
https://www.mio.se/produkt/relaxdelux/33643797
__________________
Senast redigerad av krakelibrankel 2018-05-22 kl. 22:10.
Citera
2018-05-22, 22:05
  #2
Medlem
lyktstolpes avatar
Låter som du köpt en så kallad 90dagars kundnöjd säng som någon tidigare kund lämnat åter så rubiken fakkad kunde nog inte bli mer bokstavlig än så. Ska inte vara som en hängmatta.

En sak till, den är nedsatt 20% nu, säkert för de fått in massa som kunder inte varit nöjda med som nu reas ut begagnade.

Jag hade reklamerat.
__________________
Senast redigerad av lyktstolpe 2018-05-22 kl. 22:07.
Citera
2018-05-22, 22:09
  #3
Medlem
Finns kilar att lägga i mitten under bäddmadrassen för motverka detta.
Citera
2018-05-22, 22:09
  #4
Medlem
megacoolmans avatar
Den kostar ju bara 9500 kr nu...

Reklamera den om du inte är nöjd. Konstigt att det lutar inåt. Blir det någon skillnad om du vänder 90 madrasserna så att du får den sidan som pekar inåt, vänd mot utsidan istället?
Borde ju luta utåt då istället
Citera
2018-05-22, 22:39
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lyktstolpe
Låter som du köpt en så kallad 90dagars kundnöjd säng som någon tidigare kund lämnat åter så rubiken fakkad kunde nog inte bli mer bokstavlig än så. Ska inte vara som en hängmatta.

En sak till, den är nedsatt 20% nu, säkert för de fått in massa som kunder inte varit nöjda med som nu reas ut begagnade.

Jag hade reklamerat.

Har anmält en reklamation hos mio.
Citera
2018-05-22, 22:40
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sillastrypar-rens
Finns kilar att lägga i mitten under bäddmadrassen för motverka detta.

Bra tips. Skall pröva detta. Såg att de kostar 200 på jysk. Är ju värt om det kan rädda mitt felköp.
Citera
2018-05-22, 22:53
  #7
Awaiting Email Confirmation
byproxys avatar
Hmm.. och visst har du satt dit alla sängben?
Citera
2018-05-23, 09:33
  #8
Medlem
Samma här, köpte hos Mio och de är som en hängmatta på vardera sida, man får ta fart för att rulla över mitten. Försökte reklamera, de skickade ut två gubbar som kollade på den, klämde lite på sängarna under och sa att här är det inga problem. Har inte hört mer efter det och det var ett tag sedan, tänkte ge upp men får nu lite nytändning efter din ts.

Fuck Mio
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback