Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2020-05-27, 14:25
  #37
Medlem
zxcvb45s avatar
Just sett 2 avsnitt, riktigt bra serie enligt mig hittills! ska med spänning se klart den kommande dagar.
Citera
2020-05-27, 15:26
  #38
Medlem
Neofytens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zxcvb45
Just sett 2 avsnitt, riktigt bra serie enligt mig hittills! ska med spänning se klart den kommande dagar.

Härligt! Var beredd på en jäääävligt underlig skapelse. Jag såg den för ett år sedan när den kom och jag tänker fortfarande på den ibland. Det är alltid ett mycket bra betyg, det är inget man glömmer i första taget.
Citera
2020-05-31, 20:03
  #39
Medlem
zxcvb45s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neofyten
Härligt! Var beredd på en jäääävligt underlig skapelse. Jag såg den för ett år sedan när den kom och jag tänker fortfarande på den ibland. Det är alltid ett mycket bra betyg, det är inget man glömmer i första taget.


Är på avsnitt 7 nu och är fortfarande riktigt imponerad, jag diggar han som regissör överlag så hade såklart höga förhoppningar men den visar sig vara bättre än jag trodde!
Citera
2020-06-02, 14:51
  #40
Medlem
Matsu-sans avatar
Den här serien är och förblir skräp.
Citera
2020-06-04, 23:14
  #41
Medlem
zxcvb45s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matsu-san
Den här serien är och förblir skräp.


Har precis sett klart den, varför är den skräp?


Jag gillar Refns låga tempo och hans snygga sätt att klippa blandat med våld, tycker hans thrillers är riktigt bra.
Citera
2022-07-21, 16:33
  #42
Moderator
skunkensunes avatar
Tycker det här var riktigt bra. Kul med serier som sticker ut lite från de vanliga normerna. Tempot är lite långsamt med långa scener och det kanske tar en stund att vänja sig vid. Men med dagens adhd-klippning i majoriteten av alla tv-serier och filmer är det välkomnat. Har NWR kanske kollat en del på Tarkovskij innan han gjorde denna?

Annars håller jag med om flera här i tråden att han även verkar vara inspirerad av Lynch. Men jag skulle vilja påstå att det även finns drag av Roy Andersson i serien.

Med vänliga hälsningar från mentalsjukhuset.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback