Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-22, 18:59
  #1
Medlem
jag har fått nässelutslag (tror jag) för första gången i mitt liv. är 30 bast och icke allergisk mot ngt.

armar, ben (lite) & ansikte (lite).

det började i måndag morgon (lade mig 03.00 var då fullt frisk, vaknade 08.00 med klia och nässelutslag) så jag är inne på 2a dagen nu. sängen och dess tillbehör har inte ändrats på senare tid för övrigt.

klias mkt tills jag tar antihistamin tabletter vilket hjälper.

har varit förkyld i 2 veckor för övrigt.

1. vad kan detta bero på? känns jävligt skummt att uppleva detta för första gången.
2. är det bra att ta nasonex nässpray samtidigt som antihistamin tabletter?
__________________
Senast redigerad av philips45 2018-05-22 kl. 19:02.
Citera
2018-05-22, 19:05
  #2
Medlem
RadikalFails avatar
Tänkte direkt att om du varit ute i sola så är det soleksen
Citera
2018-05-22, 19:07
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RadikalFail
Tänkte direkt att om du varit ute i sola så är det soleksen
jag har varit ute i solen hela mitt liv, varför nu?
Citera
2018-05-22, 19:18
  #4
Medlem
RadikalFails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av philips45
jag har varit ute i solen hela mitt liv, varför nu?

Kan komma plötsligt som exempelvis en ny allergi. Men det är ju omöjligt att veta om det stämmer dock utan blir det inte bättre får du söka vård
Citera
2018-05-22, 19:22
  #5
Medlem
Captinheros avatar
Gå till doktorn direkt och få antibiotika utskrivet innan det blir värre och sprids. Låg insjunken i en månad pga en jävla doktor som sa ” att det inte var så farligt ”

Har fortfarande fula ärr efter och kan klia ibland om jag har ansträngt mig för mkt

Kan ju vara bältros
__________________
Senast redigerad av Captinhero 2018-05-22 kl. 19:24.
Citera
2018-05-22, 19:27
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RadikalFail
Kan komma plötsligt som exempelvis en ny allergi. Men det är ju omöjligt att veta om det stämmer dock utan blir det inte bättre får du söka vård
kan man bli allergisk mot ngt helt plötsligt?
Citera
2018-05-22, 19:28
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av philips45
kan man bli allergisk mot ngt helt plötsligt?

Jo, visst kan man det!
Citera
2018-05-22, 19:52
  #8
Medlem
RadikalFails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av philips45
kan man bli allergisk mot ngt helt plötsligt?

Oh ja det kan man.
Citera
2018-05-22, 20:05
  #9
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av philips45
jag har fått nässelutslag (tror jag) för första gången i mitt liv. är 30 bast och icke allergisk mot ngt.

armar, ben (lite) & ansikte (lite).

det började i måndag morgon (lade mig 03.00 var då fullt frisk, vaknade 08.00 med klia och nässelutslag) så jag är inne på 2a dagen nu. sängen och dess tillbehör har inte ändrats på senare tid för övrigt.

klias mkt tills jag tar antihistamin tabletter vilket hjälper.

har varit förkyld i 2 veckor för övrigt.

1. vad kan detta bero på? känns jävligt skummt att uppleva detta för första gången.
2. är det bra att ta nasonex nässpray samtidigt som antihistamin tabletter?

Du har varit förkyld 2 veckor, och lägger dig 03.00 en Måndag. Hmm. Nu vet jag inte vad du lever för liv, men kör man för hårt och tar inte hand om sig så kan sådana här reaktioner triggas. (Immunförsvaret försvagat).
Citera
2018-05-22, 21:25
  #10
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av philips45
jag har fått nässelutslag (tror jag) för första gången i mitt liv. är 30 bast och icke allergisk mot ngt.

armar, ben (lite) & ansikte (lite).

det började i måndag morgon (lade mig 03.00 var då fullt frisk, vaknade 08.00 med klia och nässelutslag) så jag är inne på 2a dagen nu. sängen och dess tillbehör har inte ändrats på senare tid för övrigt.

klias mkt tills jag tar antihistamin tabletter vilket hjälper.

har varit förkyld i 2 veckor för övrigt.

1. vad kan detta bero på? känns jävligt skummt att uppleva detta för första gången.
2. är det bra att ta nasonex nässpray samtidigt som antihistamin tabletter?
Inte alls ovanligt att man får nässelutslag vid en virusinfektion, och du har ju varit förkyld i två veckor.

Varför sprutar du nasonex, som innehåller kortison, i näsan om du inte har allergi?
Citera
2018-05-23, 22:16
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulrik.Agren
Inte alls ovanligt att man får nässelutslag vid en virusinfektion, och du har ju varit förkyld i två veckor.

Varför sprutar du nasonex, som innehåller kortison, i näsan om du inte har allergi?
jag tänkte att kortison kanske förkortar förkylningen?
Citera
2018-05-25, 00:35
  #12
Medlem
Eldebrinks avatar
Du har inte fått skabb? Ansiktet talar emot men jag blev feldiagnosticerad länge när jag hade skabb.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback