Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-23, 16:34
  #37
Medlem
Vi gjorde sånt här som barn också,

Ibland kunde en i gänget kasta en stor påk på en förbicyklande ovetandes svensk,

Ibland gömde vi oss i buskarna o hoppa ut när dem cyklade förbi, det var skitkul.

Kasta äpplen på äldre, än oss då, vi var väl 9-16,

Detta var 80 talet då blev svensken mycket lättare chockad,
Citera
2018-05-23, 16:49
  #38
Medlem
JayJayAdamss avatar
Man kan ju undra vad för cuck pojkvännen är som var med när det hände.
Tjejen påstår att hon såg dom sätta upp linan igen efter hon cyklat in i det. Varför inte ta med sig skiten och kasta en bit bort när snorungarna inte ser.

Hade jag cyklat in i linan och sett snorungarna som satt upp den hade jag utdelat ett par lavetter och sen tvingat med dom till deras föräldrar, vägrar dom hade jag tvingat den ena ungen köra upp en pinne i röven på den andra.
Kanske lite överdrivet men iaf tvingat dom käka hundbajs.
Citera
2018-05-23, 17:15
  #39
Medlem
arakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av infinitygrulle
Vi gjorde sånt här som barn också,

Ibland kunde en i gänget kasta en stor påk på en förbicyklande ovetandes svensk,

Ibland gömde vi oss i buskarna o hoppa ut när dem cyklade förbi, det var skitkul.

Kasta äpplen på äldre, än oss då, vi var väl 9-16,

Detta var 80 talet då blev svensken mycket lättare chockad,
Tänk på det när du blir rånad, misshandlad eller blir utsatt för stöld, GM har bara kul. Sånt som händer mao.
Citera
2018-05-23, 17:19
  #40
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Fiskelinor, plastband och någon ståltråd är väl ganska mesiga saker.

Här i Norrbotten var det en gång några pojkar som stal dynamit från ett förråd som timmerflottare använde. Pojkarna använde dynamiten till att spränga en bro. Pojkstreck då och pojkstreck nu har verkligen förändrats.
Citera
2018-05-23, 17:29
  #41
Avstängd
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Några år är väl en underdrift. Sånt här läste jag om och var lite skraj för när jag var liten och då snackar vi över 30 år sedan så det är inte något nytt påhitt.

Däremot har jag aldrig hört talas om att förövarna ska ha stått i närheten och skrattat tidigare utan snarare att man aldrig sett vem som kan ha satt upp linan/tråden.
Sånt har man som sades ovan hört i decenier, att nån psykopat dragit ståltråd över nån cykel-/småväg. Har alltid tolkat det som en ”arg rättskaffens man” som vanligtvis heter Ove eller liknande. Som vill stoppa mopeder trots att skyltningen godkänner mopeder. Eller skitsamma. Vem fan försöker dekapitera någon för olovlig mopedåkning, eller överhuvdtaget.
Citera
2018-05-24, 00:19
  #42
Medlem
ConsafesDeBars avatar
Media brukar ju tala om vikten av att inte skuldbelägga grupper - i detta fall ungdomar.

Citera
2018-05-24, 11:06
  #43
Medlem
Är alla här födda efter millenieskiftet eller? Den här sortens grejer har alltid hänt. När jag växte upp varnades det hela tiden för saker uppspända över cykelbanor osv. Har ingenting med invandrare att göra, bara om snorungar med för få hjärnceller.
Citera
2018-05-24, 20:55
  #44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hajpadeg
Är alla här födda efter millenieskiftet eller? Den här sortens grejer har alltid hänt. När jag växte upp varnades det hela tiden för saker uppspända över cykelbanor osv. Har ingenting med invandrare att göra, bara om snorungar med för få hjärnceller.

Exakt. Redan på vikingarnas tid spändes det upp farliga band. Och sprängdes handgranater. Och kastades sten på blåljus. Inget nytt under solen.
Citera
2018-05-25, 11:28
  #45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CRFRP
Exakt. Redan på vikingarnas tid spändes det upp farliga band. Och sprängdes handgranater. Och kastades sten på blåljus. Inget nytt under solen.

Nej, då våldtogs det och plundrades det istället. Oklart om det är mycket bättre.

Är din poäng alltså att pojkstreck är ett nytt påfund? För jag är rätt säker på att min farfar berättat om hur de på 30-talet pallade äpplen och pyste cykeldäck och annat.

Jag kan nästan garantera att om du söker i tidningar från tiden efter cykelbanor blev vanliga i Sverige, så kommer du hitta rapporter om att någon spänt saker över cykelbanan för att försöka få folk att ramla av.

Men det är klart, är man en inskränkt idiot så tror man att det handlar om muslimer som vill halalslakta svenskar, men då är man å andra sidan inte mentalt tillförlitlig.
Citera
2018-05-26, 05:33
  #46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Fast för en gångs skull lierar jag mig med det-där-har-svenskar-gjort-i-alla-tider-fallangen.

Att spänna upp rep, fiskelinor och ståltråd över cykelbanor har förekommit titt som tätt i många år och i dom två fall jag själv känner till var det just empatistörda frustrerade akademikerbarn som inte hade det bra hemma.

Ghettoungar brukar vara mer konfrontativa och råna eller slåss när dom inte mår bra.

Medans akademiker ungar med sina finlemmade och klent byggda kroppar får ägna sig åt att klippa av vingar och ben på mindre djur, eller som här gillar fällor för människor, när dom mår dåligt.
Visst förekommer denna typ av ungdomar även bland svenska familjer, även om andelen är mycket lägre då de mest empatistörda och med liknande problem i större utsräckning steriliserades under ett par generationers tid i Sverige.
Citera
2018-05-26, 11:16
  #47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hajpadeg
Är alla här födda efter millenieskiftet eller? Den här sortens grejer har alltid hänt. När jag växte upp varnades det hela tiden för saker uppspända över cykelbanor osv. Har ingenting med invandrare att göra, bara om snorungar med för få hjärnceller.

Skjutningar har också "alltid hänt". Tankesättet du uttrycker är en logisk fälla som människan verkar attraheras av gång på gång. Folk får för sig att om bara fenomen X har hänt 1980 och 2018 så är allt annat lika. Med den logiken kan man argumentera för att det är lika säkert vid fronten i Syrien som i Stockholms innerstad eftersom det förekommit mord och skjutningar både där som här.

Det man istället måste tala om är frekvens, hur ofta någonting sker, inte att det någon gång har skett. Hur många skjutningar har vi idag gentemot 1980? Hur många personrån och hur många "pojkstreck"?
Citera
2018-05-26, 11:19
  #48
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Kan lika gärna vara svenska ungdomar eller en blandning. Nysvenskar lägger väl ut minor, handgranater eller vässade spjut

Nej, det kan inte alls lika gärna vara svenska ungdomar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback