Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-05-22, 17:05
  #1
Medlem
För ett par år sen bröt jag min fot illa så att den stod så där härligt 90 grader åt sidan. När ambulansen kom och dem skulle dra tillbaka foten så fick jag någon drog som jag gärna skulle vilja ha reda på vad det var för något?

Fick den iv och enligt min tidsuppfattning var jag helt väck med hallisar i ca 10min. Det känndes som att jag drömde och jag tyckte det såg ut som att dem drog ut mitt ben 2m långt likt ett teleskop sammtidigt som jag sjöng på en hemmagjord låt om hur ont det gjorde, fast än det inte gjorde ont hehe.

Började kvickna till igen i ambulansen och det var väl i själva verket ca en halvtimme senare och inte 10min som jag trodde. Fortfarande väldigt euforisk och allmänt glad.

Någon som har bra koll på vad det kan ha vart för drog?

Bör tillägga att jag inte va stressad utav situationen innan jag fick något.
Citera
2018-05-22, 17:07
  #2
Medlem
Andersdamaans avatar
Morfin kanske?
Citera
2018-05-22, 17:10
  #3
Medlem
GormDenGamles avatar
Morfin.
Citera
2018-05-22, 17:10
  #4
Medlem
Föreslår att du ber om att få titta i din journal, där står det vilket preparat du fick.
Lycka till..
Citera
2018-05-22, 17:11
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andersdamaan
Morfin kanske?
Nja, morfin fick jag i senare skede. Både när dom skulle dra foten rätt för andra gången och de kommande dagarna av sjukhusvistelsen. Så det måste vart någon typ av katastrofdrog då jag blev helt väck
Citera
2018-05-22, 17:12
  #6
Medlem
Mest troligt morfin, kanske i samband med lustgas? Måste gjort jävligt ont hörru.
Citera
2018-05-22, 17:22
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndersJohanssen
Mest troligt morfin, kanske i samband med lustgas? Måste gjort jävligt ont hörru.
Hmm ja men i sånna fall måste doseringen fått den att uppträda helt sjuuk olika. Väl inne på akuten tog det ca 40min och 6 personer för dem att få foten helt rätt. Då fick jag både stora mängder morfin och typ all lustgas i världen, utan att jag kände mig speciellt borta.
Citera
2018-05-22, 17:25
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raich
Hmm ja men i sånna fall måste doseringen fått den att uppträda helt sjuuk olika. Väl inne på akuten tog det ca 40min och 6 personer för dem att få foten helt rätt. Då fick jag både stora mängder morfin och typ all lustgas i världen, utan att jag kände mig speciellt borta.
Det är ju medicinska doser man får inte "flum-doser". Just efter det hänt var du förmodligen fullproppad med adrenalin också vilket också påverkade din smärtlindring.
Citera
2018-05-22, 17:36
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndersJohanssen
Det är ju medicinska doser man får inte "flum-doser". Just efter det hänt var du förmodligen fullproppad med adrenalin också vilket också påverkade din smärtlindring.
Ja ni har ju förmodligen rätt, att man inte kunde räkna ut det själv.

Visste dock inte att man kunde få ett sånt rus av morfin. Känndes lite som en candyflip x5 fast kort.
Citera
2018-05-22, 18:04
  #10
Medlem
Krickerts avatar
Nej det låter inte alls som morfin.
Jag tycker det låter som Ketalar(Ketamin).
Citera
2018-05-22, 18:09
  #11
Avstängd
MrMadoffs avatar
Ketamin
Citera
2018-05-22, 18:20
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krickert
Nej det låter inte alls som morfin.
Jag tycker det låter som Ketalar(Ketamin).
Ja när jag läser på om ketamin så låter det ju onekligen mer likt ruset jag upplevde.

Är det vanligt att dem ger sånt vid olyckor?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback