Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-07-19, 23:20
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
Har denna Conrad överhuvudtaget behörighet att framföra något högre än en moped?
Yupp. A-kortet för tung MC sedan 2009. När Conrad pluggade och levde på CSN så var det lite si så där med körkortet men när väl stålarna rullade in så gjorde han rätt.

Citat:
Ursprungligen postat av Methos
En trafiksignal är ur funktion när denne blinkar gult eller är helt släckt för alla. Den är definitivt inte ur funktion om ena sidan har rött och den andra har grönt. Den ena sidan kan inte plötsligt börja följa skyltning medan den andra sidan följer lysen, det går liksom inte.

Hade polismannen känt att det skulle vara något fel på lyset och att folk började tuta frenetiskt, hade denne ställt sig och dirigerat.
Det stämmer inte riktigt i detta fall. Det är inte en 4-vägskorsning utan ett lite speciellt härke som är svårt att begripa i text. Bör upplevas. När det gäller att ljuset var ur funktion så menade jag inte blinky-blinky-gult eller avstängt. Man kan tidsmässigt ana när ljuset från just mitt håll ska bli grönt medan alla andra har rött. Normalt, senare på dagen, när ljuset fungerar som väntat, så blir det grönt då. Det är något slags svårförklarad felkalibrering.
Och tro mig - folk tutade i sina bilar. Men om man inte bor där så kanske man inte fattar att något är uppfuckat. Och dessutom verkar det fungera för alla andra fem hållen. (Ja, det är ett riktigt oregelbundet flöde i den "korsningen". Det finns fem strömmar, istället för det vanligaste med två strömmar - kors och tvärs.)
Tack för svaret.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback