Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-21, 23:25
  #1
Medlem
FujitsuNakajimas avatar
En fråga till er kristna. Det står i bibeln, 1:a Thessalonikerna 5:3: ”När de säger: ”Fred och säkerhet!” då ska undergång plötsligt komma över dem,+ lika plötsligt som värkarna drabbar en gravid kvinna, och de ska på inga villkor komma undan.”

Trump sade att detta kommer ske efter mötet med Kim Jong Un, fred och säkerhet för hela världen.

https://youtu.be/LlbZlh8_MXc

Vad tänker ni om detta?
Citera
2018-05-22, 00:23
  #2
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av FujitsuNakajima
En fråga till er kristna. Det står i bibeln, 1:a Thessalonikerna 5:3: ”När de säger: ”Fred och säkerhet!” då ska undergång plötsligt komma över dem,+ lika plötsligt som värkarna drabbar en gravid kvinna, och de ska på inga villkor komma undan.”

Citat:
Ursprungligen postat av FujitsuNakajima
Vad tänker ni om detta?

Att författaren Paulus, trots (eller p.g.a. av) hundratals lydiga efterföljare, ett "vanligt" arbete som tågkonduktör, fördelen att vara både jude och romersk medborgare, och med möjligheten att resa världen runt för församlingens pengar, var lika fantasilös med sina liknelser som han var maktgalen.

Citat:
Ursprungligen postat av FujitsuNakajima
Trump sade att detta kommer ske efter mötet med Kim Jong Un, fred och säkerhet för hela världen.

Han överdriver.
Citera
2018-05-22, 03:18
  #3
Medlem
Apologists avatar
Både ja o nej. Jag tänkte samma sak när jag hörde trump om nordkorea.

Uttrycket "Peace and Security" har använts i flera scenarier de senaste åren så det är inget nytt fenomen. Speciellt när man talat om Israel används uttrycket.

Jag tror det (som bibeln talar om) kommer snart för världen behöver just nu hopp om "peace and security". Precis som bibeln förtäljer kommer förödelsen precis bakom detta hoppet.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback