Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-05-22, 00:02
  #13
Medlem
Heauxms avatar
Min syster var nyligen i Dubai (med pengar hon arbetat ihop) och hon berättade hur det var fullt med kvinnor som sprang runt med Gucci, Chloe, Yves påsar etc. Hon såg kvinnor i lyxbilar inuti köpcentrumen eftersom de inte "orkade" gå från butik till butik.

Jag tror att de flesta är nog bara rika men att en del instagram "modeller" eller "influencers" får det att se bättre ut än vad det är.

Jag har väninnor som fortfarande bor hemma, är sunkiga eller arbetarklass men deras programinslag får dem att se rika ut.
Citera
2018-05-22, 00:44
  #14
Medlem
Kapten-Booms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fizzlor
Tjejer med pojkvän som konstant lägger upp bikinibilder/ bilder när de står efter träningspass och svetten rinner mellan tuttarna. Vem är dessa bilder till för egentligen?
Är det bara bekräftelsehoreri, eller ligger något annat bakom?

Svårt att säga generellt men överlag så lever ju dessa nobodys som riktiga överklassjetsetare då de reser jorden runt, festar (uppenbarligen dygnet runt sett till deras uppdateringar), shoppar, dricker drinkar, etc. Hur de finansierar sin luxuösa livsstil är nog en kombination av rika föräldrar som sponsrar sina bortskämda ungar och extern sponsring genom t.ex. reklamintäkter, men det rimmar fortfarande illa med deras "yrke" som "professionell bloggare" eller någon liknande kvasititel som mest relaterar till en fritidsaktivitet.

Finns nog en hel del av dessa "bloggare" som till stor del finansierar sin dyra livsstil genom prostitution, och deras extrema kroppsfixering ger ju också stöd för en sådan misstanke. Men som sagt, svårt att säga utan att veta vad som egentligen pågår bakom kulisserna.
__________________
Senast redigerad av Kapten-Boom 2018-05-22 kl. 00:49.
Citera
2018-05-22, 00:49
  #15
Medlem
Kapten-Booms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heauxm
Jag har väninnor som fortfarande bor hemma, är sunkiga eller arbetarklass men deras programinslag får dem att se rika ut.

Jo, så är det också förstås. En väldigt stor del av "influencer"-kulturen går ju ut på att få det att se ut som att man lever lyxliv trots att man är en vanlig Svensson.

Jag har främst noterat att de allra flesta av dessa "influencers" är kvinnor, outbildade, med mkt tunn meritförteckning (försörjning genom ett vanligt jobb hade nog förtagit en del av deras internetimage), men som samtidigt är extremt fixerade av att folk ska avguda dem. Så visst är det många som inte har råd med det där lyxlivet som deras inslag försöker ge sken av. Finns nog också en hel del som finansierar lyxlivet genom kreditköp och fixar sina problem "i nästa liv".
Citera
2018-05-22, 15:54
  #16
Medlem
kumlafucker84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fizzlor
Ja, man blir ju lite fundersam kring hur det ligger till.

Känner en tjej som jobbar deltid inom servicebranschen (vi snackar typ café). Mellan 20-25, föräldrar med högst vanliga inkomster. Hon är modell-snygg och alla skulle klassa henne som minst en 8a av 10.
Har senaste åren gjort minst 3-4 resor per år till fräscha öar i karribien osv med bra boende. Detta ej räknat med shoppingresor till London och andra storstäder i Europa.

Ser inte hur detta går ihop utan lån eller horeri. Vad jag vet så bor hon inte hemma hos föräldrarna heller.

Nu när jag tänker efter så stämmer mycket av det här in på flera tjejer jag känner...
Fan vad sjukt! Tjejer har ingen gräns för vad dem kan göra för pengar. Jag blir äcklad. Jag ser en snygg tjej framför mig som blir knullad av en äcklig arab. Plus att han bajsar säkert på henne!
Citera
2018-05-22, 15:58
  #17
Medlem
kumlafucker84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fizzlor
Är faktiskt beredd att hålla med dig. Tjejer med pojkvän som konstant lägger upp bikinibilder/ bilder när de står efter träningspass och svetten rinner mellan tuttarna. Vem är dessa bilder till för egentligen?
Är det bara bekräftelsehoreri, eller ligger något annat bakom?
De är bekräftelsekåta! De är alla tonårstjejer. De vill få många likes och killar som skriver att dem är snygga. För nästan alla tonårstjejer har dåligt självförtrode.
Citera
2018-05-25, 01:38
  #18
Medlem
Det var ju en instagram brud som blev "påkommen" med det här: https://youtu.be/rgO9kxfkGt8
Hoppas länken funkar nu, annars heter videon instagram model's disgusting deal exposed. Äckligt som fanns.
Citera
2018-05-25, 16:28
  #19
Medlem
Triremers avatar
Jag testade byta till Dubai. Många tjejer har ju i en av bilderna nummer och vad de erbjuder. Rent horeri. Nu har jag inte skrivit till någon eftersom jag nyligen skaffat tjej men jag antar att även en stor andel av de tjejer som vid första anblick ser normala ut också erbjuder tjänster.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback