Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-21, 20:25
  #1
Medlem
Dissociatives avatar
För att förtydliga. Har köpt en ny förstärkare och i efterhand märkte jag att det är en 5.1 förstärkare, jag har dock bara två högtalare. Alltså en klassisk vänster-höger stereo uppsättning som jag bara lyssnar på musik på. Jag vill alltså inte ha 5.1 utan vanlig jävla stereo.

Går det på min förstärkare? Förstärkaren är en Yamaha receiver model RX-V390RDS.

Här är manualen till förstärkaren https://www.manualslib.com/manual/19...?page=3#manual

Har läst skiten man förstår mig inte på den..

Extra guldstjärnor till den som kan hjälpa mig med detta!

Mvh Dissociative
Citera
2018-05-21, 20:29
  #2
Medlem
falskmustarens avatar
Ja. Koppa dina högtalare på Front Speakers A och sedan kolla i menyerna där du kan välja ljudprogram, tex Dolby Pro Logic, Dolby Digital osv - och så skall du nog se att det finns "Stereo" där också.
__________________
Senast redigerad av falskmustaren 2018-05-21 kl. 20:32.
Citera
2018-05-21, 20:30
  #3
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dissociative
För att förtydliga. Har köpt en ny förstärkare och i efterhand märkte jag att det är en 5.1 förstärkare, jag har dock bara två högtalare. Alltså en klassisk vänster-höger stereo uppsättning som jag bara lyssnar på musik på. Jag vill alltså inte ha 5.1 utan vanlig jävla stereo.

Går det på min förstärkare? Förstärkaren är en Yamaha receiver model RX-V390RDS.

Här är manualen till förstärkaren https://www.manualslib.com/manual/19...?page=3#manual

Har läst skiten man förstår mig inte på den..

Extra guldstjärnor till den som kan hjälpa mig med detta!

Mvh Dissociative

Japp, se sida 8.
Citera
2018-05-21, 20:35
  #4
Medlem
illerkids avatar
Edit. Såg att du fått den hjälp du behövde.
Citera
2018-05-21, 21:47
  #5
Medlem
Dissociatives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av falskmustaren
Ja. Koppa dina högtalare på Front Speakers A och sedan kolla i menyerna där du kan välja ljudprogram, tex Dolby Pro Logic, Dolby Digital osv - och så skall du nog se att det finns "Stereo" där också.

Okej! Tack för hjälpen, guldstjärna till dig!
Citera
2018-05-21, 21:48
  #6
Medlem
Dissociatives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Japp, se sida 8.

Tack min gode herre
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback