Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-04, 22:32
  #181
Medlem
GenesisPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cauvie
Jag har inte sett videoklippet än men det fanns väl vissa studier som visar att politiskt korrekta som är engagerade och väldigt drivande har till stor del trasiga bakgrunder. Uppväxta i familjeförhållanden med skilsmässor, bråk, alkoholism och andra destruktiva inslag -därpå de sedan fångas upp av diverse grupperingar med politiska inslag främst på vänsterkanterna som också är rätt duktiga på att rekrytera och engagerade som sedan ger dessa den värmen och sammanhållningen de aldrig riktigt fick uppleva.


Det är inget snack om att många politiskt korrekta är rätt tveksamma människor där man kan ana eller känna av att något är inte som det ska riktigt. Personligen i mina yngre år så upplevde jag politiskt aktiva på vänsterkanten eller engagerade som ganska obehagliga typer där man kunde känna av avsaknaden av harmoni och rationalitet - där de också kunde bli ganska fientliga eller aggressiva om de bemöttes av kritik.



Enda anledningen varför de vann så mycket mark var väl för att ingen vågade riktigt gå emot dem och att de också har varit etablissemanget under en längre tid. Vi pratar innan SD gjorde entré t. ex till Riksdagen. Dom dagarna!

Intressant att du säger så.

Detta är bara en historia och en person, så vad helheten i det betyder säger förmodligen inte allt, men det säger någonting.

Jag känner till en person, en kvinna, som är djupt involverad i ett kommunistiskt svenskt parti som har fått en del medial uppmärksamhet genom åren. Innan hon började engagera sig inom partiet så var hon lite av en kringflackande själ, som funderade på att hoppa framför ett tåg, drack kopiösa mängder med läsk, misstänkte att hon hade en personlighetsstörning, hade opassande kärleksaffärer och betedde sig inte alltid korrekt i sin yrkesroll inom skolsystemet. Jag skulle inte kalla henne för en elak person, snarare att hon behövde ett kall att hon själv skapade behovet för det. Hon sade en gång på fyllan att det lika gärna kunde ha blivit ett högerengagemang i stället, men det hade varit för socialt jobbigt och att vänstervägen innebär att halva jobbet redan är gjort med tanke på det knallröda etablissemanget. I Sverige behöver ingen stå vid skampålen och försvara vänsteridéer eller vad kommunister har sysslat med historiskt, det finns endast olika grader av samma vansinne och som ingen egentligen ifrågasätter eller granskar.
__________________
Senast redigerad av GenesisP 2018-06-04 kl. 22:36. Anledning: Stavning
Citera
2018-06-04, 23:05
  #182
Medlem
GenesisPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Vilket är en känsla som jag själv ha haft angående inställningen i det politiska klimatet, och lägger därför till att varje rasistisk människa som yttrar sig bara förstärker den här vanföreställningen så kan ni please SHUT THE FUCK UP!!!

Märklig inställning från en FB-skribent. Om något borde rasismen inom invandrargrupper belysas hårdare. Svenskarnas rasism är som en mild bris i jämförelse.

Dessutom är det inte rasisternas ansvar att ta hänsyn till politikernas och journalisternas vanföreställningar. Hur man uttrycker sig ger inte etablissemanget mer rätt att uppfostra folket, strypa yttrandefriheten och propagera för samhällsförändrande massinvandring från tredje världen. Det oket kan aldrig läggas på rasisterna. Sjukdomen handlar också om makt och självbild, det handlar alltså mer om personlighetstyperna bakom och dynamiken de har skapat, rätten de har tagit sig och om självutnämnda apostlar, än om hur många gånger någon skriver "neger" på internet. Det är inte ett proportionerligt "straff" för att man inte håller med om någons åsikter; att bedriva kampanj för en tsunami av dysfunktionalitet och på sikt misär.
__________________
Senast redigerad av GenesisP 2018-06-04 kl. 23:11.
Citera
2018-06-05, 16:56
  #183
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Intressant att du säger så.

Detta är bara en historia och en person, så vad helheten i det betyder säger förmodligen inte allt, men det säger någonting.

Jag känner till en person, en kvinna, som är djupt involverad i ett kommunistiskt svenskt parti som har fått en del medial uppmärksamhet genom åren. Innan hon började engagera sig inom partiet så var hon lite av en kringflackande själ, som funderade på att hoppa framför ett tåg, drack kopiösa mängder med läsk, misstänkte att hon hade en personlighetsstörning, hade opassande kärleksaffärer och betedde sig inte alltid korrekt i sin yrkesroll inom skolsystemet. Jag skulle inte kalla henne för en elak person, snarare att hon behövde ett kall att hon själv skapade behovet för det. Hon sade en gång på fyllan att det lika gärna kunde ha blivit ett högerengagemang i stället, men det hade varit för socialt jobbigt och att vänstervägen innebär att halva jobbet redan är gjort med tanke på det knallröda etablissemanget. I Sverige behöver ingen stå vid skampålen och försvara vänsteridéer eller vad kommunister har sysslat med historiskt, det finns endast olika grader av samma vansinne och som ingen egentligen ifrågasätter eller granskar.

Hon låter som en svag individ. Självmordsbenägen, står inte emot frestelser som socker i det här fallet. Och det faktum att hon valde etablissemanget på grund utav att man inte förklara sig säger väl det mesta.

Ur ett elitiskt perspektiv så är hon den ideala medborgaren om jag får lov att säga så!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback