Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-05-27, 20:24
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jpettersson1991
Det är ju fortfarande du som måste göra jobbet för att ta dig dit, men absolut, hon hjälper dig på vägen med både kosten och träningen. Som sagt, en bra PT kan anpassa träning och kost utefter klientens behov och målsättning, och jag tvekar inte en sekund på att hon kan detta. Du får dock lita på henne och hennes upplägg, det kommer garanterat vara med styrketräning i schemat. Det är inga konstigheter.


Ja självklart är det så. Är hennes kille bättre alternativ? Vill helt enkelt få vad jag betalar för, vill ha en PT som jag kan säga ''SÅHÄR vill jag se ut'' och så fixar dom det. Vill inte ha någon som fokuserar för mycket på hela det här att må bra inuti, det gör jag redan.
Citera
2018-05-27, 20:25
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnpojken
Du behöver ju bara pt någon igång ibland för att lära dig nya övningar och kolla så att tekniken sitter.
Behöver du Pt för att ta ut dig själv och träna hårt så bör du jobba upp din mentala styrka...
Finns hur mycket tränings pass som helst på nättet som kan följa.

Sen tror jag att du som många tjejer är rädd för att lägga på dig för mycket muskler.
Det kommer inte hända såvida du inte tränar väldigt hårt flera år!
Kvinnor inom fitness industrin med mycket muskler har i regel tagit något.

Vill du få fasta armar så måste du ju träna dem!

Tar vi dietisten så är det inget du behöver om du är villig att läsa på om näringslära.
Kunskap är nyckeln till framgång inom allt!


Men vet du någon bra PT?
Citera
2018-05-27, 20:26
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Varför skulle det vara enklare att maintaina om man har muskler? Du har ju muskler nu också. Men visst, det blir väl bara jobbigare ju mer muskler man har. Mer muskler innebär ju att man både äter och tränar mer. För att bygga muskler äter du mer än tidigare och vänjer dig. Det kommer du komma på när du når så långt.

JPetterson1991 kände till henne. Jag har ingen aning. JPetterson är dock en trovärdig snubbe här tycker jag.


Vet inte har hört att det är så? Därför trodde jag det. Vet du någon bra PT ?
Citera
2018-05-27, 20:43
  #16
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bigmaccompany
Ja självklart är det så. Är hennes kille bättre alternativ? Vill helt enkelt få vad jag betalar för, vill ha en PT som jag kan säga ''SÅHÄR vill jag se ut'' och så fixar dom det. Vill inte ha någon som fokuserar för mycket på hela det här att må bra inuti, det gör jag redan.
Bättre vet jag inte, båda är mycket kompetenta inom sitt område, du kommer få hjälp med den målsättning du har. Sen kan du inte förvänta dig att se ut exakt som ditt exempel, men det inser du nog. Tar du kontakt med henne så kommer du få svara på frågor och hon kan därefter hjälpa dig lägga upp både din träning och kost. Det är heller inte så att alla hon hjälpt är "bulkiga", så det är inte bara den typen av kropp hon kan hjälpa med.
Citera
2018-05-27, 21:08
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bigmaccompany
Men vet du någon bra PT?
Nej jag är min egen pt.
Umgås med vänner på gymmet som kan mycket om träning så vi kollar varandras teknik och hjälper varandra att ta sig ur trygghets zonen så att vi fortsätter att utvecklas.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback