Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-05-21, 18:19
  #1
Medlem
Vet att det finns en liknande tråd med samma fråga, men den hade inte många svar och tråden dog ganska fort.
Jag är en tjej som vill bli fit och slank. Har haft en PT förut men hon gick inte alls efter hur jag ville se ut utan körde bara lite övningar härs och tvärs utan att tänka på hur jag ville forma kroppen. Många av de PT jag kollat på (kvinnliga) är väldigt ''bulkiga'', vilket inte faller mig i smaken och på deras bilder har de även tränat deras klienter till att blivit väldigt muskulösa och ''bulkiga''.

Frågan är då, kan dessa pts få mig att bli precis hur jag vill? Isåfall VILKEN pt? Har ni erfarenhet? Vilken är den BÄSTA ptn i Stockholm? Helst kvinnlig..


Skulle vilja se ut typ SÅHÄR, alltså slank och fit, inte så ''musklig''.

https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net...4d&oe=5B930CE3
Citera
2018-05-21, 19:40
  #2
Medlem
Träna och håll låg kroppsfett. Svårt som in i tusan. Säg adjö till allt du idag tycker är gott och säg hej till ny god kost.
Citera
2018-05-21, 19:46
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bigmaccompany
Vet att det finns en liknande tråd med samma fråga, men den hade inte många svar och tråden dog ganska fort.
Jag är en tjej som vill bli fit och slank. Har haft en PT förut men hon gick inte alls efter hur jag ville se ut utan körde bara lite övningar härs och tvärs utan att tänka på hur jag ville forma kroppen. Många av de PT jag kollat på (kvinnliga) är väldigt ''bulkiga'', vilket inte faller mig i smaken och på deras bilder har de även tränat deras klienter till att blivit väldigt muskulösa och ''bulkiga''.

Frågan är då, kan dessa pts få mig att bli precis hur jag vill? Isåfall VILKEN pt? Har ni erfarenhet? Vilken är den BÄSTA ptn i Stockholm? Helst kvinnlig..


Skulle vilja se ut typ SÅHÄR, alltså slank och fit, inte så ''musklig''.

https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net...4d&oe=5B930CE3
Krävs inte speciellt hårt arbete att få den kroppen du länkade.
Betydligt svårare att bli mer bulkig som du beskriver.

Det första jag skulle göra om jag vore dig är att ta kontakt med en dietist och berätta om dina mål sen kanske få en månads plan för maten som du kan följa.

När det gäller träning så skulle jag nog gå på en del pass med tuffare yoga typ 1-2 gånger i veckan.
2-3konditions pass typ hit på något gym eller på egen hand.
Intervaller är att föredra.
Av pt’n skulle jag rakt ut säga att du vill köra övningar som fokuserar på rumpa och core främst.
Hålla ner på övningar som säg isolerar benen utan säg ha knäböj eller frontböj som grund sen bygga på med övningar som isolerar och träffar rumpan på olika sätt.
2a ben passet kan du ha marklyft med lätt vikt som grund övning där fokuserar på ”trycka ihop” rumpan.
Sen andra övningar som ovan för rumpa och core.
Prata med pt’n innan ni börjar träna ihop.
Är det ”tuff” yoga så klarar sig överkroppen rätt bra om du inte vill bli ”muskulös” yogan ger bra träning för en snygg hållning som gör mycket.
__________________
Senast redigerad av Regnpojken 2018-05-21 kl. 19:59.
Citera
2018-05-21, 19:56
  #4
Medlem
jpettersson1991s avatar
En bra PT ska kunna hjälpa dig med din träning och kost oavsett målsättning, så det låter som du hade otur med den du träffade. Det ska vara skräddarsytt efter individens behov. Även om jag inte är ett dugg förvånad över vad du råkade ut för.

Angående din målsättning, bilden du länkade, så beror det ju på vart du börjar, det är ingen omöjlighet på något sätt. Styrketräning och proteinrik kost, hur kosten ska läggas upp beror återigen på hur den ser ut idag.
Citera
2018-05-23, 20:06
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnpojken
Krävs inte speciellt hårt arbete att få den kroppen du länkade.
Betydligt svårare att bli mer bulkig som du beskriver.

Det första jag skulle göra om jag vore dig är att ta kontakt med en dietist och berätta om dina mål sen kanske få en månads plan för maten som du kan följa.

När det gäller träning så skulle jag nog gå på en del pass med tuffare yoga typ 1-2 gånger i veckan.
2-3konditions pass typ hit på något gym eller på egen hand.
Intervaller är att föredra.
Av pt’n skulle jag rakt ut säga att du vill köra övningar som fokuserar på rumpa och core främst.
Hålla ner på övningar som säg isolerar benen utan säg ha knäböj eller frontböj som grund sen bygga på med övningar som isolerar och träffar rumpan på olika sätt.
2a ben passet kan du ha marklyft med lätt vikt som grund övning där fokuserar på ”trycka ihop” rumpan.
Sen andra övningar som ovan för rumpa och core.
Prata med pt’n innan ni börjar träna ihop.
Är det ”tuff” yoga så klarar sig överkroppen rätt bra om du inte vill bli ”muskulös” yogan ger bra träning för en snygg hållning som gör mycket.


Okej, låter bra, men en dietist OCH en PT blir väl jäävligt dyrt?
Citera
2018-05-23, 20:06
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jpettersson1991
En bra PT ska kunna hjälpa dig med din träning och kost oavsett målsättning, så det låter som du hade otur med den du träffade. Det ska vara skräddarsytt efter individens behov. Även om jag inte är ett dugg förvånad över vad du råkade ut för.

Angående din målsättning, bilden du länkade, så beror det ju på vart du börjar, det är ingen omöjlighet på något sätt. Styrketräning och proteinrik kost, hur kosten ska läggas upp beror återigen på hur den ser ut idag.


Är ganska otränad idag. Unni Lundblom har jag hört ska vara bra, någon som vet något om henne? Dock ser alla hennes klienter ''bulkiga'' ut, men det kanske är dom som begär att de vill se ut så.????
Citera
2018-05-23, 20:11
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Träna och håll låg kroppsfett. Svårt som in i tusan. Säg adjö till allt du idag tycker är gott och säg hej till ny god kost.



Ja I know. Vill ha muskler så det är enklare att ''maintaina''. Har hela livet bara gått på dieter och blivit smal endast, men går upp direkt när jag börjar äta igen. SÅ TRÖTT PÅ DET. Vill ha riktig förändring nu. Btw, vet du något om Unni Lundblom?
Citera
2018-05-23, 20:18
  #8
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bigmaccompany
Är ganska otränad idag. Unni Lundblom har jag hört ska vara bra, någon som vet något om henne? Dock ser alla hennes klienter ''bulkiga'' ut, men det kanske är dom som begär att de vill se ut så.????
Ja, absolut, hon är kompetent och duktig, är med i en grupp på facebook som hennes kille Farid driver, inget trams från någon av dem. Det är förmodligen för deras målsättning är så, har du en annan målsättning kan hon säkert hjälpa dig med detta. Så henne kan jag rekommendera.
Citera
2018-05-23, 20:28
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bigmaccompany
Okej, låter bra, men en dietist OCH en PT blir väl jäävligt dyrt?
Du behöver ju bara pt någon igång ibland för att lära dig nya övningar och kolla så att tekniken sitter.
Behöver du Pt för att ta ut dig själv och träna hårt så bör du jobba upp din mentala styrka...
Finns hur mycket tränings pass som helst på nättet som kan följa.

Sen tror jag att du som många tjejer är rädd för att lägga på dig för mycket muskler.
Det kommer inte hända såvida du inte tränar väldigt hårt flera år!
Kvinnor inom fitness industrin med mycket muskler har i regel tagit något.

Vill du få fasta armar så måste du ju träna dem!

Tar vi dietisten så är det inget du behöver om du är villig att läsa på om näringslära.
Kunskap är nyckeln till framgång inom allt!
Citera
2018-05-23, 21:41
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bigmaccompany
Ja I know. Vill ha muskler så det är enklare att ''maintaina''. Har hela livet bara gått på dieter och blivit smal endast, men går upp direkt när jag börjar äta igen. SÅ TRÖTT PÅ DET. Vill ha riktig förändring nu. Btw, vet du något om Unni Lundblom?

Varför skulle det vara enklare att maintaina om man har muskler? Du har ju muskler nu också. Men visst, det blir väl bara jobbigare ju mer muskler man har. Mer muskler innebär ju att man både äter och tränar mer. För att bygga muskler äter du mer än tidigare och vänjer dig. Det kommer du komma på när du når så långt.

JPetterson1991 kände till henne. Jag har ingen aning. JPetterson är dock en trovärdig snubbe här tycker jag.
Citera
2018-05-27, 19:06
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jpettersson1991
Ja, absolut, hon är kompetent och duktig, är med i en grupp på facebook som hennes kille Farid driver, inget trams från någon av dem. Det är förmodligen för deras målsättning är så, har du en annan målsättning kan hon säkert hjälpa dig med detta. Så henne kan jag rekommendera.


Och kan jag i princip bara visa en bild och säga ''såhär vill jag se ut'', tror du hon kan fixa det då? Typ som bilden jag länkade. Tänkte bara på att hon och hennes klienter ser ganska bulkiga ut haha
Citera
2018-05-27, 19:21
  #12
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bigmaccompany
Och kan jag i princip bara visa en bild och säga ''såhär vill jag se ut'', tror du hon kan fixa det då? Typ som bilden jag länkade. Tänkte bara på att hon och hennes klienter ser ganska bulkiga ut haha
Det är ju fortfarande du som måste göra jobbet för att ta dig dit, men absolut, hon hjälper dig på vägen med både kosten och träningen. Som sagt, en bra PT kan anpassa träning och kost utefter klientens behov och målsättning, och jag tvekar inte en sekund på att hon kan detta. Du får dock lita på henne och hennes upplägg, det kommer garanterat vara med styrketräning i schemat. Det är inga konstigheter.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback