2018-05-23, 00:51
Medlem
Zabriskie.Points avatar
Mer sånt här måste göras. Visa att vi här i Sverige är ett skämtsamt folk som skiter fullständigt i om någon känner att vi kränkt en jävla pedofil till profet.
Citera
2018-05-23, 02:39
Medlem
vulfgars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brimfull
Hon säger också att bara ett fåtal åklagare driver dessa. Tänker mig öronmärkta pengar som enbart går till just dessa avdelningar. Så det borde handla om just samma personer var gång.
Det vore bra att kartlägga vilka åklagare det handlar om och sprida infon. Givetvis inte för att utsätta dem för hot eller trakasserier, men för att ta fram lämpliga strategier för hur man bäst agerar om man själv hamnar i skottgluggen. Vilka svar de gillar/köper osv.
Nån som vet hur man hittar sån info?
Citera
2018-05-23, 02:59
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vulfgar
Det vore bra att kartlägga vilka åklagare det handlar om och sprida infon. Givetvis inte för att utsätta dem för hot eller trakasserier, men för att ta fram lämpliga strategier för hur man bäst agerar om man själv hamnar i skottgluggen. Vilka svar de gillar/köper osv.

De har satt dit Magda 75 och Erik 72 som erkänt. Gamla människor som blir skrämda helt enkelt. Så det bästa rådet om nu i denna situation erkänn inte ett jävla dugg och säg att du förnekar brott. Då kommer det liksom inte bli en catwalk för dessa åklagare utan då måste be börja bevisa saker.
Citera
2018-05-23, 03:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vulfgar

För att försöka bygga vidare på detta.
HMF är en dåligt underbyggt brott. Alltså skapad av dåliga politiker. Säker var tanken God, men "the road to hell is...."
Så i utgångspunkt har denna lag som skulle skydda ett fåtal missannvändts och blivit ett vapen. Läs Zigenare, handskakningar, Hygienregler, Jobb uniform ja massor mer.

Åklagaren har ett jobb precis som oss, och vare sig den gillar det eller ej skall det göras.
Att bli åklagare tar många många år och får man chansen så tar man den. Så att jaga dessa finner jag föga troligt, att alltså ge något.

Vad vi dock får se är hur långt man kunnat sträcka denna lag. Alltså som någon innan skrev 9/10 leder inte till åttal.
Men vad som skett är den förslutning från att stå på stan och Heila, tills Sjunnesson teknisk bild på en sida på internet leder till åtal.

Partiledare, för Sveriges tredje största parti har nu tagit ställning.

HMS Räckte hit men inte längre. Ammunitionen är slut, kanske inte nödvändigtvis av Sjunnesson, utan snarare att det finns en 3e del av den svenska befolkningen man inte vill bråka med.

Jag försvarar inte idioter som skriver skit på internet, men i dessa fall blir allt bara så löjligt att man vara vill spy.

Kanske är detta en liten seger, alltså att höger sidans alla kanter fick för första gången lite vind i seglet, eller att Näthatargrnaskarna trampade snett och skärper sig.

Den som lever får se.
Citera
2018-05-23, 08:54
Medlem
smoerreboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Tack och lov att det las ner så snabbt. Bra att du spelat in förhöret, det är närmast pinsamt att lyssna på frågorna som ställs:
https://soundcloud.com/jan-sjunnesson/polisforhor-ang-hets-mot-folkgrupp-1552018

Jag tycker att det är väldigt irriterande att detta ens ledde till förhör. Även om det var ett kort förhör så tar det resurser i anspråk som kan användas på mycket bättre sätt.

Näthatsgranskaren uppger själva att de har gjort nära 800 (!) polisanmälningar under 2017. Det låter helt orimligt att belasta en redan hårt ansträngd polis på det sättet. Det måste ju rimligen finnas många anmälningar som kan klassas som obefogade.

http://näthatsgranskaren.se/

Här framgår att det bara är en liten del som lett till åtal (14 %) och ännu färre till fällande dom (7 %):

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/zLk7l4/tomas-43-har-anmalt-750-nattroll
https://unv.is/aftonbladet.se/nyheter/a/zLk7l4/tomas-43-har-anmalt-750-nattroll

Jag vet inte hur AB har räknat för 7 procent av 750 innebär cirka 50 dömda. Alltså omkring 700 anmälningar som uppenbarligen bara slösat resurser!
På de siffrorna låter det ändå som att det kan vara en framkomlig väg. Grejen är väl att det är en massa jobb att leta rätt och begära ut fuppar i en massa åtal, hitta nån eller ett par aktivister som har gjort de sämsta anmälningarna och sen göra en anmälan där man hänvisar till gamla mål på ett övertygande sätt så att en åklagare inte bara kan lägga ner det. Detta är nog inte en säker väg till framgång men det är juridiskt intressant.

När det gäller att jaga åklagare är jag mer tveksam. De måste ju hantera de case de får på sitt bord och de har väl en sån där specialenhet som bara håller på med såna här brott. I vart fall har väl polisen det om jag minns dagstidningarna rätt. Sossarna vill ju prioritera sånt här
Citera
2018-05-23, 10:46
Medlem
Chics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pingubengt
Denna gång ja. Det är knappast ett prejudikat. När de nästa gång åtalar, åtalar de en Svensson. Helst en åldring, helt utan kändisstöd, och då kommer det bli helt annat resultat. Och DET är extra skrämmande.

Jo, jag förstår det. Dock är det en bra början och tyder på att det går att organisera sig för att få rättvisa till stånd.
Citera
2018-05-23, 16:14
Medlem
godhetsapostelns avatar
Satir kan vara intelligent och träffande, och satir kan vara plump och dum. Men vi skulle få en djävligt menlös och meningslös satir om folk inte vågade ta ut svängarna. Men förbjuda humor är säkert nästa steg.
Citera
2018-05-23, 19:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AbortRetryIgnore
Om jag inte missminner mig är skämt, eller snarare satir, om islams sämsta sidor något som är väldigt ovanligt i Sverige. Kanske är Sjunnesson något av en pionjär på detta område. Jag förstår dock inte vad det är han vill ha sagt med det han gjort - att fundamentalistisk tolkning av något är dåligt?

Tur är då att det bara är en nationalistisk floskel att inga muslimer är moderata muslimer.
Hur länge ska folk orka jiddra om ”moderata muslimer”? Även dessa muslimer inte springer omkring med bombväst under jackan så gör de absolut ingenting för att sänka jihadismen. Det är de jävla ”moderata” muslimernas ständiga kränkvisa som är orsaken till att folk blir åtalade för trams. De moderata muslimerna bör steppa upp och städa på den egna jihadbakgården eller acceptera att ickemuslimer ser dem alla som samma skit.
Citera
2018-05-23, 20:43
Medlem
crawlys avatar
Hatlagstiftningen är en skam för Sverige. En plump i protokollet som framtida generationer kommer förfasas över.

Tidningen Charlie Hebdo skulle inte vara tillåten i Sverige. Sug på den.

Hatlagstiftningen ska bort. Inga kompromisser.
Citera
2018-05-23, 23:47
Medlem
MrMarios avatar
Helt sinnessjukt att åklagare kan kalla folk på moderna varianten av bibelförhör för sådana där skämtbilder. Samtidigt som man inte hinner utreda gruppvåldtäkterna och personrånen mot barn i landet, så ödslar man alltså stora resurser på att förhöra folk som skämtar på nätet. Och statligt finansierade kommunistbyrån "Näthatsgranskaren", med gamla djurplågaren Tomas Åberg i spetsen, driver alltså fritt på denna förföljelse av vanligt hederligt folk. Man storknar över hur sjukt pisselandet Sverige blivit.
Citera
2018-05-24, 00:00
Medlem
NegroidMongoloids avatar
Lagstiftningen "hets mot folkgrupp" måste bort. To.m i Lekis så visste man att om någon säger "du är en bajskorv!" etc så säger man bara något liknande tillbaka eller struntar i personen för det leder ingen vart. Men vuxna människor måste ha lagar för sådant eftersom man inte kan springa och gråta till mamma, man får springa till pappa Staten istället.

Jävla tramsland fyllt till bredden av människor som skulle behöva omyndigförklaras. Eller nej, nu ska jag inte ge dom några idéer, då får vi ännu fler bidragsberoende..
Citera
2018-05-24, 00:59
Medlem
Jesusandmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BebisFistaren
Satir är givetvis helt okej, det är det ingen som säger något om. Däremot, varför "Mustafa" och piskrapp? Uppenbarligen så är detta rasistiska titlar riktade mot muslimer.
Jan gillar arabkuk, det ska fan veta. Det är väl som med Pim Fortyun, han var kåt på marockaner men ville helst inte ha dem i landet. De här bögarna i partiet får mig att tvivla på moralen. AfS kommer inte ha några stjärtgossar som älskar smaska arabdase med i partiet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in