Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-05-23, 01:26
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Personligen tycker jag alla sådana här trådar med likartade ”varför.....” frågeställningar är meningslösa, ja gränsande till korkade.... Därför att det borde vara mer eller mindre självklart varför folk kan välja att köpa olika saker, göra olika saker etc etc. Typ ungefär lika många orsaker som det finns folk, därför att folk är olika.

Dyra bilar finns i en massa olika varianter, och de köps av alla möjliga personer, från de som inte egentligen har råd men vill ha en för att skryta med, till de som har enorma rikedomar och köper allt möjlig bara för att de kan och vill. Plus alla varianter där emellan. Finns ju de som prioriterar hårt för att kunna köpa sina drömmars bil eller annat, och sen brinner för den prylen, åker på träffar, kör på bana etc.

Man kan tycka vad man vill om detta, och välja hur man vill själv. Men varför ska man egentligen grunna på vad andra väljer att göra och varför?

Grymt bra skrivet, jag har helrenoverat min bil och under tiden har värdet ökat, det har varit många timmar på ett kallt golv och jag vill inte förklara det för någon som inte ändå förstår vad det handlar om.
Citera
2018-05-23, 09:17
  #14
Avstängd
Polemikas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Locifer
Men det där stämmer inte. Unga är väl inte motorintresserade längre?

För övrigt är det äldre som har råd. Först har man inte råd för att man studerar/har låg lön. Sen har man inte råd för att man köpt hus och har småbarn... Och framförallt har man inte tid!

Sen när ungarna börjar bli stora så får man både tid och pengar över. Jag tänker mig att jag köper en Ferrari om 5-10 år när jag börjar närma mig 50. Borde vara lagom. Sen åker man lite bana och på träffar och snackar med likasinnade.

Läste du ens vad jag skrev?
Citera
2018-05-24, 09:26
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Polemika
Läste du ens vad jag skrev?



Varför i hela helvete skulle jag bry mig om det? Jag svarade trådstartaren på ett bättre och mer utförligt sätt än vad du gjorde.
Citera
2018-05-28, 20:28
  #16
Medlem
smygolfs avatar
Jag kan bara svara för mig själv, för att jag fullkomligt älskar dom Porschar jag har ägt/äger.
Perfekt som vardagsbil o mumma för själen när man kör på bana.
Kan väl inte säga att jag tjänar Super men tillräckligt för att vardagsprylarna inte ska få stryka på foten.
Det jag däremot tycker är konstigt är dom som köper dyrt o så får kärran mest stå i garaget.....
Min förra bil (996 Turbo) gick 30000 mil innan jag köpte nytt.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback