Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Svara
2018-05-21, 16:38
  #1
Medlem
Septiennas avatar
Efter en totalt misslyckad tripp där jag försökte få fram meskalin från nyinköpta kaktusar så kom jag på att jag hade fått en liten present av en bekant för några månader sedan. Första gången jag testar psilocybin och tänkte ta 1g efter att jag läst på lite men det blev bara 0.4g enligt den nyinköpta precisionsvågen. Trodde verkligen att det var mer jag fick av en bekant som ville hjälpa mig att introduceras till denna värld, men vad gör det? Allt känns bara så jävla bra.... eller lätt lätt är fan det rätta ordet! Jag har tidigare testat Ayahuasca (DMT) Bufo Alvarius (5meoDMT) Marijuana och MDMA.

Precis som mina ayatrippar så är det en väldigt fysisk skön och lätt känsla i kroppen, som att hjärtat bara öppnas upp, luft strömmar igenom, lent och fint helar jag min kropp och själ. Får också en del insikter om att jag måste lita på mig själv. Det är egentligen bara jag själv som har alla svar. Det är upp till mig att bestämma. Det är upp till mig. Har haft svårt att tro på mig själv och inte bry mig om vad omgivningen säger. Jag inser att det handlar om att våga! Att våga! Att våga! Att öppna upp! Allt är kärlek om jag bara vågar tro. Tro på mig själv och att allt i denna galna värld är helt OK precis som det är. Att du är HELT OK som du är. Att jag är helt ok som jag är. Allt är lugnt! Allt är bra! Allt är grymt!

Just det kanske ska nämna att jag är en man, 30 år och började mitt utforskande av psykedeliska preparat för ca fyra år sedan.

Detta är en värld jag definitivt vill uppleva mer av. Psilocybin verkar väldigt lovande. Så skön så len och fin.

Jag är väl medveten om att det endast är 0.4g vilket knappt räknas som en liten dos, men wow! Vilken upplevelse.

Jag är så tacksam för att jag vågar prova nya saker! Detta är definitivt inte sista gången jag testar psilocybin. Ska bli väldigt intressant att se vad som händer när jag går upp lite i dos.

Var är bästa stället att köpa growkit ifrån? Jag söker efter enklaste bästa möjliga med minimal skötsel.

Må ni alla känna frid därute i universum! Kärlek! Tack!
Citera
2018-05-21, 19:53
  #2
Medlem
Ranndalls avatar
Härliga insikter verkar det som. Skönt att du avlida denna myt om att man måste ta höga doser psykedeliska för att få ut något av upplevelsen. Visst höga doser är "nyckeln till universum" men lägre doser kan vara mycket trevligt också.
__________________
Senast redigerad av Ranndall 2018-05-21 kl. 19:55.
Citera
2018-05-22, 14:32
  #3
Medlem
Nochillss avatar
0,4 gram är en knapp tésked, alltså en mikrodos psilocybin. Kul att du ändå kände av den futtiga styrkan.
Citera
2018-05-23, 00:26
  #4
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Låg dos psilocybin är ganska nice. Inte så att man trippar, men det gör en gott helt klart.
Citera
2018-05-24, 20:06
  #5
Medlem
Kul för dig!
Får mig osökt att tänka på Bill Hicks "positive drug story"
https://www.youtube.com/watch?v=VnwFmaLiKl4
Citera
2018-05-25, 21:08
  #6
Medlem
trueforgoods avatar
Härligt! Personligen får jag bara ångest av låga doser svamp
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback