Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-05-21, 16:11
  #1
Medlem
Jag klarar inte av smaken av alkohol, vad ska man blanda vodka med för att alkohol smaken ska försvinna så mycket so möjligt? Har hört att tranbär ska ta bort alkoholsmaken mycket men vad finns det mer för alternativ?
Citera
2018-05-21, 16:15
  #2
Medlem
WitnessTheFitnesss avatar
Var glad för det, vissa av oss andra har det inte lika bra.
Citera
2018-05-21, 16:22
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WitnessTheFitness
Var glad för det, vissa av oss andra har det inte lika bra.
Varför skulle man vara glad för att man inte gillar alkoholsmaken? :P
Citera
2018-05-21, 16:22
  #4
Medlem
falskmustarens avatar
Det beror väl rätt mycket på vad du dessutom groggar på; alltså vilken sprit du nyttjar. Vanlig "smakfri" vodka är ju ganska lätt att blanda bort smaken på - en punsch eller cognac är lite klurigare att hitta smakdöljande groggvirke till.

Eller så gör du helt enkelt groggarna svagare, alltså har i mindre sprit per glas.
Citera
2018-05-21, 16:24
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av falskmustaren
Det beror väl rätt mycket på vad du dessutom groggar på; alltså vilken sprit du nyttjar. Vanlig "smakfri" vodka är ju ganska lätt att blanda bort smaken på - en punsch eller cognac är lite klurigare att hitta smakdöljande groggvirke till.

Eller så gör du helt enkelt groggarna svagare, alltså har i mindre sprit per glas.

Tänkte mest vanligt vodka. Problemet med att man gör groggarna svagare blir ju att man måste dricka mer, och känna smaken svagare fast mer.
Citera
2018-05-21, 16:35
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maxieex
Jag klarar inte av smaken av alkohol, vad ska man blanda vodka med för att alkohol smaken ska försvinna så mycket so möjligt? Har hört att tranbär ska ta bort alkoholsmaken mycket men vad finns det mer för alternativ?

Hahaha, jag läste alkohols-maken. Att din man var alkis...

Men du vill bara veta hur man blandar en snäll grogg

Det finns diverse fjortisdrinkar att rekommendera:
rosa pantern (du anar knappt på en rätt fet drink)
white russian (också mjölkdrink)
Caipirinha
...hm kommer inte på fler på rak arm då det var länge sen jag var känslig för smaken.

annars är bra hembränt är snällare än typ vodka.

Tranbär hjälper inte vad jag vet.

En annan grej är att stega upp halten. först har du bara lite alkohol å sen tar du liter mer varje gång.
Citera
2018-05-21, 16:42
  #7
Medlem
Mintafs avatar
drick bara smirnof ice så löser det sig
Citera
2018-05-21, 16:54
  #8
Medlem
Blanda vodka med apelsinjuice. Det är namnam..
Citera
2018-05-21, 16:58
  #9
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maxieex
Jag klarar inte av smaken av alkohol, vad ska man blanda vodka med för att alkohol smaken ska försvinna så mycket so möjligt?

Jag använder 'Rynkeby - JO Nektar' för att göra mitt hembrända drickbart.
Den maskerar till och med finkelresterna.
Citera
2018-05-21, 17:03
  #10
Medlem
Hejhopens avatar
Något jag skulle kunna rekommendera är att du kör på bacardi razz och RedBull / Monster. Riktig fjortisdricka men det smakar inte alkohol alls.
Citera
2018-05-21, 17:06
  #11
Medlem
gurkmajjas avatar
Testa gimlet.
Citera
2018-05-21, 17:16
  #12
Medlem
Spriten ska vara riktigt kall, mkt is. Fyll hela glaset. Sen kan du ta bitter, cirtonfanta, tonic, apelsin-juice eller min favo russian.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback