Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-05-21, 15:02
  #1
Medlem
Halloj,

Jag har blivit lite förundrad kring min träning. Sedan September -17 har jag verkligen tagit tag i min träning. Det blir ca 2-4 gånger i veckan varierat men mestadels gym med inkluderat 20-30 min kondition. Jag känner att det har gjort mig starkare MEN jag har lagt på mig ca 5-6 kg och jag ser fetare ut?! har utvecklat musklerna kring armar/axlar vilket syns men magen blir bara större, vad f**?!

Jag har tidigare varit rätt förtjust i diverse saker med sött innehåll men nu håller jag det till fredag alt lördag. Jag gillar öl, håller även detta till helger och inget överdrivet mycket heller.
Käkar typ husmanskost varje dag och sällan skräpmat, max engång i månaden.

Testar att slänga ut frågan här bland kunnigt folk.

Mvh
Citera
2018-05-21, 15:11
  #2
Medlem
quts avatar
Tränar du gym bygger du muskler och går inte ner i vikt som du skulle gå fort eller jogga 4 dagar i veckan.
Att nyttigt och skit i läsken utan drick rikligt med vatten typ 2 liter per dag.
Citera
2018-05-21, 15:19
  #3
Medlem
madetosquats avatar
som man lever ser man ut

uhja
Citera
2018-05-21, 15:22
  #4
Medlem
Folk tenderar nog ofta att överskatta hur mycket energi de gör av med under träning. Speciellt traditionell styrketräning bränner nog rätt lite. Man måste tyvärr tänka på vad man äter.

Själv har jag gått ner kanske 3-4 kg på några månader. Dragit ner på öl, godis, kakor, bröd, processat kött och lite sånt.
Kör mer rotfrukter, potatis, bönor, linser, ägg. Tror det är bra.
Citera
2018-05-21, 15:28
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ensam87a
Folk tenderar nog ofta att överskatta hur mycket energi de gör av med under träning. Speciellt traditionell styrketräning bränner nog rätt lite. Man måste tyvärr tänka på vad man äter.

Själv har jag gått ner kanske 3-4 kg på några månader. Dragit ner på öl, godis, kakor, bröd, processat kött och lite sånt.
Kör mer rotfrukter, potatis, bönor, linser, ägg. Tror det är bra.

Ja jag har känt mig hungrigare men som du säger så kanske det blir att man äter mer än vad man kanske borde göra.
Citera
2018-05-21, 15:34
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chax123
Ja jag har känt mig hungrigare men som du säger så kanske det blir att man äter mer än vad man kanske borde göra.

Tror det är rätt vanligt. Ibland hör man att man "börjar äta bättre av träning utan att tänka på det". Har aldrig fattat den grejen. Jag blir sugen på allt möjligt efter träning, framför allt godis och liknande
Citera
2018-05-21, 15:36
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ensam87a
Tror det är rätt vanligt. Ibland hör man att man "börjar äta bättre av träning utan att tänka på det". Har aldrig fattat den grejen. Jag blir sugen på allt möjligt efter träning, framför allt godis och liknande

Haha exakt men för mig betyder det att jag ätit mer mat än vad jag borde!
Citera
2018-05-21, 15:44
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chax123
Haha exakt men för mig betyder det att jag ätit mer mat än vad jag borde!

Jag skulle nog beskriva mig som dig. Gillar sötsaker och öl och äter ja.. husmanskost typ. Det behöver inte betyda att man äter jättebra kanske. Är ju ganska otydligt med "husmanskost".
Citera
2018-05-21, 16:10
  #9
Medlem
Enzymes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ensam87a
Jag skulle nog beskriva mig som dig. Gillar sötsaker och öl och äter ja.. husmanskost typ. Det behöver inte betyda att man äter jättebra kanske. Är ju ganska otydligt med "husmanskost".

Ja och det går dessutom utmärkt att bli fet av husmanskost också. Jag äter väldigt sällan godis, snabbmat, chips osv men tränar jag 5-6 gånger i veckan blir det lätt att jag tar en extra portion kalops (eller vad man nu äter). Fläsket smyger sig på om man inte har koll. Dessutom är det roligt att träna när man är inne i en svulla period! Stängerna bokstavligen flyger upp
Citera
2018-05-21, 16:19
  #10
Medlem
falskmustarens avatar
Musklerna ligger under fettet och växer när du tränar, således kommer fettet "längre ut" -> du blir större. Tänk dig att du har på dig en väst under tröjan - då kommer du se mycket tjockare ut.

Lösningen är ganska enkel faktiskt. Ät mindre, spring mer.
Citera
2018-05-21, 17:41
  #11
Medlem
Att du går upp i vikt när du tränar ska du nog inte stirra dig blint på https://traningslara.se/muskler-fett...har-noll-koll/.
Citera
2018-05-21, 17:47
  #12
Medlem
En grönare kost samt vardaglig motion gjorde susen för mig.
Det är även en hållbar lösning, istället för alla så kallade diet kurer som florerar.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback