Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-05-25, 20:37
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brewingmob
Får väl hålla med om det. Som bevis för det är att jag inte visste vem Pernilla Lindberg var innan hon blev majorvinnare, och blev tyvärr inte intresserad då heller av att återuppta tittandet.

Annat är det ju med Stenson som man följer med halvslött öga ändå, vad beror det på? Är medierna helt enkelt värdelösa på att täcka damtävlingarna? Göra intressanta reportage?

För att amerikansk media ska ha intresse av att täcka en damgolftävling krävs en huvudsponsor som går in med ett antal miljoner som man då hoppas få åter i form av ökad försäljning. Vad gäller reklam för t.ex. golfklubbor riktar den sig huvudsakligen till män. Kvinnor är oftast nöjda med den (bättre begagnade) utrustning de har, medan gubbar hela tiden är på jakt efter just den klubba som kan förbättra deras bedrövliga spel. Med andra ord måste även damtävlingarna i första hand attrahera manliga tittare. Ingen karl tittar på damgolf för spelets skull (det vore som att köpa Hustler för reportagen) och med nuvarande klientel i världstoppen är det inte lätt att locka karlar till TV-stolen.
Lydia Ko lär inte få många att ta en tur i skinnhissen, Paula Creamer har för länge sen mist sin Lolitalook och Natalie Gulbis når sällan finalomgångarna.
Vet att den här analysen är långt ifrån politiskt korrekt, men verkligheten är ju inte alltid så jävla PK:
Frågor på det?
Citera
2018-05-25, 20:53
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vatskebrist
För att amerikansk media ska ha intresse av att täcka en damgolftävling krävs en huvudsponsor som går in med ett antal miljoner som man då hoppas få åter i form av ökad försäljning. Vad gäller reklam för t.ex. golfklubbor riktar den sig huvudsakligen till män. Kvinnor är oftast nöjda med den (bättre begagnade) utrustning de har, medan gubbar hela tiden är på jakt efter just den klubba som kan förbättra deras bedrövliga spel. Med andra ord måste även damtävlingarna i första hand attrahera manliga tittare. Ingen karl tittar på damgolf för spelets skull (det vore som att köpa Hustler för reportagen) och med nuvarande klientel i världstoppen är det inte lätt att locka karlar till TV-stolen.
Lydia Ko lär inte få många att ta en tur i skinnhissen, Paula Creamer har för länge sen mist sin Lolitalook och Natalie Gulbis når sällan finalomgångarna.
Vet att den här analysen är långt ifrån politiskt korrekt, men verkligheten är ju inte alltid så jävla PK:
Frågor på det?

Vad är tänkt att huvudsponsorn med x-antal miljoner ska bidra till?

Sen är du är helt fel ute när du försöker göra sex appeal som något relevant inom golfen. Det finns ingen normal kåtbock som orkar engagera sig i en lång utdragen golfrunda med kvinnor påpälsade i konservativ brittisk anda.

Det som lockar publik till LPGA skulle vara om varje land fick en utmärkande stjärna som intresserade och engagerade. Men idag vet man knappt vilka som spelar, de syns för lite i media, alternativt har för tråkiga insta-konton.
Citera
2018-05-25, 21:02
  #27
Moderator
Humbugs avatar
Blir lite förvirrad när jag ser att tråden ligger under bollsport och det redan i trådstarten gissas på Anja Persson och hon höll väl på med skidor? Jag vet inte riktigt om jag ska förhålla mig till bollsporter eller inte.
Jag kan ingenting om sport egentligen, men Ludmila Engquist var ju väldigt hypad ett tag. Hon höll väl på med någon form av fri-idrott och råkade ut för en dopingskandal vill jag minnas, men hon är den jag kommer att tänka på när jag tänker på framstående kvinnliga idrottare.
När det gäller kvinnliga bollkonstnärer kan jag inte namnet på en enda förutom Sörenstam.
__________________
Senast redigerad av Humbug 2018-05-25 kl. 21:05.
Citera
2018-05-25, 21:05
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brewingmob
Vad är tänkt att huvudsponsorn med x-antal miljoner ska bidra till?

Sen är du är helt fel ute när du försöker göra sex appeal som något relevant inom golfen. Det finns ingen normal kåtbock som orkar engagera sig i en lång utdragen golfrunda med kvinnor påpälsade i konservativ brittisk anda.

Det som lockar publik till LPGA skulle vara om varje land fick en utmärkande stjärna som intresserade och engagerade. Men idag vet man knappt vilka som spelar, de syns för lite i media, alternativt har för tråkiga insta-konton.

Huvudsponsorn förbinder sig att köpa tid av mediabolaget innehållande kopiösa mängder reklam för just den vara företaget tillhandahåller. På så sätt garanterar sponsorn att sändningen inte går med förlust för producenten utan förhoppningsvis ger en god avans. Med andra ord: ingen sponsor, ingen TV-sändning.
Citera
2018-05-25, 21:13
  #29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brewingmob
Vad är tänkt att huvudsponsorn med x-antal miljoner ska bidra till?

Sen är du är helt fel ute när du försöker göra sex appeal som något relevant inom golfen. Det finns ingen normal kåtbock som orkar engagera sig i en lång utdragen golfrunda med kvinnor påpälsade i konservativ brittisk anda.

Det som lockar publik till LPGA skulle vara om varje land fick en utmärkande stjärna som intresserade och engagerade. Men idag vet man knappt vilka som spelar, de syns för lite i media, alternativt har för tråkiga insta-konton.

Självklart är det många blådårar som tycker det är spännande med damgolf, en av dem är jag.
Emellertid, detta är ju flashback och man vill inte framstå som en mespropp bland alla stentuffa skrivbordsvikingar här.
Citera
2018-05-25, 21:14
  #30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vatskebrist
Huvudsponsorn förbinder sig att köpa tid av mediabolaget innehållande kopiösa mängder reklam för just den vara företaget tillhandahåller. På så sätt garanterar sponsorn att sändningen inte går med förlust för producenten utan förhoppningsvis ger en god avans. Med andra ord: ingen sponsor, ingen TV-sändning.

Då är det ju ingen sponsor du pratar om utan vanligt bolag som köper reklamplats.

Näe, golfen behöver bli effektivare. Det bör gå på tid och deltagarna måste åka i golfbilar, snabbt som fan. Deltagarna slås ut och till finaldagen ska det max vara 10 deltagare. Man kan även korta ner till 9 hål och max 200 meter per bana.
Citera
2018-06-22, 19:45
  #31
Medlem
Beror väl lite på hur man definerar det. Har svårt att se att någon skulle toppa Annika Sörenstam när det kom till både dominans inom sin sport och som internationellt namn. Med det sagt så fick jag inte intrycket att Sörenstam var lika folkkär som en Anja Pärsson eller Carolina Kluft, men det kanske bara är människorna som jag hängde med.

Har svårt att komma på någon idrottskvinna innan 90-talet som kan hota de tidigare nämna i status. Osäker på om det är reflektivt över min egna ignorans eller att idrottskvinnor helt enkelt inte blev erkända/fick förutsättningar att bli så stora som de hade kunnat bli idag.
Citera
2018-06-23, 09:11
  #32
Medlem
Linnea Claesson, handbollstjejen?
Citera
2018-06-23, 09:29
  #33
Medlem
Jag tycker Ludmilla Engquist tillfört svensk idrott mest hon (mentalt) lyfte de svenska friidrottarna från att göra ett hyggligt resultat typ hedervärd 4:a till att faktiskt kunna vinna i sina idrotter!

Som tack blev hon bespottad av de hycklande skenheliga kräken.
Citera
2018-06-23, 09:36
  #34
Medlem
Christian Olsson är en kandidat om han räknas som kvinna med sina långa guldlockar till hår, sina shorts i polyester och sina långa skutt ner i sandlådan.
Citera
2018-09-19, 21:15
  #35
Medlem
Carolina Kluft
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback