Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-21, 07:31
  #1
Medlem
Nyas öppnade fönster lite hör hur något surrar ser en geting tvingas stänga fönstret. Hänt massor av gånger, några dagar sedan säkert samma. Varför försöker dem ta sig in? Fönstret är på övervåningen högt upp så de måste ju flyga lite för ta sig dit. Ibland när man försöker sova låter det som fan när den åker emot glaset
Citera
2018-05-21, 08:20
  #2
Medlem
Mackan52s avatar
Getingar är satans ohyra som lever på terror, smärta och förintelse.

Allt de gör, gör de i syfte av att plåga någon, det är därför de alltid letar efter en väg in i folks hus och bilar eller bara envisas med att jaga människor trots att man backar undan. De följer endast sina egna själviska intressen och sjuka begär.

Bin letar sig inte in i folks hus om man inte har en massa blommor, råkar de flyga in i bilen lämnar de snällt när man öppnar fönstret åt dem (en geting anfaller dig) och kommer man för nära ett bo får man skylla sig själv för att man stövlar in i deras trakter hursomhelst, bin erkänner inte allemansrätten och har låg tolerans mot fridstörare.

Kort och gott, getingar är ologiska och onda.
Citera
2018-05-21, 08:43
  #3
Medlem
kalkryggars avatar
Eller så låter du getingen flyga ut och in som den själv vill utan att du behöver tänka på det. Om du har tänkt stänga fönstret för natten så kanske du skall försöka vifta ut den med en tidning så den slipper vara instängd i ditt trista hem under natten.

Citat:
Ursprungligen postat av Mackan52
Getingar är satans ohyra som lever på terror, smärta och förintelse.

Allt de gör, gör de i syfte av att plåga någon, det är därför de alltid letar efter en väg in i folks hus och bilar eller bara envisas med att jaga människor trots att man backar undan. De följer endast sina egna själviska intressen och sjuka begär.

Bin letar sig inte in i folks hus om man inte har en massa blommor, råkar de flyga in i bilen lämnar de snällt när man öppnar fönstret åt dem (en geting anfaller dig) och kommer man för nära ett bo får man skylla sig själv för att man stövlar in i deras trakter hursomhelst, bin erkänner inte allemansrätten och har låg tolerans mot fridstörare.

Kort och gott, getingar är ologiska och onda.

Du skojar. Jag hade för några dagar sen en geting som åt lite socker på min hand och sen satt den och vilade lite innan den drog vidare.

Bin däremot har lättare för att anfalla dig. Tror du blandar ihop dom?
Citera
2018-05-21, 09:12
  #4
Medlem
ElvisFans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ufc123
Nyas öppnade fönster lite hör hur något surrar ser en geting tvingas stänga fönstret. Hänt massor av gånger, några dagar sedan säkert samma. Varför försöker dem ta sig in? Fönstret är på övervåningen högt upp så de måste ju flyga lite för ta sig dit. Ibland när man försöker sova låter det som fan när den åker emot glaset

Du menar att det skulle vara en utmaning för en geting att flyga några meter upp i luften?

Anledningen är väl att getingar konsekvent letar ställen att bygga bo på. Flyger gärna in i springor och håligheter. Ett öppet fönster är säkert värt att utforska men håller med om att det är ett jävla liv när dom surrar in i rummet.
Citera
2018-05-21, 09:15
  #5
Medlem
Mintafs avatar
Har själv haft samma problem. Så fort jag öppnade fönstret så kom det in minst en geting. Fett irriterande. När jag kollade upp felet så hade jag en bikupa precis ovanför fönstret.
Citera
2018-05-21, 09:20
  #6
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Eller så låter du getingen flyga ut och in som den själv vill utan att du behöver tänka på det. Om du har tänkt stänga fönstret för natten så kanske du skall försöka vifta ut den med en tidning så den slipper vara instängd i ditt trista hem under natten.



Du skojar. Jag hade för några dagar sen en geting som åt lite socker på min hand och sen satt den och vilade lite innan den drog vidare.

Bin däremot har lättare för att anfalla dig. Tror du blandar ihop dom?
Om du hade inkräktat getingens personliga sfär med att t ex böja upp en av handens muskler mot getingen så hade du suttit med ett smärtande jävla stick i handen.

Skaffa en hamster eller nåt istället.
Citera
2018-05-21, 09:29
  #7
Medlem
Stora getingar så här års är sannolikt drottningar som letar efter en plats att bygga sitt bo.
Citera
2018-05-21, 10:07
  #8
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Om du hade inkräktat getingens personliga sfär med att t ex böja upp en av handens muskler mot getingen så hade du suttit med ett smärtande jävla stick i handen.

Skaffa en hamster eller nåt istället.

Va fan snackar du om? "böja upp en av handens muskler mot getingen". Nej så fungerar inte getingar.

Va fan kommer hamster in i det hela någonstans? Du framstår (som vanligt) som ganska förvirrad.
Citera
2018-05-21, 10:29
  #9
Medlem
black_devils avatar
flög in en geting igår i lägenheten smacka ihjäl den med en flugsmälla väldigt effektivt heh
Citera
2018-05-21, 10:58
  #10
Medlem
Mackan52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Eller så låter du getingen flyga ut och in som den själv vill utan att du behöver tänka på det. Om du har tänkt stänga fönstret för natten så kanske du skall försöka vifta ut den med en tidning så den slipper vara instängd i ditt trista hem under natten.



Du skojar. Jag hade för några dagar sen en geting som åt lite socker på min hand och sen satt den och vilade lite innan den drog vidare.

Bin däremot har lättare för att anfalla dig. Tror du blandar ihop dom?

Snack, tror du själv tänker på blandrasiga mördarbin. Sticker ett bi dig har du förmodligen gjort något för att förtjäna det, sticker en geting dig är det bara roligt för getingen.

https://i.pinimg.com/originals/ec/77...efa34e44ef.jpg
Citera
2018-05-21, 11:21
  #11
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Va fan snackar du om? "böja upp en av handens muskler mot getingen". Nej så fungerar inte getingar.

Va fan kommer hamster in i det hela någonstans? Du framstår (som vanligt) som ganska förvirrad.
Jag har blivit stucken av getingar när jag bara flyttat en muskel mot deras immediate direction.
Så kom inte här dragande med en kärleksnovell till getingar!

Förvirrad kan du vara själv, förövrigt heter det syltrygg och inte kalkrygg.
Citera
2018-05-21, 14:29
  #12
Medlem
Jag brukar hänga upp en flaska oblandad saft eller sockerlag, riktigt bra getingfälla😆
Hänger den bredvid fönstret, så väljer den hellre det söta än mitt hus😂
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback