Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-20, 22:14
  #1
Medlem
laxen69s avatar
Jag har en Husqvarna Automower 220 som funkar bra med sin orginalstation.
Nu har jag kommit över ytterligare en laddstation som påstås ha fungerat, klipparen var däremot sönder.

När jag sätter min fungerande klippare i denna laddstation hittar den ingen slingsignal.
Däremot laddar den och slinglampan på laddstationen lyser fast grönt så slingan verkar vara ok.

Behöver de paras ihop på något sätt? Eller finns det olika versioner som inte är kompatibla (De ser exakt lika ut)
Risken är ju att även laddstationen är sönder, men lampan lyser som den skall iallafall.
Citera
2018-05-20, 23:53
  #2
Medlem
Kennethkvartings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laxen69
Jag har en Husqvarna Automower 220 som funkar bra med sin orginalstation.
Nu har jag kommit över ytterligare en laddstation som påstås ha fungerat, klipparen var däremot sönder.

När jag sätter min fungerande klippare i denna laddstation hittar den ingen slingsignal.
Däremot laddar den och slinglampan på laddstationen lyser fast grönt så slingan verkar vara ok.

Behöver de paras ihop på något sätt? Eller finns det olika versioner som inte är kompatibla (De ser exakt lika ut)
Risken är ju att även laddstationen är sönder, men lampan lyser som den skall iallafall.

Är du säker på att det inte var laddstationen och inte klipparen som var trasig?

Han du fick laddstationen från kanske har lite svårt att tänka logiskt gällande felsökning!!?!

Fick du med den förment trasiga klipparen kanske du skulle kunna se om du får igång den.
Citera
2018-05-21, 08:44
  #3
Medlem
skunkjobbs avatar
Jag har läst att slingsignalen ändrar sig om man ändrar kod på klipparen, förmodligen för att de inte ska störa varandra med samma signal om det är ett par grannar som har likadana klippare. Hur laddstationen som skickar ut slingsignalen får reda på att man byter kod på klipparen vete fan, klipparen kanske talar om det via radio eller något. Fråga vad den trasiga klipparen som hörde till din "nya" laddstation hade för kod och ändra till samma kod på din klippare så kanske det funkar. Jag antar att laddaren måste vara igång när man utför kodbytet.

Jag är inte helt 100 på att det funkar såhär men jag läste det på något forum när jag hade problem att min robotklippare av annat märke stördes av grannens Husqvarna, dock blev det aldrig av att testa.
Citera
2018-05-24, 12:58
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av laxen69
Jag har en Husqvarna Automower 220 som funkar bra med sin orginalstation.
Nu har jag kommit över ytterligare en laddstation som påstås ha fungerat, klipparen var däremot sönder.

När jag sätter min fungerande klippare i denna laddstation hittar den ingen slingsignal.
Däremot laddar den och slinglampan på laddstationen lyser fast grönt så slingan verkar vara ok.

Behöver de paras ihop på något sätt? Eller finns det olika versioner som inte är kompatibla (De ser exakt lika ut)
Risken är ju att även laddstationen är sönder, men lampan lyser som den skall iallafall.

Om jag fattat rätt måste man para ihop. Man gör det genom att byta pinkod i klipparen. Då överförs nya pinkoden till laddaren. Sedan kan du ändra tillbaka till den föregående koden för att klipparen skall gå även med din gamla laddare. Förmodligen skall klipparen sitta i den laddare som den skall paras med.
Citera
2018-05-24, 22:02
  #5
Medlem
laxen69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cykelpump61
Om jag fattat rätt måste man para ihop. Man gör det genom att byta pinkod i klipparen. Då överförs nya pinkoden till laddaren. Sedan kan du ändra tillbaka till den föregående koden för att klipparen skall gå även med din gamla laddare. Förmodligen skall klipparen sitta i den laddare som den skall paras med.


Tackar. Det funkade på andra försöket, av någon konstig anledning.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback