Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-30, 23:38
  #13
Medlem
Korta strumpor är bland det absolut fulaste jag vet. Det är roligt att beskåda osäkra stöddiga ungdomar i sina alldeles för korta strumpor, när våra blickar möts och jag penetrerar deras själ med min intensiva ögon som jag vet får människor att bli alldeles kalla och skärrade inombords. De blir som små rädda harar. Det är jätteroligt.
Ungdomar är så lätta att knäcka.
Deras brist på självförtroende, självkänsla och påfallande osäkerhet är så lätt att notera.
Nästan för enkelt ibland. Jag vill ha motstånd.
Det är omöjligt att känna sig hotad av ungdomar i låga strumpor. Men de är fula och jag vill ha någonting att vila ögonen på. Och tjejer är så irriterande när de bara följer vad som är mode och inte vad som är snyggt. Det frustrerar mig att de inte klär sig som jag vill. Kanske kan bli ett nästa projekt: Få henne i säng, dominera henne och byt ut hennes strumpor.
Citera
2018-06-29, 18:43
  #14
Medlem
utan.att.stannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DekadentVerklighet
Korta strumpor är bland det absolut fulaste jag vet. Det är roligt att beskåda osäkra stöddiga ungdomar i sina alldeles för korta strumpor, när våra blickar möts och jag penetrerar deras själ med min intensiva ögon som jag vet får människor att bli alldeles kalla och skärrade inombords. De blir som små rädda harar. Det är jätteroligt.
Ungdomar är så lätta att knäcka.
Deras brist på självförtroende, självkänsla och påfallande osäkerhet är så lätt att notera.
Nästan för enkelt ibland. Jag vill ha motstånd.
Det är omöjligt att känna sig hotad av ungdomar i låga strumpor. Men de är fula och jag vill ha någonting att vila ögonen på. Och tjejer är så irriterande när de bara följer vad som är mode och inte vad som är snyggt. Det frustrerar mig att de inte klär sig som jag vill. Kanske kan bli ett nästa projekt: Få henne i säng, dominera henne och byt ut hennes strumpor.
Är du alltid såhär rolig? Hoppas jag stöter på fler inlägg av dig👍
Citera
2018-07-02, 21:27
  #15
Medlem
mr.nymans avatar
Har aldrig riktigt förstått vitsen med dessa korta ankelstrumpor eller vad dom nu heter. Har det någonting med att visa hud kanske?
Citera
2018-07-02, 22:29
  #16
Medlem
AnnoyedDuDes avatar
Det är ju de bästa strumpor de börjat sälja i Sverige, på flera decennier. Numer säljer de en ännu lägre modell i USA, som bara täcker tårna & går upp ca 1cm på hälen. Helt öppet uppe av foten.
Citera
2018-07-03, 00:16
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr.nyman
Har aldrig riktigt förstått vitsen med dessa korta ankelstrumpor eller vad dom nu heter. Har det någonting med att visa hud kanske?

Ja det är tjejstrumpor som ska visa tjejers vackra anklar. Det var det från första början. Sen har det även blivit ett bögmode för kukhuvuden som inte fattar bättre.
Citera
2018-10-01, 17:09
  #18
Medlem
Kylan börjar krypa sig på och det måste vara en modeförändring, för även om många tjejer fortfarande har låga strumpor så börjar skaften blir högre och högre... tycker jag mig kunna se.

När killar har denna modell så känns det bara så fel, precis som föregående skribent ju poängterade.. dessa har fan inte fattat.
Citera
2018-10-01, 17:12
  #19
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aerobix
Kylan börjar krypa sig på och det måste vara en modeförändring, för även om många tjejer fortfarande har låga strumpor så börjar skaften blir högre och högre... tycker jag mig kunna se.

När killar har denna modell så känns det bara så fel, precis som föregående skribent ju poängterade.. dessa har fan inte fattat.
Nej att ha de på sommaren i lågskor är knappast märkvärdigt. När det är kallt eller blött? Ja, inte så praktiskt.
Citera
2018-10-01, 17:28
  #20
Medlem
Förr om åren har det knappast hindrat tjejerna att ha låga strumpor året om... men nu har användandet garanterat minskat, iaf här i dessa trakter.
Citera
2018-10-05, 10:19
  #21
Medlem
Till sneakers har jag alltid låga strumpor då det ser dumt ut med höga enligt mig.
Finskor är det dock fortfarande självklart höga strumpor som gäller
Citera
2018-10-05, 15:23
  #22
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FelixTBS
Till sneakers har jag alltid låga strumpor då det ser dumt ut med höga enligt mig.
Beror på. Håller med Denom. Låga strumpor skulle kännas obekvämt och kallt under höst och vår.

Till kortbyxor/shorts ser det alltid dumt ut med höga strumpor.
__________________
Senast redigerad av lakritc 2018-10-05 kl. 15:25.
Citera
2018-10-06, 10:49
  #23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VivreSaVie
Ankelstrumpor eller barfota är ju enda alternativet till kortbyxor.

Ankelstrumpor på män?
Citera
2018-10-15, 13:12
  #24
Medlem
Tänk om Björn Borg hade haft såna feminina strumpor. Han hade aldrig vunnit Wimbledon. Han hade känt sig som ett kukhuvud och mått dåligt och spelat dåligt. Kvinnliga tennisspelare hade kortkorta klänningar och låga strumpor till tennisskorna för det är sött och sexigt på tjejer. Björn Borg hade varit känd som Björn Bög för inga killar hade såna strumpor på den tiden.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback