Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-20, 14:18
  #1
Medlem
SwedishMilks avatar
Jag har en Canon MG2450 som fungerat fint i några år tills nyligen då utskrifterna kom ut bleka trots att patronen borde haft mer bläck i sig. Med en ny patron, både ett original och en kopia, båda från IncClub, blir ändå utskrifterna bleka, nästan oläsliga. En del sidor kommer ut nästan helt vita.

Nu är inte skrivare speciellt dyra men jag ogillar slit och släng-mentaliteten så jag vill höra om ni vet om jag kan åtgärda det på något sätt. Det lär ju inte vara fel på patronerna - om jag inte har maximal otur och fått två i rad som det varit fel på.
Citera
2018-05-20, 14:30
  #2
Medlem
LastCaLLForALcohoLs avatar
Kolla om du har inställning i skrivaren, där du kan rengöra skrivarhuvuden, starta den isåfall.Rengör alla ska du då välja...
Citera
2018-05-20, 16:18
  #3
Medlem
Har du otur så kan skrivarhuvudet ha pajat :/ är teknisk support för skrivare (HP), kan hända efter ett tag att skrivarhuvudet går sönder, särskilt om man använt icke originalpatroner.
Citera
2018-05-21, 07:31
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SwedishMilk
Jag har en Canon MG2450 som fungerat fint i några år tills nyligen då utskrifterna kom ut bleka trots att patronen borde haft mer bläck i sig. Med en ny patron, både ett original och en kopia, båda från IncClub, blir ändå utskrifterna bleka, nästan oläsliga. En del sidor kommer ut nästan helt vita.

Du har tydligen aldrig vare sig läst Bruxen eller kört Rengöring ?!

Gör det, så fixar du problemet!

Brukar finnas två olika Rengöring, dels en snabbare som förbrukar mindre bläck, dels en Grundligare som förbrukar mer bläck.

Kör den Grundliga, ibland kan det ta 5-10 ggr för att få ordning på det hela, speciellt när du aldrig förut kört en Rengöring.

Kod:
https://www.google.com/search?q=Canon+MG2450+cleaning+print+head

Kod:
https://www.canon.se/support/consumer_products/videos/pixma_mg2450/

Efteråt ska du Justera Skrivarhuvudena igen!

Både Rengöring och Justering brukar nås från Egenskaper/Properties för Skrivarens Drivrutin.
Leta i Inställningar/Kontrollpanelen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback