Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-24, 14:07
  #13
Medlem
ludwiqs avatar
Tankar om denna elva?

Akinfeev
Tagliafico Carvajal Fabro Trippier
Isco Paulinho Özil
Werner Jesus Griezman

Startar alla tros?
Citera
2018-05-24, 16:42
  #14
Medlem
Joelfrogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ludwiq
Tankar om denna elva?

Akinfeev
Tagliafico Carvajal Fabro Trippier
Isco Paulinho Özil
Werner Jesus Griezman

Startar alla tros?

Skulle gissa på att Walker startar istället för Trippier men inte säker, sen vet jag inte hur de är med Tagliafico om han går före Ansaldi
Citera
2018-05-24, 20:50
  #15
Medlem
Kostar det något att byta kapten efter omgångarna? Borde ju satsa på en rysk striker som kapten för att få en fin start!
Citera
2018-05-24, 22:20
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nahibo
Har en version nu av en startelva.. kommer säkert bytas hejvilt innan första matchen (som alltid)

Akinfeev
Ryssarna har ändå hemmaplan

Christensen - Danilo - Süle
Den lagdel som fick ta mest stryk som det alltid blir då jag sätter ihop lagen, det är främst här jag kommer byta spelare skulle jag tro. Men Christensen kommer få starta och har gjort det bra i PL, Danilo är offensiv, Süle har jag dålig koll på men när man nästan heter Sulan så vinner man bonuspoäng.

Eriksen - Pogba - Forsberg - Iniesta
Eriksen, hysterisk form. Ska Danmark göra mål i VM så är det Eriksen som ska fixa det med assist eller eget skott. Pogba lär få ut mer av sitt spel i landslaget än han fått i United, Forsberg spelar för att byta klubb så han lär vara extremt motiverad med att vilja visa upp sig och Iniesta är Iniesta.

Griezmann - Nani - Müller
Griezmanns final mot Marseille var sjuk, och han som Forsberg kommer vilja göra ett riktigt bra VM för att kunna få så bra kontrakt i sin nya klubb som möjligt. Müller är lite som Podolski, nästan alltid bra i mästerskap. Nani kommer in som ett wildcard då han är billig och har rutin samt extremt hög topp.

Ser bra ut!
Men plocka bort Nani för fan Killen är ju inte äns med i truppen!
Citera
2018-05-25, 00:09
  #17
Medlem
Colossos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guldfisk1
Kostar det något att byta kapten efter omgångarna? Borde ju satsa på en rysk striker som kapten för att få en fin start!
Fast sen har du ingen ryss i omg 2, så det jämnar ut sig ändå.
Citera
2018-05-25, 08:20
  #18
Medlem
Sjukt vad alla går på Ryssar. Kommer totalfloppa. 0-0 mot Saudierna är ju givet. På sin höjd 1-1.
Citera
2018-05-25, 19:34
  #19
Medlem
Nahibos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gooze234
Ser bra ut!
Men plocka bort Nani för fan Killen är ju inte äns med i truppen!

Har Super-Nani blivit dumpad från truppen? :O
Citera
2018-05-25, 21:24
  #20
Medlem
Joelfrogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrator
Sjukt vad alla går på Ryssar. Kommer totalfloppa. 0-0 mot Saudierna är ju givet. På sin höjd 1-1.

Känner samma sak, tror de blir respass i gruppen
Citera
2018-05-26, 09:19
  #21
Medlem
Nahibos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gooze234
Ser bra ut!
Men plocka bort Nani för fan Killen är ju inte äns med i truppen!

Gjorde om den så nu är det

Akinfeev

Augustinsson - Benatia - Carvajal - Danilo

James - Pogba - Forsberg - Iniesta

Griezmann - Javier Hernandez

Så bara att hoppas att James gör ett lika hysteriskt VM som senast och att Hernandez kommer tillbaka till gammal god målform som han hade i tyskland..

Hur mycket kommer Werner få starta tror ni?
Citera
2018-05-27, 11:20
  #22
Medlem
muneys avatar
Courtois
Danilo - Boateng - Zapata - Smolnikov
Pogba - D.Silva - Goretzka - Eriksen - R.Augusto
Werner

Ett första utkast som kommer ändras flera gånger. Siktar främst på spelare från lag som jag tror går långt för att hålla nere antalet byten. Utan att ha detaljstuderat eventuella slutspelsträd så tror jag att Brasilien, Tyskland, Spanien och Belgien har goda chanser att nå semifinalerna.

Mina offensiva tyskar är väl chansningar men de har imponerat när de väl fått spela i landslaget.
Citera
2018-05-28, 11:57
  #23
Medlem
muneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrator
Sjukt vad alla går på Ryssar. Kommer totalfloppa. 0-0 mot Saudierna är ju givet. På sin höjd 1-1.
Du är medveten om att 0-0 ger 62 000 kronors värdeökning på en rysk back och 87 000 kr för en rysk målvakt?
Citera
2018-05-28, 15:15
  #24
Medlem
R.Olsen
----------------------
J. Mascherano - Marquinhos - D.Godin
-------------------------------------------
Paulinho - E.Banega - Willian - A.Ekdal
-------------------------------------------
P.Dybala (C) - G.Jesus - L. Suarez

Argumentation:
1. Sverige slår Sydkorea och är billiga
2. Uruguay krossar Grupp A
3. Brasilien går långt
4. Argentina går långt
5. Dybala får rum när Messi slaktas
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback