Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-05-20, 11:55
  #25
Medlem
Nicke08s avatar
Kortköp innebär inte alltid att pengarna dras direkt.
Om det dras direkt har att göra med vilken typ av kort du har.

Kontokort-pengar dras direkt
Kreditkort-kortet belastas med summan. I regel så kommer månadsfakturan från banken/kortföretaget nästa månad. Dvs du granskar specifikationen på korträkningen innan du betalar. Precis som vilken annan räkning som helst.
Då har du chansen att stoppa eventuella fuffens.
Du anmäler till kortföretaget/banken om du blivit utsatt för scam.

Finns ingen anledning alls att riskera att ge ut någonstans ditt kontokortsnummer.
Citera
2018-05-20, 12:51
  #26
Medlem
sebastian66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Subzero1
Men om jag uppger mina kortuppgifter finns det väl ingen gräns för deras potentiella snattande?? På vilket sätt är jag försäkrad att jag som värst endast bedras på varans summa?
Allt är ju möjligt att dom drar fel summa eller tar för mycket.
Därför ska du ju googla på företaget för att kunna se om dom är seriösa eller inte.
Man kan få1 hint på hur dom är.
Men det finns aldrig 100% garanti,du verkar nojjig så handla då aldrig på nätet det är det enklaste för dig
Citera
2018-05-20, 18:04
  #27
Medlem
rostigamazons avatar
Jag är osäker på den här internethandeln, så jag köper mina varor i riktiga butiker.
Citera
2018-05-20, 18:32
  #28
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rostigamazon
Jag är osäker på den här internethandeln, så jag köper mina varor i riktiga butiker.

100% rätt, jag vill se vem jag köper av, framför allt varor som möjligen kan behöva bytas, och den trevliga expediten på Apoteket kan man äta lunch med.

TS, vad kostar varan i en fysisk butik i Sverige, eller på andra sidor på nätet? Om varan är orimligt billig på sidan vi pratar om, köp inte. Ekonomisk optinoja är dyrt i längden.
__________________
Senast redigerad av trottwell 2018-05-20 kl. 18:51.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback