Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-19, 23:32
  #1
Medlem
Vilka bilmodeller är undervärderade på begagnatmarknaden?

Har rent spontant sett att man får väldigt mycket bil för pengarna av Renault Megane. Men det kanske finns någon hålhake, dyra reparationskostnader/mycket trasigt?
*Opel Vectra?

Lista undervärderade bilköp i den lägre prisklassen!
Citera
2018-05-20, 07:17
  #2
Medlem
nittontrettons avatar
Fiat.
Citera
2018-05-20, 08:11
  #3
Medlem
morkfromorks avatar
franska, italienska bilar, speciellt om nybilsgaranti finns. även en del opel och ford.
Citera
2018-05-20, 08:40
  #4
Medlem
Stivalis avatar
Fiat Punto, Fiat Stilo, Peugeot 607, Citroën Xsara. Mycket bra bilar som var lite bortglömda & ligger lågt i pris.
Citera
2018-05-20, 08:42
  #5
Medlem
dricksprits avatar
Citroen C5, C6. Renault som du säger.
Citera
2018-05-20, 12:12
  #6
Medlem
Franska bilar generellt är mycket bil för pengarna meeeeen testa noga när du ska köpa så du inte får ett måndags ex, det kommer kosta dig dyrt. Tips. Köp bara en bil med få ägare och absolut full historik så du kan kolla av att den är servad som den ska med kamremsbyte osv. Det kan bli en jävla mardröm annars då frans männen helt enkelt inte gör bilar med samma kvalitet som tex volvo mfl. Dock har dom ryckt upp sig på dom allra nyaste modellerna som det verkar. Lycka till.
Citera
2018-05-20, 12:48
  #7
Medlem
Vad är grejen med Opel Vectra? Dessa ligger lågt i pris och har snygg design och helt ok motorer.
Citera
2018-05-20, 13:33
  #8
Medlem
Alfa Romeo är grymt undervärderade. Väl värt att titta på. Speciellt 159:a.
Citera
2018-05-21, 12:37
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Phyrex
Alfa Romeo är grymt undervärderade. Väl värt att titta på. Speciellt 159:a.
Alla säger dock att servicekostnaderna är höga. Men väldigt fina
Citera
2018-05-21, 17:23
  #10
Medlem
Nissan Almera brukar vara bra och ganska billiga. Men många har nog rosten tagit.
Citera
2018-06-14, 16:16
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mishegas
Vad är grejen med Opel Vectra? Dessa ligger lågt i pris och har snygg design och helt ok motorer.

Har ägt en Opel Vectra en gång då jag led av grav sinnesförvirring! Här är några av mina upplevelser:

Bytte generator tre gånger på de två år jag ägde bilen.
Plåten är så tunn att man nästan kan böja den med tankekraft.
Dom rostar så fort man tittar bort fem minuter.
Dom är inte rolig att skruva i, men det är sant för ganska många nya bilar.
Den var burkig med högt vägljud och det kändes som att allting skulle falla isär så fort man stängde dörren.
Div olika givare i motorn fick bytas med jämna mellanrum.
Ett av de små sidorutorna lossnade.
Emblemet på bakluckan lossnade när jag stod intill bilen och pratade med en bekant.

Enda riktiga fördelen var motorn... då den var körbar alltså. Hade bensinaren 2l GLS som drog 0,5 l/mil och var relativt pigg.

Ägde nyligen en Honda Accord i 5 år och det enda som gjordes utöver service var att jag bytte en glödlampa i ett positionsljus för 25,-
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback