Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2018-05-22, 21:57
  #37
Medlem
Talking-Donkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TwoThousand
Det är ju där fria viljan kommer, Gud vet att visa inte vill bli änglar när dom dör!
Är det inte så att INGEN känner Gud och INGEN har en aning om vem Gud är?
Men där är en massa folk som påstår sig vara så visa att dom vet att Gud heter så och så och han ser så och så ut och det här gjorde han och det här ska hända osv osv.

Jag tycker mig kunna hitta mycket stöd för det i Bibeln. Att ingen rättfärdig finns och ingen känner Gud.
Men HELA världen är bedragen.
2018-05-22, 23:55
  #38
Medlem
TwoThousands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Talking-Donkey
Jag tycker mig kunna hitta mycket stöd för det i Bibeln. Att ingen rättfärdig finns och ingen känner Gud.
Men HELA världen är bedragen.

Många vill inte leva sitt liv med Gud förr i tiden kalla dom för häxor!
2018-05-23, 08:17
  #39
Medlem
Talking-Donkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TwoThousand
Många vill inte leva sitt liv med Gud förr i tiden kalla dom för häxor!
Enligt Bibeln så vill ingen ha Gud. Därför vänder dom sig till dom religiösas fabler om en Gud i himlen som är med dom om man låter dom bygga guldhus och predika krig för kungens räkning.
Så genomskinligt, det är den rike mannans trick, men folk gick på det förr och dom går på det idag också.
2018-05-23, 09:28
  #40
Medlem
Furiennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Talking-Donkey
Enligt Bibeln så vill ingen ha Gud. Därför vänder dom sig till dom religiösas fabler om en Gud i himlen som är med dom om man låter dom bygga guldhus och predika krig för kungens räkning.
Så genomskinligt, det är den rike mannans trick, men folk gick på det förr och dom går på det idag också.
Fast det är inte helt sant. Jesus, Buddha och en massa profeter och predikanter har tagit starkt avstånd från pengar och materiell lyx.
2018-05-23, 12:49
  #41
Medlem
Talking-Donkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Furienna
Fast det är inte helt sant. Jesus, Buddha och en massa profeter och predikanter har tagit starkt avstånd från pengar och materiell lyx.
Och? Har det gjort världen bättre? Jesus sa du skall inte döma och du ska inte döda.
Gör dom kristna inte det?
Där finns massor av Bibelverser som säger att man ska döda och döma, så allt man behöver göra är att välja vilket stycke i heliga boken man ska leva efter den här stunden.

Koranen är samma. Man ska döda otrogna, men på en annan sida är Islam frid och kärlek.

Jag är helt säker på att så är fallet med hinduism och buddism och allt annat.

Det är samma recept dom rika har förfinat under årtusenden av styre och lärt av varannan över HELA jorden. TROR JAG!
__________________
Senast redigerad av Talking-Donkey 2018-05-23 kl. 12:54.
2018-05-23, 12:56
  #42
Medlem
Furiennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Talking-Donkey
Och? Har det gjort världen bättre? Jesus sa du skall inte döma och du ska inte döda.
Gör dom kristna inte det?
Där finns massor av Bibelverser som säger att man ska döda och döma, så allt man behöver göra är att välja vilken stycke i heliga boken man ska leva efter den här stunden.

Koranen är samma. Man ska döda otrogna, men på en annan sida är Islam frid och kärlek.

Jag är helst säker på att så är fallet med hinduism och buddism och allt annat.

Det är samma recept dom rika har förfinat under årtusenden av styre och lärt av varannan över HELA jorden. TROR JAG!
Människor har ju alltid tolkat sina religiösa skrifter efter sitt behag. Det gör inte att religionerna i sig bara är onda och aldrig har åstadkommit något gott, eller att de bara är styrda av de rika. För det är inte sant.
__________________
Senast redigerad av Furienna 2018-05-23 kl. 12:59.
2018-05-23, 13:01
  #43
Medlem
Talking-Donkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Furienna
Människor har ju alltid tolkat sina religiösa skrifter efter sitt behag. Det gör inte att religionerna i sig bara är onda och aldrig har åstadkommit något gott, eller att de bara styrs av de rika. För det är inte sant.
Nej, dom är vägledning till ett äkta spirituellt liv också.

Jag brukar tänka att dom ger dig en ärlig chans att se igenom lögnerna. Men försvinnande få verkar ha förmågan att vandra själv utan att följa andra. Trots att Bibeln tjatar om det hela tiden.
Folk väljer lögnerna och avvisar sanningen som är uppenbar för alla.
2018-05-23, 13:29
  #44
Medlem
Bonnatorps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TwoThousand
Det är ju där fria viljan kommer, Gud vet att visa inte vill bli änglar när dom dör!
Det är en irrlära, när man dör så dör man. Det står mycket uttryckligt att de döda inte vet någonting, så att någon odödlig själ per automatik skulle flumma vidare från kroppen är helt osant.

Citat:
Ursprungligen postat av SektenAndersson
Talet om korset är en dårskap för dem som går förlorade, men för oss som räddas är det en Guds kraft.
Jesus hängdes på en påle, inte ett kors.
De större kristna samfunden (t.ex. katolikerna och protestanterna) fokuserar på att man ska tillbe "korset", och inte Jehova såsom både nya och gamla testamentet påvisar, såtillvida att man inte har en lögnaktig översättning som slängt in "Herren" där det ska stå "JHWH" och således förkastat det allra viktigaste av de två buden Jesus nämnde, att älska Gud, och därefter att älska människor som sig själv.
Dessutom har de tagit bort ett av de tio stenbuden (du kan självklart gissa vilket av föregående rad) och delat upp budet gällande begär till sin nästas hus och hustru till två bud. Riktigt vidriga människor vill jag lova.

Jag har sagt det förr, och jag säger det igen:
Jehovas Vittnen är den enda religiösa grupp som lär ut rätt lära, men folk förkastar dem genom att kalla det för "sekt" utan egentlig grund.
__________________
Senast redigerad av Bonnatorp 2018-05-23 kl. 13:34.
2018-05-23, 13:32
  #45
Medlem
TwoThousands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Talking-Donkey
Enligt Bibeln så vill ingen ha Gud. Därför vänder dom sig till dom religiösas fabler om en Gud i himlen som är med dom om man låter dom bygga guldhus och predika krig för kungens räkning.
Så genomskinligt, det är den rike mannans trick, men folk gick på det förr och dom går på det idag också.

Självklart, Guds allsmäktige själv finner religiösa idag som stora hycklare och lögnare.

Himmelrikets folkslag identifierar sig inte som något mänskligt påhitt utan är allsmäktiga!

Citat:
Ursprungligen postat av Bonnatorp
Det är en irrlära, när man dör så dör man. Det står mycket uttryckligt att de döda inte vet någonting, så att någon odödlig själ per automatik skulle flumma vidare från kroppen är helt osant.

Varenda gång en människa dör kommer dom tillbaka från döden, själen lämnar kroppen efter döden och du har möjligheten att få se det själv!

Tala inte så illa framför mig, det gör ont att lyssna på lögner och indoktrinerings material.
__________________
Senast redigerad av TwoThousand 2018-05-23 kl. 13:36.
2018-05-23, 13:46
  #46
Medlem
Bonnatorps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TwoThousand
Varenda gång en människa dör kommer dom tillbaka från döden, själen lämnar kroppen efter döden och du har möjligheten att få se det själv!

Tala inte så illa framför mig, det gör ont att lyssna på lögner och indoktrinerings material.
Jag kan möjligen hålla med om ditt påstående om du menar "dö" i socialt avseende. Typ som en LARP-variant av animen "Ajin" eller något.

Annars, nej.
Vid hans (Jehovas) rop de döda svarar, för de hör sitt eget namn. Det är bara han som har makt att väcka upp döda, och det handlar inte om någon mellanlagring i eterns väntsal eller reinkarnation.

Själen är den levande varelsen, ett levande ting med andedräkt och blodflöde.
Det är därför blodet är otroligt heligt, för livet finns i blodet. Det är även precis därför blodpudding är ett både äckligt och oheligt påfund.
2018-05-23, 13:48
  #47
Medlem
TwoThousands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonnatorp
Jag kan möjligen hålla med om ditt påstående om du menar "dö" i socialt avseende. Typ som en LARP-variant av animen "Ajin" eller något.

Annars, nej.
Vid hans (Jehovas) rop de döda svarar, för de hör sitt eget namn. Det är bara han som har makt att väcka upp döda, och det handlar inte om någon mellanlagring i eterns väntsal eller reinkarnation.

Själen är den levande varelsen, ett levande ting med andedräkt och blodflöde.
Det är därför blodet är otroligt heligt, det är därför blodpudding är ett både äckligt och oheligt påfund.

Varenda dag är vi himmelskt folkslag sitter talar till dom döda människor som precis har vaknat upp från livet, glöm aldrig någonsin det!

Köttet är svagt men själen den är väldigt stark.
2018-05-27, 09:10
  #48
Medlem
KortStubins avatar
Här var det OT i massor. Tråden behöver städas och kommer att vara låst under tiden.

/Moderator
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback