Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-05-21, 09:24
  #13
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skullhead
Sådärja, fungerade utmärkt som ni sa. Rullar alldeles lagom i 1ans växel vid lägre hastigheter, precis som behövs
Du kan också prova att lägga den i "R".
Citera
2018-05-21, 11:15
  #14
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Du kan också prova att lägga den i "R".
Beror ju helt på vart man ska. Är du på E4 på väg mot Stockholm så hamnar du ju i Jönköping med ditt råd.
Citera
2018-05-21, 11:29
  #15
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative2.0
Beror ju helt på vart man ska. Är du på E4 på väg mot Stockholm så hamnar du ju i Jönköping med ditt råd.
Absolut. Men det kan vara uppfriskande att köra baklänges till jobb tex.
Citera
2018-05-21, 16:42
  #16
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Det är vanligt med "kärringstopp" på den modellen, p.g.a. motorns karraktär. Dessutom är kopplingshaverier vanliga.
Citera
2018-05-21, 18:40
  #17
Medlem
Har en V40 D2, har märkt att om man lyckas få motorstopp exempelvid när det är ett motlut och väjningsplikt, gärna en grusväg som övergår i asfalt precis i lutet... då kan motorn bli lite kinkig och svår att komma iväg.

Värst var i ett P-garage med utfartsbommar som var precis i början av en brant smal ramp som böjde sig 90 grader och med en automatisk port högst upp. Fastnade i rampen en gång och höll på att inte komma därifrån.
Citera
2018-05-21, 20:14
  #18
Medlem
Skullheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulrik.Agren
Det är vanligt med "kärringstopp" på den modellen, p.g.a. motorns karraktär. Dessutom är kopplingshaverier vanliga.


Kan tänka mig det, svåraste bil jag kört. Ska optimera den, så den blir lite starkare, känns som den är för klen för att riktigt orka med i början.

Kopplingen är jag medveten om, bara väntar på att den ska rasa, gått 12800 mil så de sker nog snart. Men betalat väldigt bra pris för den så de är värt
Citera
2018-05-26, 11:31
  #19
Medlem
pantywankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative2.0
Det händer även med en bensinare om du inte håller foten still. Det lärde jag mig redan första veckan med körkort.
Testat att krypköra på tomgång?
Var tydligen inte först med den. Men tomgångskryp lär man sig på en halvtimme på Essingeleden
kl 16.00 en vardag.
Fast det beror väldigt mycket på vilken bil det är.
På jobbet Ford Transit pickup. Inga problem. Nästan att man kan släppa kopplingen på tomgång.
VW pickup samma årgång. Då jävlar gäller det att gasa. Kärringstopp vid minsta möjliga misstag.
Bilarna är mellan 2010-2013.
Citera
2018-05-26, 21:01
  #20
Medlem
Fuzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pantywanker
Fast det beror väldigt mycket på vilken bil det är.
På jobbet Ford Transit pickup. Inga problem. Nästan att man kan släppa kopplingen på tomgång.
VW pickup samma årgång. Då jävlar gäller det att gasa. Kärringstopp vid minsta möjliga misstag.
Bilarna är mellan 2010-2013.
Sen kan det skilja mellan två bilar samma modell med samma motor. Tex beroende på hur "sliten" kopplingen är/ känslan på kopplingen. Man lär sig den bilen man kör för att sedan efter ett bra tag byta till en annan och då få problem (kärringstop etc) tills man lärt sig den nya bilen.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback