Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-19, 21:31
  #1
Medlem
Gillar verkligen snöleoparder så mycket.
Hur ska jag göra för att skaffa en som husdjur?
Jag har en stor tomt och mycket skog och berg bakom huset. Men jag vet inte hur jag ska skaffa fram en. Hur gör jag?
Citera
2018-05-19, 21:48
  #2
Medlem
pillowpops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Victor-Victor11
Gillar verkligen snöleoparder så mycket.
Hur ska jag göra för att skaffa en som husdjur?
Jag har en stor tomt och mycket skog och berg bakom huset. Men jag vet inte hur jag ska skaffa fram en. Hur gör jag?

Tänk på djuret och inte på dig själv. Det är ett liv vi pratar om. Vilda djur ska inte leva fångna som husdjur hos människor utan ute i frihet för att vara glada och nöjda. Trött man blir på själviska människor som inte tänker längre än näsan räcker. Ska du ha en annan varelses olycka på ditt samvete bara för ditt eget höga nöjes skull?
Citera
2018-05-19, 22:07
  #3
Medlem
Jordbruksverket är lite kryptiska

Citat:
Det är förbjudet att ha andra rovdjur än hundar, katter, grävlingar och tama illrar som sällskapsdjur.

Under förutsättning att djuret är fött och uppvuxet i fångenskap kan man alltid söka annars får väl TS nöja sig med en Grävling.
Citera
2018-05-20, 20:17
  #4
Medlem
infiltrants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Victor-Victor11
Gillar verkligen snöleoparder så mycket.
Hur ska jag göra för att skaffa en som husdjur?
Jag har en stor tomt och mycket skog och berg bakom huset. Men jag vet inte hur jag ska skaffa fram en. Hur gör jag?

Snöleopader är dessvärre ej tillåtna att hålla i fångenskap i Sverige.
Räcker inte en vanlig katt för TS?
Citera
2018-05-20, 20:21
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Victor-Victor11
Jag har en stor tomt och mycket skog och berg bakom huset.
Enligt wikipedia klarar de sig under gynnsamma förhållanden på så lite som 12 km^2, men jag tror inte vi har lika mycket bytesdjur här som i Nepal så räkna med betydligt mer. Jag hoppas du har mycket skog.
Citera
2018-05-20, 22:30
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Enligt wikipedia klarar de sig under gynnsamma förhållanden på så lite som 12 km^2, men jag tror inte vi har lika mycket bytesdjur här som i Nepal så räkna med betydligt mer. Jag hoppas du har mycket skog.

Kryllar av snöleoparder i svenska djurparker knappast 12km^2 där.
Citera
2018-05-21, 11:41
  #7
Medlem
svettigafettsvinets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Victor-Victor11
Gillar verkligen snöleoparder så mycket.
Hur ska jag göra för att skaffa en som husdjur?
Jag har en stor tomt och mycket skog och berg bakom huset. Men jag vet inte hur jag ska skaffa fram en. Hur gör jag?

Det är förbjudet i Sverige.
Citera
2018-06-23, 19:27
  #8
Medlem
Vilda djur hör inte hemma i fångenskap och särskilt inte som husdjur. Om du vill ha en katt så gå till ett katthem i din stad.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback