Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-19, 18:53
  #1
Medlem
För 10 år sedan så stod nog alla ibland och tänkte tankar om hur Sverige kommer vara om 10 år..

Var bilden i huvudet du hade år 2008 om hur Sverige kommer vara år 2018 rätt eller fel? Blev det som du tänkte?

Vad tror ni om Sverige om 10 år idag? Alltså år 2028, hur ser det ut då?
Citera
2018-05-19, 18:57
  #2
Avstängd
MagnusBengtsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kronhorkuken
För 10 år sedan så stod nog alla ibland och tänkte tankar om hur Sverige kommer vara om 10 år..

Var bilden i huvudet du hade år 2008 om hur Sverige kommer vara år 2018 rätt eller fel? Blev det som du tänkte?

Vad tror ni om Sverige om 10 år idag? Alltså år 2028, hur ser det ut då?

Hazarerna hade jag inte räknat med. Minst 60,000 utan asylskäl som togs om hand om av mitt land. Zigenarna som spred sig precis över hela Sverige var jag heller inte beredd på fast det är ett mindre problem ärligt talat. Tänkte inte på Europa 2008 som alldeles försvarslöst.

Om 10 år har många äldre svenskar försvunnit in på hem eller dött. De har ersatts av invandrarnas barn, främst somalier och muslimska araber. Sverige är ännu mörkare på gatorna och det är fattigare och djävligare kriminellt.
Citera
2018-05-19, 19:05
  #3
Avstängd
Jag är väldigt stolt över att vårt land tagit emot så mycket flyktingar sen 2008. Det värmer i hjärtat att veta att ens skattepengar går till att hjälpa utsatta människor.
Citera
2018-05-19, 19:06
  #4
Medlem
Sigstens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagnusBengtsen
Hazarerna hade jag inte räknat med. Minst 60,000 utan asylskäl som togs om hand om av mitt land. Zigenarna som spred sig precis över hela Sverige var jag heller inte beredd på fast det är ett mindre problem ärligt talat. Tänkte inte på Europa 2008 som alldeles försvarslöst.

Om 10 år har många äldre svenskar försvunnit in på hem eller dött. De har ersatts av invandrarnas barn, främst somalier och muslimska araber. Sverige är ännu mörkare på gatorna och det är fattigare och djävligare kriminellt.

Bah det där är bara rasistiskt trams!

Samtidigt så när de gamla svenskarna dör i mitt område så flyttar endast invandrare in. Men det är ändå rasistiskt trams!!
Citera
2018-05-19, 19:15
  #5
Medlem
Zaedrewss avatar
2008 var Sverige mycket svenskt, 2018 är det mindre svenskt, 2018 kommer det inte vara svenskt längre. Det är så jag tänker om saken och det är väl också just sanning.
Citera
2018-05-19, 19:20
  #6
Medlem
Sillen.frunkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doder7
Jag är väldigt stolt över att vårt land tagit emot så mycket flyktingar sen 2008. Det värmer i hjärtat att veta att ens skattepengar går till att hjälpa utsatta människor.
Ja du är det, hoppas du tycker samma sak om 10 år till när dom knullar dig din fru och barn...grattis...men du kanske gillar tanken det första dom nya kommer göra av sig med, är såna som du...tycker synd om sådana som dig
Citera
2018-05-19, 19:23
  #7
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Sillen.frunken
Ja du är det, hoppas du tycker samma sak om 10 år till när dom knullar dig din fru och barn...grattis...men du kanske gillar tanken det första dom nya kommer göra av sig med, är såna som du...tycker synd om sådana som dig
De kommer inte knulla min familj, det är olagligt. Ja, jag hoppas vi fortsätter vara humana även om 10 år.
Citera
2018-05-19, 19:36
  #8
Medlem
Jag minns 2008 mycket väl. Trodde inte att Moderaterna och Sossarna skulle tillåta att man förstörde Sverige på 10 år. Roten till problemen kan bara skrivas i ett ord.

Miljöpartiet.
Citera
2018-05-19, 19:42
  #9
Medlem
Ördögs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kronhorkuken
För 10 år sedan så stod nog alla ibland och tänkte tankar om hur Sverige kommer vara om 10 år..

Var bilden i huvudet du hade år 2008 om hur Sverige kommer vara år 2018 rätt eller fel? Blev det som du tänkte?

Jag tycker det är en smula hisnande att den här tråden om läget i Hässelby, med dess långa och välformulerade startilägg, startades 2008.

(FB) Hässelby – 15 år senare (var kom alla invandrare ifrån?)
Citera
2018-05-19, 20:50
  #10
Medlem
Noose..s avatar
För 10 år sedan trodde jag aldrig att jag skulle se kvinnor i heltäckande burka i mitt bostadsområde.
Fy fan vad man mår dåligt av att se detta förfall.
Citera
2018-05-19, 22:44
  #11
Medlem
Intotherainbows avatar
Om jag redan år 2008 hade filosoferat tillräckligt dom västerländska värderingarna och begrundat mig mer noggrant över västvärldens fundamentala insikter så hade jag inte behövt empirin mellan åren 2008-2018 för att ana kaoset som den utomeuropeiska invandringen skulle ge oss.

Politiker och genomvidriga journalister som årtionden efter årtionden snyftar sig över arma invandrare som begår brott, inte får jobb, upplever rasism, tigger överallt, misslyckas i skola med mera. Lösningen har alltid varit att bara invandrare får mer pengar så löser sig allt, och alla som inte vill ge invandrare pengar är dumma och elaka.

Svenskar har översköljts av snyfthistorier om hazarer som inte visste att våldtäkt är brottsligt och invandrarkvinnor som aldrig jobbat på 30 år och en polischef som i morgonsoffan tycker synd om mördare. Hela jävla tiden är det synd om invandrare och aldrig är det någon som inser det uppenbara.

Dessa invandrare var chanslösa redan från början!! I västvärlden och på västerländska arbetsmarknader råder västerländska värderingar, och utan våra värderingar hamnar dom automatiskt i ett konkurrens hopplöst underläge.

Som AFS säger, behöver du integreras så har du ingenting här att göra. Alla integrations och mångkulturprojekt har bara varit slöseri med pengar och tid. Både Svenskarnas tid och invandrarnas tid.
Alla utomeuropeiska invandrare som har problem i Sverige får helt enkelt dra någon annan stans där kompetens, kunskap, personligt ansvar, moraliskt ansvar , lagar och regler inte behövs för att klara sig.
Citera
2018-05-20, 11:23
  #12
Medlem
Hade aldrig trott att det skulle förfalla så fort. Det känns inte som att jag bor i samma land jag växte upp i längre. Det är till och med arabfamiljer och negrar i villaområdena, med allt vad det innebär (ökade stölder, ökande otrygghet). Har själv sett araberna stryka omkring i grannars trädgårdar, man kan inte längre slappna av utan måste hela tiden vara på sin vakt.

Om detta inte reverseras snart så blir det till att flytta utomlands, jag är lyckligtvis en av de få som har den möjligheten både ekonomiskt och byråkratiskt. Jag vägrar bo i ett land som är ännu jävligare än detta, som det är idag är gränsen på vad jag klarar av. Jag vill bo bland civiliserade människor, inte afrikaner och araber.
__________________
Senast redigerad av Achie 2018-05-20 kl. 11:26.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback