Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-02, 13:16
  #469
Medlem
Är Malmös polisen sämre än andra? Det har jag väldigt svårt att tro. Men, med ovan nämnt, och med tanke på hur otroligt underbemannade Malmös polisen är, har jag inga som helst problem att förstå varför så otroligt få Malmö-mord aldrig klaras upp.[/quote]
Går också OT här men av det jag har fått berättat från personer med insyn i Malmöpolisen är att egentligen är inte Malmöpolisen sämre än tex sthlm och speciellt inte enskilda poliser i yttre tjänst men när omorganisationen bestämdes så tog Dan Eliason med sig vissa chefer från försäkringskassan utan polisiär erfarenhet tex Annika Stenberg som blev chef över Malmö polisen( hon är nu är avskedad.) Hon slog sönder fungerande arbetsgrupper och inarbetade fungerande relationer. Personer fick ansvar över områden de helt saknade erfarenhet av och poliser i yttretjänst saknade styrning i hur arbetet skulle gå till. Polisen i Västerort (där jag är uppvuxen och också följer) vägrade helt enkelt att genomföra vissa beslut i omorganisationen och behöll sina arbetsgrupper och där är uppklarningsprocenten mycket högre. Malmöpolisen kommer säkert komma igen men det kommer nog ta en viss tid att återställa det som gått förlorat. När jag var liten fanns det kvarterspoliser som var närvarande i bostadsområdet och som kände alla ungdomar. Det är enligt mig ett mycket effektivare sätt att hålla koll på vad som händer än att då och då åka in med insatsstyrkan och slå till hårt med stenkastning och bilbränder som följd. Sverige måste satsa pengar på dessa områden med alla arga unga män på flera sätt.
Citera
2018-06-02, 19:41
  #470
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mint100
Är Malmös polisen sämre än andra? Det har jag väldigt svårt att tro. Men, med ovan nämnt, och med tanke på hur otroligt underbemannade Malmös polisen är, har jag inga som helst problem att förstå varför så otroligt få Malmö-mord aldrig klaras upp.
Går också OT här men av det jag har fått berättat från personer med insyn i Malmöpolisen är att egentligen är inte Malmöpolisen sämre än tex sthlm och speciellt inte enskilda poliser i yttre tjänst men när omorganisationen bestämdes så tog Dan Eliason med sig vissa chefer från försäkringskassan utan polisiär erfarenhet tex Annika Stenberg som blev chef över Malmö polisen( hon är nu är avskedad.) Hon slog sönder fungerande arbetsgrupper och inarbetade fungerande relationer. Personer fick ansvar över områden de helt saknade erfarenhet av och poliser i yttretjänst saknade styrning i hur arbetet skulle gå till. Polisen i Västerort (där jag är uppvuxen och också följer) vägrade helt enkelt att genomföra vissa beslut i omorganisationen och behöll sina arbetsgrupper och där är uppklarningsprocenten mycket högre. Malmöpolisen kommer säkert komma igen men det kommer nog ta en viss tid att återställa det som gått förlorat. När jag var liten fanns det kvarterspoliser som var närvarande i bostadsområdet och som kände alla ungdomar. Det är enligt mig ett mycket effektivare sätt att hålla koll på vad som händer än att då och då åka in med insatsstyrkan och slå till hårt med stenkastning och bilbränder som följd. Sverige måste satsa pengar på dessa områden med alla arga unga män på flera sätt.

Tack för intressanta tankar och info!

För att få ordning på Malmö tror jag det kommer att behövas enormt mycket fler poliser under ett antal år, så att man verkligen har ordentligt resurser till inte bara mord/våldtäkter/misshandel utan för vardagliga brott också. Men det krävs också att man bryter upp alla segregerade områden, och att man internaliserar olika folkgrupper i den svenska skuld-kulturen, istället för den skam- och klan-kultur som många invandrare tar med sig hit. Men det är en väldigt lång historia som inte har i den här tråden att göra.
Citera
2018-06-11, 16:23
  #471
Medlem
1Partys avatar
Nu sitter någon fast!

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...tankt-for-mord
Citera
2018-06-11, 16:31
  #472
Medlem
Nån som vet vem det är som är häktad??
Citera
2018-06-11, 16:45
  #473
Medlem
Fogelbergs avatar
Samma kille som förra gången. 23åringen

https://www.sydsvenskan.se/2018-06-1...t-pa-kroksback
Citera
2018-06-11, 22:33
  #474
Medlem
Namn o bild på 23 åringen
Citera
2018-06-11, 23:06
  #475
Medlem
Kozitass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mint100
Är Malmös polisen sämre än andra? Det har jag väldigt svårt att tro. Men, med ovan nämnt, och med tanke på hur otroligt underbemannade Malmös polisen är, har jag inga som helst problem att förstå varför så otroligt få Malmö-mord aldrig klaras upp.

Går också OT här men av det jag har fått berättat från personer med insyn i Malmöpolisen är att egentligen är inte Malmöpolisen sämre än tex sthlm och speciellt inte enskilda poliser i yttre tjänst men när omorganisationen bestämdes så tog Dan Eliason med sig vissa chefer från försäkringskassan utan polisiär erfarenhet tex Annika Stenberg som blev chef över Malmö polisen( hon är nu är avskedad.) Hon slog sönder fungerande arbetsgrupper och inarbetade fungerande relationer. Personer fick ansvar över områden de helt saknade erfarenhet av och poliser i yttretjänst saknade styrning i hur arbetet skulle gå till. Polisen i Västerort (där jag är uppvuxen och också följer) vägrade helt enkelt att genomföra vissa beslut i omorganisationen och behöll sina arbetsgrupper och där är uppklarningsprocenten mycket högre. Malmöpolisen kommer säkert komma igen men det kommer nog ta en viss tid att återställa det som gått förlorat. När jag var liten fanns det kvarterspoliser som var närvarande i bostadsområdet och som kände alla ungdomar. Det är enligt mig ett mycket effektivare sätt att hålla koll på vad som händer än att då och då åka in med insatsstyrkan och slå till hårt med stenkastning och bilbränder som följd. Sverige måste satsa pengar på dessa områden med alla arga unga män på flera sätt.[/quote]

Registrera samtliga sedan när SD tar hem vinsten år 2022 slår dem till och skickar ut samtliga, familjer inkluderat. Underskatta inte svensk polis.
Citera
2018-06-17, 20:15
  #476
Medlem
RabiPunjabis avatar
Är det analansiktet Kemal som sitter häktad?
Citera
2018-07-04, 14:06
  #477
Medlem
Aaron.Keeners avatar
Jag hoppas att den skyldige kan åtalas och dömas snart.
Det har varit väldigt tyst om detta på senaste tiden.
Citera
2018-07-06, 18:42
  #478
Medlem
Någon som vet vem som häktats misstänkt för mordet på David?
Citera
2018-07-06, 19:35
  #479
Medlem
https://www.facebook.com/kamel.elkassim


Är det denna filuren?
Citera
2018-07-06, 19:46
  #480
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rytve
https://www.facebook.com/kamel.elkassim


Är det denna filuren?
Nej, men han har en lillebror som borde vara 23 år gammal och som haft en konflikt med D's lillebror. Konflikten ledde till en grov misshandel av D's lillebror i en källare, där 23 åringen var ledande i misshandeln tillsammans med några andra.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback