Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2018-05-22, 15:51
  #37
Avstängd
Arbetsskyggs avatar
Hela den här tråden känns som ett enda skrytande. TS har behov av att flasha sin goda ekonomi och sitt deltagande i musikindustrin men vet inte hur denne ska kunna få ur sig detta på ett smidigt sätt utan att riskera varning eller hån. Lösningen blir en tråd om presumtiva datorbyggen, byggen som ideligen förändras och i allt mer spretande och icke ändamålsenliga riktningar.

Vi har förstått att du har en slant på fickan. Eller som du själv sa i startposten:
Citat:
Ursprungligen postat av Qemistry
Ja, jag landar på en dusch med pengar, men vem är fattig?


Det hela luktar liten snopp och hävdelsebehov.
Citera
2018-05-22, 19:15
  #38
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetsskygg
Hela den här tråden känns som ett enda skrytande. TS har behov av att flasha sin goda ekonomi och sitt deltagande i musikindustrin men vet inte hur denne ska kunna få ur sig detta på ett smidigt sätt utan att riskera varning eller hån. Lösningen blir en tråd om presumtiva datorbyggen, byggen som ideligen förändras och i allt mer spretande och icke ändamålsenliga riktningar.

Vi har förstått att du har en slant på fickan. Eller som du själv sa i startposten:



Det hela luktar liten snopp och hävdelsebehov.

Vi män är glänsare av prestation, titlar, status och däribland prylar av naturen. Jag jobbar just nu med simpla saker som nästan vem som helst på hela Flashback kunde jobbat med, men tjänar helt klart väl godkänt.

Nu när jag producerar musik så ägnar jag upp till 16 h/dag upp till sju dagar i veckan. Du förstår att jag vill ha det bästa och det mest häftiga inom rimlig reson. Datorn är inget som står och bara ska skrytas om och användas till Facebook och annat meningslöst nonsens, utan detta är en grundpelare i mitt livs mening.

Jag har inte ändrat något förutom grafikkort och storlek på SSD. Då jag inte är superinsatt i dator generellt så hade jag bara för mig efter recensioner på nätet att Crucial var bäst på SSD.
Citera
2018-05-27, 21:43
  #39
Medlem
Har bara läst första inlägget men jag kan säga dig några saker.

1. Skippa det där grafikkortet, du kan köpa ett för 3000ke istället (även det är overkill)

2. Den där processorn är så jävla dålig.
Köp ett moderkort med många socklar så kan du skaffa två cpus med ~ 20 cores 40 threads

3. Fan vad lite ram. Om du köper ett moderkort med dubbla socklar med ddr3 ramplatser kan du få 128gb ram för mindre än 64gb ddr4(ddr3 ram är några procent sämre än ddr4)

4. De flesta som kommer svara i den här tråden är sossar så lita på mig.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback