Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-19, 15:20
  #1
Medlem
fråga till er killar.
jag är på G med en kille via nätet, som bor en bit bort.
denna kille har försökt få kontakt med mig ca 4 år typ kanske 2 gånger.
men för några månader sedan så blev jag intresserad och svarade då han igen kontaktade mig då. vi började skriva på messanger och flirta och han var lite sådär överdrivet "ååh vi borde skaffa hus ihop " blabla riktigt framåt, han har nämnt att han inte bara är ute efter sex, dock skrivit lite snuskigt något tillfälle. vi bestämde oss för att träffas.
MEN problemet är att han hör bara av sig typ varannan vecka.. vi skulle setts för 2 veckor sedan men då skulle han på någon familjefest han hörde inte ens av sig för att säga det jag fick fråga..
han är ju aktiv på messanger och sådär men skriver inget.

är han seriös? eller leker han bara med mig?
hur ofta brukar ni killar höra av er om ni har en tjej på G ni är intresserade av
Citera
2018-05-19, 15:33
  #2
Medlem
Det beror väl på personligheten, men jag försöker svara min tjej varje dag, eftersom hon skriver varje dag, men ibland missar man och då får man senare en fråga ”varför svarade du inte igår”.

Hon är väldigt på och pratar väldigt mycket.

Personligen så behöver jag egentligen inte så mycket kontakt på vardagar då jag jobbar och har min gemenskap där, men på helgerna blir jag lätt ensam och då tar jag ofta initiativ.
Citera
2018-05-19, 15:44
  #3
Medlem
vi är ju inte tillsammans och inte setts, det känns ju som om han vill "hova in mig/ha mig" borde han ju höra av sig lite mer kanske. alla killar jag har träffat har varit sådär att dom inte hört av sig och behövt sitt "personal space" även fast jag själv inte hört av mig så mycket för att inte vara för på, men i själva värket så har det varit X dom inte kommit över har man fått reda på och sådana saker, alltså att dom helt enkelt inte var så intresserade, så man är ju ganska skeptisk ..
Citera
2018-05-19, 15:44
  #4
Moderator
Elrosss avatar
Beror på hur man är som person och ur ofta den andra personen svarar. ar det någon dag/dagar för den andra personen att svara försöker jag hålla ungefär samma. Sen är jag inte någon som gillar att skriva bara för att skriva. föredrar att prata med personen än att skriva om man inte vill någonting specifikt. Att bara småskriva tycker jag mest är jobbigt och tar tid.
Citera
2018-05-19, 15:44
  #5
Medlem
QuisCustodiets avatar
Tror också att det är en personlighetsgrej, men det låter rätt trögt att inte vara mer meddelsam med någon man är intresserad av än vad den här killen verkar vara.
Citera
2018-05-19, 16:08
  #6
Medlem
Ja asså om dom är aktiva på messanger ganska mycket också så måste dom ju snacka med någon?
Det är inte det att han inte svarar, men jag har inte velat vara för på så jag har inte skrivit heller fast nu skrev jag "hej jag har inte hört så mkt från dig" det har han ignonerat att svara på även fast han varit aktiv föera ggr nu.. så ja nu gick jag väl för långt då men om det inte krävdes mer så känns det ju som att den här killen inte var mycket för mig iaf
Citera
2018-05-19, 16:21
  #7
Medlem
Hejhopens avatar
Såg inte ditt svar innan jag svarade, förlåt vännen.
Citera
2018-05-19, 16:21
  #8
Medlem
Europes avatar
För det första stämmer det att det inte sällan är en fråga om personlighet. Jag är själv smått autistisk, så jag brukar sällan ens ta kontakt, utan skriver/talar med folk när de tar kontakt med mig. Men... Till och med jag har fattat att vara mer aktiv med att ta kontakt när jag precis har träffat en kvinna och vill fortsätta träffa henne. Men...å andra sidan brukade jag i regel redan ha legat med kvinnorna som jag eventuellt blev intresserad av. Eller egentligen "brukade", då jag har varit monogam sambo senaste årtiondet och tänker fortsätta med det, men jag menar tidigare i mitt liv.

Nu läste jag TS trådstart lite slarvigt och insåg först efter andra läsningen att de tydligen inte ens har träffats? Jag tycker det är lite svårt att bedöma något utifrån det. Om jag skulle gå till mig själv, så skulle jag tänka mig att han kanske har fullt upp med sitt liv, snarare än att "leker". "Fullt upp" kan förvisso inkludera oavslutade tidigare förhållanden, relationer med andra kvinnor o.s.v, precis som det kan handla om andra sociala eller karriärsmässiga engagemang.

Min poäng är i alla fall denna: om det hade handlat om att vi två skulle ha fått kontakt, så skulle jag kanske prioritera andra saker framför att upprätthålla kontakten. Det är inte för att jag inte skulle vara seriös, utan för att vår relation (ännu) inte är seriöst. Ja, det är ju inte värst mycket till en relation, det är ju bara några ord skickade över nätet och en framkastad tanke om att vi eventuellt skulle någon gång träffas. Om vi skulle träffas, bli intima och jag skulle få känslor för dig, skulle jag verkligen ta det seriöst. Jag kan lova dig att jag skulle hålla kontakten efter det. Men det är ju ännu endast ett tänkbart framtidsscenario, bland tusentals andra, inte en konkret verklighet av det slaget som faktiskt allt konkret i mitt liv just nu och som jag har fullt upp med. Förstår du? Att endast ha kontakt med en kvinna på nätet är sällan tillräckligt för att gå in för det helhjärtat. Dessutom säger kontakten inget om personkemi, personlighet och allt annat som är livsviktigt i ett seriöst förhållande. Notera att det torde gälla åt både hållen, d.v.s. TS kan väl inte vara säker på att hon skulle fortsätta vara intresserad om de träffades IRL och TS dessutom får reda på kanske mindre smickrande sidor hos mannen?

Samt om inte annat, så andas det i alla fall inte desperation från hans sida. Kvinnor brukar inte gilla desperation hos män och det ligger faktiskt något rationellt i det.

Som jag nämnde i förbigående, så är jag lite autistisk (det är faktiskt märkligt att jag har lyckats vara med så många kvinnor jag har varit med, speciellt som jag större delen av mitt vuxna liv har levt i monogama parförhållanden och en gång t.o.m. valde att leva i celibat i knappt två år), och att vara dålig på att hålla kontakten, samt även tendensen att saker som är 'out of sight' även ofta är 'out of mind', är väl rätt typiska för dem med Aspergers. Men samtidigt är många typiska drag hos aspiesar även mer vanliga bland män än kvinnor. De handlar snarare om en slags gradskillnad.

Hur som helst, om TS nu väldigt gärna vill träffa mannen, så rekommenderar jag att ta kontakt med honom och pressa honom lite på att träffas. Om han inte är intresserad, så lär han väl erkänna det eller åtminstone undvika ett möte. Att få veta att någon som är ointresserad är ointresserad är ju faktiskt inte någon förlust, samt man kan istället ägna sin energi och tankeverksamhet åt något annat.
Citera
2018-05-19, 16:37
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
För det första stämmer det att det inte sällan är en fråga om personlighet. Jag är själv smått autistisk, så jag brukar sällan ens ta kontakt, utan skriver/talar med folk när de tar kontakt med mig. Men... Till och med jag har fattat att vara mer aktiv med att ta kontakt när jag precis har träffat en kvinna och vill fortsätta träffa henne. Men...å andra sidan brukade jag i regel redan ha legat med kvinnorna som jag eventuellt blev intresserad av. Eller egentligen "brukade", då jag har varit monogam sambo senaste årtiondet och tänker fortsätta med det, men jag menar tidigare i mitt liv.

Nu läste jag TS trådstart lite slarvigt och insåg först efter andra läsningen att de tydligen inte ens har träffats? Jag tycker det är lite svårt att bedöma något utifrån det. Om jag skulle gå till mig själv, så skulle jag tänka mig att han kanske har fullt upp med sitt liv, snarare än att "leker". "Fullt upp" kan förvisso inkludera oavslutade tidigare förhållanden, relationer med andra kvinnor o.s.v, precis som det kan handla om andra sociala eller karriärsmässiga engagemang.

Min poäng är i alla fall denna: om det hade handlat om att vi två skulle ha fått kontakt, så skulle jag kanske prioritera andra saker framför att upprätthålla kontakten. Det är inte för att jag inte skulle vara seriös, utan för att vår relation (ännu) inte är seriöst. Ja, det är ju inte värst mycket till en relation, det är ju bara några ord skickade över nätet och en framkastad tanke om att vi eventuellt skulle någon gång träffas. Om vi skulle träffas, bli intima och jag skulle få känslor för dig, skulle jag verkligen ta det seriöst. Jag kan lova dig att jag skulle hålla kontakten efter det. Men det är ju ännu endast ett tänkbart framtidsscenario, bland tusentals andra, inte en konkret verklighet av det slaget som faktiskt allt konkret i mitt liv just nu och som jag har fullt upp med. Förstår du? Att endast ha kontakt med en kvinna på nätet är sällan tillräckligt för att gå in för det helhjärtat. Dessutom säger kontakten inget om personkemi, personlighet och allt annat som är livsviktigt i ett seriöst förhållande. Notera att det torde gälla åt både hållen, d.v.s. TS kan väl inte vara säker på att hon skulle fortsätta vara intresserad om de träffades IRL och TS dessutom får reda på kanske mindre smickrande sidor hos mannen?

Samt om inte annat, så andas det i alla fall inte desperation från hans sida. Kvinnor brukar inte gilla desperation hos män och det ligger faktiskt något rationellt i det.

Som jag nämnde i förbigående, så är jag lite autistisk (det är faktiskt märkligt att jag har lyckats vara med så många kvinnor jag har varit med, speciellt som jag större delen av mitt vuxna liv har levt i monogama parförhållanden och en gång t.o.m. valde att leva i celibat i knappt två år), och att vara dålig på att hålla kontakten, samt även tendensen att saker som är 'out of sight' även ofta är 'out of mind', är väl rätt typiska för dem med Aspergers. Men samtidigt är många typiska drag hos aspiesar även mer vanliga bland män än kvinnor. De handlar snarare om en slags gradskillnad.

Hur som helst, om TS nu väldigt gärna vill träffa mannen, så rekommenderar jag att ta kontakt med honom och pressa honom lite på att träffas. Om han inte är intresserad, så lär han väl erkänna det eller åtminstone undvika ett möte. Att få veta att någon som är ointresserad är ointresserad är ju faktiskt inte någon förlust, samt man kan istället ägna sin energi och tankeverksamhet åt något annat.

tack för ditt väl skrivna svar
jag är också autistisk jag har aspergers det är väl lite därför jag frågar för jag litar inte alltid riktigt på mitt egna omdöme. eller kanske ännu mer för jag har nämligen dessutom pms just nu lol..
jag skrev ju typ ja som mitt sista inlägg "hej jag har inte hört något ifrån dig"
killar brukar inte tycka om press/kritik dock tror jag så där lär jag väl ryka :P
men iofs det var nog lika bra det,
jag är glad för era svar iaf istället för att känna mig arg på han och kanske skriva något riktigt dumt, så känner jag mer bara att vi har helt enkelt olika behov jag behöver nog någon som precis som jag gärna har ganska mycket kontakt.
och jag har inte riktigt tålamodet med någon som man behöver "stå ut" länge med utebliven kontakt för att kanske tillslut få mycket kontakt av honom eller så känner han ingenting när man ses och då har man pinat i onödan.
jag har blivit sårad och utnyttjad väldigt mycket så jag orkar inte riktigt mer.
Citera
2018-05-19, 16:44
  #10
Medlem
Är man seriöst intresserad irl så svar man ju allmänhet inom 5-15 minuter från att man sett ett meddelande.
Ni har ju dock inte ens setts vad jag förstått å då kan han ju egentligen inte ens veta hur pass intresserad han är. Då handlar det mest om hur mycket tid å lust han har för å svara. Inget personligt direkt mot dig. Dock tyder väl det här på att han har annat för sig just nu ä kanske inte är såfokuserad på att träffa nån.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback