Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-05-19, 01:32
  #1
Medlem
Copscantcatchmes avatar
Som titeln lyder vill jag ha tips på låtar som man bara kan spela på en fest eller dylikt för att imponera på brudarna
Citera
2018-05-19, 01:37
  #2
Medlem
SveaBaners avatar
Om du har rösten för det skulle jag satsa på Guns N Roses lugna låtar som t.ex. November rain och patience om jag var du.
Citera
2018-05-19, 01:38
  #3
Medlem
Walter_Sobchaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Copscantcatchme
Som titeln lyder vill jag ha tips på låtar som man bara kan spela på en fest eller dylikt för att imponera på brudarna


Den här då blir dom våta!
https://www.youtube.com/watch?v=vt1Pwfnh5pc
Citera
2018-05-19, 01:39
  #4
Medlem
Copscantcatchmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SveaBaner
Om du har rösten för det skulle jag satsa på Guns N Roses lugna låtar som t.ex. November rain och patience om jag var du.

kan tyvärr inte sjunga, så skulle mest gå för något på bara gitarren
Citera
2018-05-19, 01:43
  #5
Medlem
SveaBaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Copscantcatchme
kan tyvärr inte sjunga, så skulle mest gå för något på bara gitarren

Aha okej, tror du att du kan öva på rösten för att nå ett bra resultat då?
Sen beror det nog lite på vilken åldersgrupp brudarna är i, då ofta olika generationer har olika musiksmak.
Citera
2018-05-19, 01:44
  #6
Medlem
Walter_Sobchaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Copscantcatchme
kan tyvärr inte sjunga, så skulle mest gå för något på bara gitarren

Då kan du glömma alla bruttor!
Citera
2018-05-19, 01:45
  #7
Medlem
franges avatar
Vad som helst utav The Kristet Utseende.
Citera
2018-05-19, 01:49
  #8
Medlem
Jag spenderade 3 år 15-19 till att spela för att få tjejer. Tyvärr är det omöjligt om du inte har utstrålningen.

Spela låtar du tycker om. Så blir resulatet supert senare. Alltid spela Akkord. Inte en massa tabbar och tjafs. Men jag har även trubadurat en del på Lokala Alkishak och fått hyra en gitarr av valfri narkoman på stan för att JAmma i en kvart.

Men du ska såklart få mina top 5st.

Under the bridge, - Red Hot Chilipeppers.

Min egen version av Aqua- Dr Jones.

Pärleporten - Christer Sjögren samt, Sång och min glädje,

Train - Bruises

Aerosmith - Crying.


Sedan kan man såklart, ta dom lite standard som jag bara nämner men aldrig spelar längre.

Wonderwall, Save tonigth, Greenday - Time of your life. (Måste)

Bed of Roses, Tiny dancer Elton John. Men kom på att tjejerna är i sina 40år nu, så kanske inte din målgrupp
Citera
2018-05-19, 01:50
  #9
Medlem
Copscantcatchmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SveaBaner
Aha okej, tror du att du kan öva på rösten för att nå ett bra resultat då?
Sen beror det nog lite på vilken åldersgrupp brudarna är i, då ofta olika generationer har olika musiksmak.

Cirka 18 år
Citera
2018-05-19, 01:51
  #10
Medlem
Copscantcatchmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Vad som helst utav The Kristet Utseende.

Haha lyssnade på dom och de lät inte riktigt som nånting som tjejerna blir våta av xD
Citera
2018-05-19, 01:53
  #11
Medlem
Läste vidare i tråden.

https://www.youtube.com/watch?v=e_k-yLShHC8 Relativt enkel. Finns massor av tabbar.

Kom också på Boston More then a feeling. Superenkel med lite träning.

Utan någon erfarenhet så Topgun Theme. Men den är också 30 år gammal.
Citera
2018-05-19, 01:54
  #12
Medlem
Copscantcatchmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brimfull
Jag spenderade 3 år 15-19 till att spela för att få tjejer. Tyvärr är det omöjligt om du inte har utstrålningen.

Spela låtar du tycker om. Så blir resulatet supert senare. Alltid spela Akkord. Inte en massa tabbar och tjafs. Men jag har även trubadurat en del på Lokala Alkishak och fått hyra en gitarr av valfri narkoman på stan för att JAmma i en kvart.

Men du ska såklart få mina top 5st.

Under the bridge, - Red Hot Chilipeppers.

Min egen version av Aqua- Dr Jones.

Pärleporten - Christer Sjögren samt, Sång och min glädje,

Train - Bruises

Aerosmith - Crying.


Sedan kan man såklart, ta dom lite standard som jag bara nämner men aldrig spelar längre.

Wonderwall, Save tonigth, Greenday - Time of your life. (Måste)

Bed of Roses, Tiny dancer Elton John. Men kom på att tjejerna är i sina 40år nu, så kanske inte din målgrupp

Det är ju lite synd faktiskt att tjejer oftast mer tycker om när man spelar enkla ackord istället för att visa upp vad man kan och spela saker med tabs osv

Fast egentligen låter ackord mer "fylligt" på akustisk istället för att sitta och spela tabs
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback