Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-05-21, 17:47
  #13
Medlem
flaggvakts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av holmium
Rikdagsmän och kvinnor skall väl varken ha lön eller pension ? Rikdagen bör bestå av svenskar med egen ryggrad och egen ekonomi, dvs. sådana personer som är svåra att köpa.

Jag önskar verkligen att det vore så. Men jag tror det kommer glida in en hel del korruption istället a la Sovjet. Tycker att man redan ser det hur de sätter ut sina gamla kompisar som landshövdingar, myndighetschefer och ambassadörer. Verkar finnas ett helt parasitnätverk.

Jag skulle snarare se en lite biffigare lön och en låg pension. Så de får jobba lite på att bli omvalda och mer konkurrens om platserna. Sen att tjänstemannaansvar ska införas.
Citera
2018-05-21, 18:02
  #14
Medlem
Jag gillar den polska lönemodellen(om jag nu mins den rätt) 2 ggr medellön men i sverige tycker jag vi kan använda 2 ggr MEDIANlönen!

Därefter blir det AF om man inte hittar något jobb.

Tror det skulle öka intresset bland politiker ta lite beslut som gynnar nationen och egna folket i stället för vara stjärtpojkar åt husse washington.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback