Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-18, 21:32
  #1
Medlem
AliciaicilAs avatar
Synkade min data från iCloud till ny macbook. En hel del blandade filer vill jag föra vidare till min Win10 PC. Jag formaterad en USB sticka till ExFAT och la in filerna men de syns inte i min PC! Alla filer 162kb och går ej öppna.

Hur ska jag gå tillväga? Måste ha filerna på USB-stickan för säker och enklare distribution.

Snälla hjälp!

Google vill bara ge mig felaktiga svar...
Citera
2018-05-18, 21:48
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AliciaicilA
Synkade min data från iCloud till ny macbook. En hel del blandade filer vill jag föra vidare till min Win10 PC. Jag formaterad en USB sticka till ExFAT och la in filerna men de syns inte i min PC! Alla filer 162kb och går ej öppna.

Hur ska jag gå tillväga? Måste ha filerna på USB-stickan för säker och enklare distribution.

Snälla hjälp!

Google vill bara ge mig felaktiga svar...

Varför går du den vägen?

Installera istället iCloud för Windows på din PC.

https://support.apple.com/sv-se/HT204283
Citera
2018-05-18, 21:55
  #3
Medlem
AliciaicilAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sillastrypar-rens
Varför går du den vägen?

Installera istället iCloud för Windows på din PC.

https://support.apple.com/sv-se/HT204283

Jag förklarade att jag vill ha filerna på USB-sticka för säkrare distribution. Vet givetvis redan att det funkar synka på det sätt du beskriver!
Citera
2018-05-18, 22:02
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AliciaicilA
Jag förklarade att jag vill ha filerna på USB-sticka för säkrare distribution. Vet givetvis redan att det funkar synka på det sätt du beskriver!
Vad är det för filer och hur har du överför de, för "syns inte i min PC!" och "Alla filer 162kb och går ej öppna." går inte ihop
Citera
2018-05-18, 22:07
  #5
Medlem
AliciaicilAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rixton
Vad är det för filer och hur har du överför de, för "syns inte i min PC!" och "Alla filer 162kb och går ej öppna." går inte ihop

Vanliga jpg filer. Jag ser dem i utforskaren men de visas inte i någon bildhanterare, och alla är lika små ā 162 bytes . Byte ska det vara. Enbart datumet när filen är skapad syns. Inget annat.
Citera
2018-05-18, 22:09
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AliciaicilA
Vanliga jpg filer. Jag ser dem i utforskaren men de visas inte i någon bildhanterare, och alla är lika små ā 162 bytes . Byte ska det vara. Enbart datumet när filen är skapad syns. Inget annat.

162bye räcker inte för en bild
Går de att öppna på Macen?
Om inte så gör om importen igen
Citera
2018-05-18, 22:13
  #7
Medlem
AliciaicilAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rixton
162bye räcker inte för en bild
Går de att öppna på Macen?
Om inte så gör om importen igen

Nej inte stort, så något går fel vid överföringen.

Förstår verkligen inte detta. Originalfilen ligger klart o tydligt i macen. Har testat flera gånger och formaterat usb stickan i flera olika format men med samma resultat!
__________________
Senast redigerad av AliciaicilA 2018-05-18 kl. 22:18.
Citera
2018-05-18, 22:21
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AliciaicilA
Jag förklarade att jag vill ha filerna på USB-sticka för säkrare distribution. Vet givetvis redan att det funkar synka på det sätt du beskriver!

Då får du installera något Mac tilläggsprogram som kan spara filerna så en PC kan läsa det.

Problemet är nog 20 år gammalt.
Citera
2018-05-18, 22:52
  #9
Medlem
Ring Apple supporten när den öppnar. De är awesome.
Citera
2018-05-19, 00:27
  #10
Medlem
AliciaicilAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sillastrypar-rens
Då får du installera något Mac tilläggsprogram som kan spara filerna så en PC kan läsa det.

Problemet är nog 20 år gammalt.

Ser nu att filtypen är "synchronisation file" och är mycket liten på disken. Det märkliga är att datorn synkade 30 GB och allt är tillgängligt trots att macen är offline?
Citera
2018-05-19, 07:23
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AliciaicilA
Ser nu att filtypen är "synchronisation file" och är mycket liten på disken. Det märkliga är att datorn synkade 30 GB och allt är tillgängligt trots att macen är offline?

Du berättar fortfarande inte hur du gör, är det bilder så ska du inte synkronisera, du ska använda dig av antingen programmet Bildinsamling eller Bilder/iPhoto
Citera
2018-05-20, 10:42
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AliciaicilA
Synkade min data från iCloud till ny macbook. En hel del blandade filer vill jag föra vidare till min Win10 PC. Jag formaterad en USB sticka till ExFAT och la in filerna men de syns inte i min PC! Alla filer 162kb och går ej öppna.

Hur ska jag gå tillväga? Måste ha filerna på USB-stickan för säker och enklare distribution.

Snälla hjälp!

Google vill bara ge mig felaktiga svar...
Formatera USB-stickan som MBR/MS-DOS/FAT32 i stället, i macen. Se här. Mer kompatibelt, exempelvis i mediespelare och fotobutik, men jag utgår då från att du inte har någon fil som är större än 4 GB. Vill du ha större fil på stickan så föreslår jag att du använder Mac OS X eget system, HFS, och i stället installerar gratisstöd på din Windows som kan hantera det.
__________________
Senast redigerad av Redax 2018-05-20 kl. 10:45.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback