Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-18, 21:11
  #1
Medlem
swimmingpools avatar
Hur gör jag för att kunna scanna in bilder till min MacBoor Air? Jag kan redan printa ut med den, så det är alltså scanner och printer i ett. Jag tänkte att jag kanske kunde scanna in genom Photoshop Elements? Men det spelar ingen roll hur.
Citera
2018-05-18, 21:12
  #2
Medlem
sommarlovs avatar
Läs din manual, eftersom du inte ger oss någon ledtråd om vad du har!
Citera
2018-05-18, 22:16
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
Hur gör jag för att kunna scanna in bilder till min MacBoor Air? Jag kan redan printa ut med den, så det är alltså scanner och printer i ett. Jag tänkte att jag kanske kunde scanna in genom Photoshop Elements? Men det spelar ingen roll hur.

Är faktiskt teknisk support för skrivare (specifikt HP skrivare dock). Apple är lite speciella när det kommer till skrivare. Man kan ju lägga till skrivaren med airprint eller med skrivarens drivrutiner (brukar rekommendera skrivarens oftast). Men om man väljer att lägga till skrivaren med hjälp av ip adress så försvinner scannings funktionen, vet inte om detta gäller bara HP dock
Citera
2018-05-18, 23:32
  #4
Medlem
när jag hade alt i ett fick jag gå in i enheter och leta fram skrivaren och där kunde jag välja att scanna skiten jag ville ha in i datorn men blev aldrig bra,,

men vet inte om det är så du får göra alla är olika
Citera
2018-05-19, 06:05
  #5
Medlem
swimmingpools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Läs din manual, eftersom du inte ger oss någon ledtråd om vad du har!
Min printer/scanner är en Samsung SCX-4200.
Citera
2018-05-19, 08:50
  #6
Medlem
sommarlovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
Min printer/scanner är en Samsung SCX-4200.
Jag försöker ladda ner drivers för mac men får meddelandet "No software or drivers are available for this product with the selected operating system."

Att du ens kan skriva ut är väl för att Apple har en egen driver för det.
Scanningen kommer förmodligen aldrig fungera...
__________________
Senast redigerad av sommarlov 2018-05-19 kl. 09:13.
Citera
2018-05-25, 09:21
  #7
Medlem
GalFisks avatar
Testa VueScan. Enligt de själva kan det skanna från denna enheten utan tillverkarens drivrutiner.
Citera
2018-05-25, 09:33
  #8
Medlem
Milldues avatar
Du har stött på problematiken med låsta system som ex Apple. Du "måste" köpa produkter som tillverkas eller sponsras av Apple. Andra fria tillverkare fungerar oftast inte och det kan krävas speciella drivrutiner och andra förutsättningar för att det skall fungera hjälpligt.

Vill man ha ett flexibelt system som inte låser fast sig på vissa märken (oftast väldigt dyra) så är det bättre att plocka ihop en dator av oberoende tillverkares komponenter där det finns gott om drivrutiner och utvecklare.

Så i mina ögon är Apple rent skräp eftersom de hårdhänt vill koppla sina köpare till företagets mjuk och hårdvara.

Ett Linux system med "fria" tillverkare är oerhört mer flexibelt och spionerar betydligt mindre på dig som användare.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback