Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-18, 20:44
  #1
Medlem
vakentids avatar
Hej,
Har länge kört på MacBook pro vad gäller laptops och har väl varit relativt nöjd, har dock kommit på mig själv gilla Windows betydligt bättre och på senaste har jag kört endast Windows med bootcamp.

Nu är det dags för en ny dator och skulle gärna vela ha lite köptips.
Reser mycket så den får gärna vara portabel och härlig att jobba med on tour.
Har ofta många bollar i luften samtidigt, mycket flikar Etc.
Spelar väl inte direkt något men skulle inte skada om den var kapabel till det, spelat förr och tyckt det var roligt men inte haft möjligheten mest på grund av MacBooken.

Budget cirka 10-13k, kan gå upp en aning om det är nödvändigt men helst inte.

Tacksam för svar
Vakentid
Citera
2018-05-19, 21:57
  #2
Medlem
avcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vakentid
Hej,
Har länge kört på MacBook pro vad gäller laptops och har väl varit relativt nöjd, har dock kommit på mig själv gilla Windows betydligt bättre och på senaste har jag kört endast Windows med bootcamp.

Nu är det dags för en ny dator och skulle gärna vela ha lite köptips.
Reser mycket så den får gärna vara portabel och härlig att jobba med on tour.
Har ofta många bollar i luften samtidigt, mycket flikar Etc.
Spelar väl inte direkt något men skulle inte skada om den var kapabel till det, spelat förr och tyckt det var roligt men inte haft möjligheten mest på grund av MacBooken.

Budget cirka 10-13k, kan gå upp en aning om det är nödvändigt men helst inte.

Tacksam för svar
Vakentid
Vilken dator som helst med dualcore och 8gb ram uppfyller kraven med flikar och portabilitet, om inte systemkraven ökat något alldeles dramatiskt det senaste året. Skulle själv rekommendera 15.6" standard formfaktor och inte någon hybridlaptop då de iom tunnhet kan bli vingliga i knäet, men det är ju en smaksak.
Citera
2018-05-19, 23:49
  #3
Medlem
vakentids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avc
Vilken dator som helst med dualcore och 8gb ram uppfyller kraven med flikar och portabilitet, om inte systemkraven ökat något alldeles dramatiskt det senaste året. Skulle själv rekommendera 15.6" standard formfaktor och inte någon hybridlaptop då de iom tunnhet kan bli vingliga i knäet, men det är ju en smaksak.

Det är så alltså?
Ja, någon hybridlaptop känner jag mig inte särskilt sugen på, särskilt i och med att man kanske vill spela något någon gång.

Tack för svar
Vakentid
Citera
2018-05-20, 09:11
  #4
Medlem
1FFs avatar
Vid många bollar i luften, ju fler trådar desto bättre - helst 4.
Annars, du får vad du behöver med den budgeten
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback