Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-18, 19:24
  #1
Medlem
Jag har nyligen köpt en Samsung A8. Jävligt irriterande grej med den är att det i princip hela tiden ploppar upp nåt slags meddelande som lyder "Taggen kan vara begränsad". Jag har försökt googla vad detta beror på och hur man får bort det men kommer till sidor som handlar om hur man "använder sig av tag manager för att skicka data till Google analytics" och bla bla. Jag är tämligen ointresserad av allt sånt och vill bara bli av med skiten. Nån som vet hur man gör?
Citera
2018-05-18, 19:33
  #2
Avstängd
Polemikas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raus_bitte
Jag har nyligen köpt en Samsung A8. Jävligt irriterande grej med den är att det i princip hela tiden ploppar upp nåt slags meddelande som lyder "Taggen kan vara begränsad". Jag har försökt googla vad detta beror på och hur man får bort det men kommer till sidor som handlar om hur man "använder sig av tag manager för att skicka data till Google analytics" och bla bla. Jag är tämligen ointresserad av allt sånt och vill bara bli av med skiten. Nån som vet hur man gör?
kan va nfc taggen som knasar, men jag vet inte riktigt...
Hade jag varit dig så skullej ag slagit av nfc och se ifall det fungerar.
Citera
2018-05-18, 19:45
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Polemika
kan va nfc taggen som knasar, men jag vet inte riktigt...
Hade jag varit dig så skullej ag slagit av nfc och se ifall det fungerar.

Förlåt att jag är en idiot. Vad är nfc och var hittar jag den och slår av den? Hade iPhone förut så jag är helt ovan vid Android.
Citera
2018-05-18, 20:53
  #4
Avstängd
Polemikas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raus_bitte
Förlåt att jag är en idiot. Vad är nfc och var hittar jag den och slår av den? Hade iPhone förut så jag är helt ovan vid Android.
NFC är en slags RFID grej typ, kan det inte så mycket själv men du kan tänka dig en tag...
Tror du kan slå av det genom att gå till inställningar>NFC och delning>NFC on/off
De borde slå av det...
Citera
2018-05-18, 21:56
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Polemika
NFC är en slags RFID grej typ, kan det inte så mycket själv men du kan tänka dig en tag...
Tror du kan slå av det genom att gå till inställningar>NFC och delning>NFC on/off
De borde slå av det...

Tack för att du försöker hjälpa. Hittar dock ingenting som heter NFC under inställningar och RFID vet jag inte vad det är. kan inte riktigt tänka mig en tag ety jag är geriatrik. Jag kanske får leva med problemet eller gå tillbaka till iPhone.
Citera
2018-05-18, 22:23
  #6
Avstängd
Polemikas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raus_bitte
Tack för att du försöker hjälpa. Hittar dock ingenting som heter NFC under inställningar och RFID vet jag inte vad det är. kan inte riktigt tänka mig en tag ety jag är geriatrik. Jag kanske får leva med problemet eller gå tillbaka till iPhone.
Ja de var synd... Lycka till!
http://devicehelp.optus.com.au/samsu...one-on-or-off/
Citera
2018-05-19, 08:49
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raus_bitte
Jag har nyligen köpt en Samsung A8. Jävligt irriterande grej med den är att det i princip hela tiden ploppar upp nåt slags meddelande som lyder "Taggen kan vara begränsad". Jag har försökt googla vad detta beror på och hur man får bort det men kommer till sidor som handlar om hur man "använder sig av tag manager för att skicka data till Google analytics" och bla bla. Jag är tämligen ointresserad av allt sånt och vill bara bli av med skiten. Nån som vet hur man gör?

Det är inte så att du har ett plånboksfodral men en massa kort i?

Inställningen för nfc brukar ligga under inställningar/anslutning/nfc och betalning
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback