Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-05-18, 17:31
  #13
Medlem
Tingtongmakmaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Jag är skeptisk - visserligen är ju Kina lite mer... "speciellt" än vad man är van vid i västvärlden - men 1 miljon muslimer i koncentrationsläger där de tvingas äta fläsk? Nej. Det här låter ungefär som slöjryckarhistorierna i svensk media... "Det är synd om muslimer - muslimer är så förtryckta, buhuuuu".

Hur många på flashback tror du tycker om muslimer ?
Citera
2018-05-18, 17:40
  #14
Medlem
FruStormuftis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tingtongmakmak
Muslimer är tvungna att äta fläsk och dricka alkohol som straff i Kinas islamiska "re-education" läger, tidigare fängslade avslöjar.




http://www.dailymail.co.uk/news/chin...ocial-facebook

Ett straff ska vara just ett avskräcknde straff, ingen jävla semester, så jag tycker det är en lämplig åtgärd.
Hund kan de också få äta.
Inget ont om hundar, men de äts redan i Kina.
Citera
2018-05-18, 17:42
  #15
Medlem
FruStormuftis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noose..
Inför något liknande i Sverige "vill du ha välfärd måste du äta bacon"

Blodpudding och inget jävla halal.
Citera
2018-05-19, 23:18
  #16
Medlem
Samtidigt serveras halalmat normalt i kinesiska myndighetsreastauranger. Kina har inget problem med muslimer. Att separatister däremot möter motstånd är inget nytt, och det av god anledning då många separatistgrupper begått vidriga terrordåd mot resten av den kinesiska befolkningen.
Citera
2018-05-21, 19:16
  #17
Medlem
Hultabultans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Jag är skeptisk - visserligen är ju Kina lite mer... "speciellt" än vad man är van vid i västvärlden - men 1 miljon muslimer i koncentrationsläger där de tvingas äta fläsk? Nej. Det här låter ungefär som slöjryckarhistorierna i svensk media... "Det är synd om muslimer - muslimer är så förtryckta, buhuuuu".


Att någon i Kina skulle tvångsmatas med fläskkött låter inte alls särskilt troligt!
Kan däremot tänka mig att det enda kött som serveras är griskött, och ät det om du vill eller bli vegetarian!
Citera
2018-05-21, 19:32
  #18
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
Att någon i Kina skulle tvångsmatas med fläskkött låter inte alls särskilt troligt!
Kan däremot tänka mig att det enda kött som serveras är griskött, och ät det om du vill eller bli vegetarian!

Idén är kanske inte så dum. Om Svenska fängelser endast serverade fläskkött, och spikade drickat med hemkört så kan muslimer blevo mindre benägna att begå grova brott?

Fast det är klart för att få effekten måste ju landet promota det hela, och där faller det tror jag.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback