Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-05-23, 13:02
  #13
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Flyttar tråden till ett mer passande delforum.

Psykologi: allmänt ———> Psykisk hälsa

/Mod
__________________
Senast redigerad av Mogna-Meloner 2018-05-23 kl. 13:09.
Citera
2021-07-12, 22:50
  #14
Medlem
Har sökt och sökt och den här lite vaga tråden kommer upp men here we go!

Är där fler ansiktsblinda därute?
Jag har dagliga problem med detta då jag arbetar med många människor.

Häromdagen kunde jag inte se skillnad på chefen och en kund...
Citera
2021-07-19, 14:41
  #15
Medlem
Talking-Donkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
Har sökt och sökt och den här lite vaga tråden kommer upp men here we go!

Är där fler ansiktsblinda därute?
Jag har dagliga problem med detta då jag arbetar med många människor.

Häromdagen kunde jag inte se skillnad på chefen och en kund...
Hej.
Jag har haft detta problem hela mitt vuxna liv.
Inte förrän för ett par år sedan insåg jag att det är ett handikapp som jag inte rår för.

Jag trodde att det var mitt fel, att jag är för ointresserad i andra eller lat eller något som jag helt och hållet hade mig själv att skylla.

Det är jobbigt ofta. Man vet inte vem man ska heja på, vem man "måste" komma ihåg för att inte bli stämplad som knäpp.

Jag ska flytta nu till en helt nu stad, ny skola åt barnen och allt.
Jag behöver göra en kraftansträngning nu känner jag för att komma in i gemenskapen där.

Några tips?
Citera
2021-07-19, 15:47
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Talking-Donkey
Hej.
Jag har haft detta problem hela mitt vuxna liv.
Inte förrän för ett par år sedan insåg jag att det är ett handikapp som jag inte rår för.

Jag trodde att det var mitt fel, att jag är för ointresserad i andra eller lat eller något som jag helt och hållet hade mig själv att skylla.

Det är jobbigt ofta. Man vet inte vem man ska heja på, vem man "måste" komma ihåg för att inte bli stämplad som knäpp.

Jag ska flytta nu till en helt nu stad, ny skola åt barnen och allt.
Jag behöver göra en kraftansträngning nu känner jag för att komma in i gemenskapen där.

Några tips?

Vet precis, det är lite svårt att förklara för folk utan att låta som ett nutcase...

Jag brukar fokusera på detaljer som jag pluggar in, frisyr, skor, röst, dialekt osv. Ska du nu in en ny gemenskap så - satsa på Facebook eller insta! Adda alla! Du kommer framstå som något översocial men det är guld att ha som ett litet kartotek över nya ansikten. Till slut ”lär” man sig ju lite vem som är vem.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback