Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-05-18, 14:25
  #13
Medlem
ShortEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShortE
Ah okej, vad som gäller är PK-maffians sanslöst hypokritiska dubbelmoral. Att en person som är kritisk mot många av pk-elitens tänk resulterar i att dessa hycklare inte ens lyssnar på innehållet och börjar med olika hatkampanjer som att försöka hänga ut, skriva puckade kommentarer och försöka få dessa sparkade från jobb osv.. Att dom skulle bemöta fakta kommer inte på fråga. Exempelvis Clara blir ju kallad idiot eftersom hon inte en gång verkar ha undersökt dom floskler hon bevisligen tror stenhårt på.

Hur AF och PJW och liknande kommer undan med det är att öppet bemöta dessa "motattacker" lugnt och sansat med korrekta argument och logiska resonemang. De har antingen en bra arbetsgivare som försvarar deras rätt att få uttrycka deras åsikter eller saknar arbete att sparkas ifrån.

Detta hjälper inte mot dessa "idioter", utan alla runtomkring ser det löjliga i det hela. Vilket gör att dom blir lite mer "immuna".

Jag inser att jag återigen missförstått.. Men inget de uttrycker i deras videos faller under något som kan kategoriseras under någon åtalbar brottskategori, då inget handlar om förtal, ofredande, förolämpning eller hets mot folkgrupp.

Dessa videor handlar om kritik blandat med en stor mängd satir. Men om man plockar saker ur kontexter, vilket msm är experter på så kan man väl få det till det. Men eliten är inte så korkade att dom vill ta i det, då dom förstår att det inte kommer ligga dom till gagn, då är det bättre att inte ge dessa uppmärksamhet öht..
Citera
2018-05-18, 14:36
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Det handlar inte om att "komma undan".
Det handlar om att #jagärhär-aktivisterna ännu inte har börjat massanmäla just dessa två postare du nämner.

Där har du väldigt fel! Arg blattes sida på FB har två gånger blivit borttaget från Facebook.
Han har båda gångerna fått börja om från början med 0 följare.
Han har blivit anmäld flertalet ggr på Youtube oxå.
Så "jagärhär"-idioterna har kört på för fullt.
Citera
2018-05-18, 14:48
  #15
Medlem
BigFatCones avatar
Jag tror bestämt att det är på grund av något som kallas för "åsikts- och yttrandefrihet".
Citera
2018-05-18, 15:14
  #16
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tojo909
Där har du väldigt fel! Arg blattes sida på FB har två gånger blivit borttaget från Facebook.
Han har båda gångerna fått börja om från början med 0 följare.
Han har blivit anmäld flertalet ggr på Youtube oxå.
Så "jagärhär"-idioterna har kört på för fullt.
Ok, detta kan du bättre än jag. Starkt isåfall att orka köra vidare efter att ha blivit raderad två gånger.
Citera
2018-05-18, 15:16
  #17
Medlem
Sane?s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
Jag erkänner att jag inte är jätteinsatt i juridik. Trodde helt enkelt att man inte kunde kalla personer för öknamn utan att bli straffad för det.

Pewdiepie blev ju nyligen anmäld för att han kallat en kvinnlig streamer som visar upp sin kropp för en "Twitch Thot". Frågan är ju om det blir en fällande dom. Hoppas inte det.
Anmälan handlade om att han använde material från streamen i sin video, inte om vad han sade. Hon (hotade) dessutom att anmäla till youtube, inte någon rättslig instans.
Citera
2018-05-18, 15:25
  #18
Medlem
farfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
Jag erkänner att jag inte är jätteinsatt i juridik. Trodde helt enkelt att man inte kunde kalla personer för öknamn utan att bli straffad för det.

Pewdiepie blev ju nyligen anmäld för att han kallat en kvinnlig streamer som visar upp sin kropp för en "Twitch Thot". Frågan är ju om det blir en fällande dom. Hoppas inte det.

Det finns ett brott som heter förolämpning!

Exempel:
https://lagen.nu/dom/rh/2011:5

Att kalla en jämnårig skolelev för ”jävla negerfitta” har bedömts utgöra förolämpning.
Citera
2018-05-18, 16:08
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
Angry Foreigner och Paul Joseph watson på Youtube kallar ofta folk för idioter eller andra tillmälen. Exempelvis har AF kallat Clara Henry för idiot och PJW har kallat Michael Moore, Leonardo Cicaprio och andra för fula namn. Hur kommer de undan repressalier?

Nu tycker inte jag nödvändigtvis att de har fel och håller med deras åsikter i många fall, jag bara undrar, hur i hela friden kommer de undan med det? Är inte det olagligt?
Varför skulle det vara olagligt? Om man misstycker och vill bestraffa dessa får man anmäla dem för förtal och göra en civilrätt sak av det. Och det kostar.
Citera
2018-05-18, 21:04
  #20
Medlem
Vem0ths avatar
Om du kallar en polis för idiot så får snuten bara rycka åt axlarna och gå vidare med livet bära ordet till sin grav.

Om man är förolämpad av ordet idiot så kanske man ska sluta vara en idiot.
Citera
2018-12-07, 12:09
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Det handlar inte om att "komma undan".
Det handlar om att #jagärhär-aktivisterna ännu inte har börjat massanmäla just dessa två postare du nämner.

Nej, det lär inte dröja länge.
Citera
2018-12-25, 03:37
  #22
Avstängd
En vit man om bosnien Angry Foreigner:
https://youtu.be/YggtG7vRXv4
Citera
2018-12-25, 09:42
  #23
Medlem
Lagen om hets mot folktrupp är löjligt tramsig i sig och dessutom rasistisk mot vita. Måste avskaffas omedelbart.
Citera
2018-12-28, 14:00
  #24
Medlem
HipToBeSquares avatar
När internetpersonligheter blir tillräckligt stora kommer de bli måltavlor för etablissemanget. Deras makt bygger på subversion så de måste gå efter dessa personer för att inte förlora makten. Det har noll att göra med om de kallar x för en idiot eller säger icke politiskt korrekta saker.

PewDiePie är ständigt utsatt och etablissemanget letar efter nazikopplingar med ljus och lykta. PJW kommer att åka ut ur Youtube, det är enbart en tidsfråga. Anledningen kommer vara svag med de behöver egentligen ingen. Angry Foreigner är inte tillräckligt stor internationellt för att de ska bry sig.

Sargon of Akkad blev utkastad från Patreon efter ha använt förbjudna ord i en diskussion. Verkliga anledningen är antagligen påtryckningar från banker vilket märks tydligt eftersom Patreon uttrycker sig på ett undvikande sätt när det gäller anledningen.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback