Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2019-10-15, 10:43
  #73
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katten-Gustav
"Ska" man pruta? Vilken jävla ickefråga. Är svensken verkligen såhär tafatt när det kommer till affärer så tro fan det att araben och juden kommer ta över landet till slut.
hehe, jag har t.om hört av vissa att de tror att säljaren inte får någon lön om man prutar. eller åtminstone att säljarens lön reduceras , och dom därför känner en skam inför att pruta.
Citera
2019-10-15, 11:03
  #74
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Jag gjorde ju affär för ett par veckor sedan.
Lämnar min VW up i inbyte.

Jag tyckte jag fick ganska bra betalt för den, fick 85.000:-
Vad hade du gett för den i inbyte?

VW high up 2017, uttagen 04/17.
Motor: 75 hk - bensin.
1200 mil
Extra: parksensorer, regnsensor.
Färg: vit
vad man får för inbytet är ju skit samma ,det som räknas är ju vad du totalt får betala.
Det är ju klassiska 1a i säljboken att ge en illusion av att du får ett bra inbytespris och så känner du dig nöjd som kund.
Citera
2019-10-16, 08:40
  #75
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungbyxlos
Och har man någon chans? Ökar chansen om man saknar inbytesbil? Något annat att tänka på

11% prutar man på nya bilar läste jag i någon motortidning. Det var dock 10 år sen eller kanske rentav mer.

Det viktigaste när man har samröre med bilhandlare är dock att inte låta sig luras av allt prat hit och dit. De kanske går med på att pruta 11% men sen så ändrar de och håller på så till slut har du köpt en annan bil än den du ville köpa, eller har köpt bilen på avbetalning på 15% ränta...
Citera
  • 6
  • 7

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback