Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-18, 13:20
  #13
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bervyl
Eller....
så är flickor från konservativa familjer inte på musikfestivaler där tafsandet brukar ske?
Det är säkert en faktor att också räkna in.
Citera
2018-05-18, 15:34
  #14
Medlem
Callebiltes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bervyl
Många av de kvinnor i Sverige som använder Hijab säger sig göra det för att slippa "sexuell uppmärksamhet från män"

Jag har funderat mycket på detta.

För det första. När flickor som inte ens har kommit in i puberteten kläs i Hijab kan jag inte låta bli att tänka att själva slöjan faktiskt sexualiserar dom.


För det andra. Många tjejer i slöja bär helt vanliga kläder i övrigt. Tajta toppar och jeans.
Många sminkar sig och har ögonbryn och ögonfransar gjorda och fillerfyllda läppar.

Många tjejer i slöja är vrålsnygga helt enkelt. Och slöjan gör ju att man ser det snygga ännu tydligare eftersom inget hår hänger i vägen.

Tänker sig muslimer att män inte SER hela tjejen när tjejen har en slöja över håret?

Eller tänker sig muslimer att män går igång på själva HÅRET på kvinnor?
Tänker sig muslimer att det är i håret "sexet" sitter?

Tänker sig muslimer att om en tjej täcker sitt hår med en slöja så ser inte männen tjejens ansikte, ögon, utstrålning, personlighet, tuttar och rumpa?

Eller tänker sig muslimer att det i männens hjärna finns en medfödd lag som säger att inte tänka på tjejer som sexuella varelser om dom täcker sitt HÅR med slöja?

Är det isåfall så?

Tänker sig muslimer att det finns någon slags tyst överenskommelse män och kvinnor i slöja emellan som går ut på att män helt enkelt låter tjejer i slöja vara ifred?

Är det isåfall så?
Hindrar en tjejs slöja er ( män ) från att gå igång på hennes kropp?

Är slöjan ett sådant mirakelskydd?

Är det någon annan som har funderat på detta?

Jag tror att många skulle bli mer avsexualiserade om de faktiskt tog av sig slöjan med deras buskiga McDonaldsögonbryn och skäggväxt.
Citera
2018-05-18, 18:01
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Callebilte
Jag tror att många skulle bli mer avsexualiserade om de faktiskt tog av sig slöjan med deras buskiga McDonaldsögonbryn och skäggväxt.

Men en hijab täcker inte ansiktet. En Hijab ramar in ansiktet och gör så att ansiktet "blir i fokus"
Det är därför jag undrar om muslimer menar att det är håret som lockar män? Om det är håret som är så pass "sexuellt laddat" att det behöver döljas?
Citera
2018-05-18, 23:14
  #16
Medlem
PeppaKaKas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gammaray68
Möjligt, men varför är i så fall flera utav dom hårt sminkade och ser ut som, knulla mig på engång luder?

Det kan bero på mpnga saker.antigen att de inte vet om det,eller så vill de känna sig "anpassade" eller moderna? (spekulersr bara) man får helt enkelt fråga dom.
Citera
2018-05-19, 07:32
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeppaKaKa
Det kan bero på mpnga saker.antigen att de inte vet om det,eller så vill de känna sig "anpassade" eller moderna? (spekulersr bara) man får helt enkelt fråga dom.

Det känns lite dubbelt att använda en hijab för att "dölja det vackra" samtidigt som man sminkar sig i ansiktet som syns.

Ofta sminkar man sig ju för att göra sig vackrare.

Man sätter på ögonfransar därför att man tycker att det är fint med långa och täta ögonfransar.

Man pudrar sig därför att man vill ha en jämn och oblank hy

Man fyller läpparna därför att man tycker att det är fint med plutmun

Man plockar ögonbryn därför att man tycker att det är finare med plockade ögonbryn än buskiga ihopväxta ögonbryn

Man vaxar bort ansiktshår eftersom man tycker att det är finare att vara tjej utan mustasch

Osv

När dom gör allt detta och sedan drar på sig en slöja som enbart täcker håret känner jag att det är konstigt när vissa kvinnor säger att dom gör så för att "dölja det vackra"
och för att undvika att bli "sexualiserade av män"

Frågan är om män slutar se dom när dom drar på sig sin slöja?

Gör du det?
Citera
2018-05-19, 07:58
  #18
Medlem
Captinheros avatar
Tycker det absolut förfular de iallafall. Hår är ju oftast vackert ( om det inte är det typiska feminist håret dvs kortklippt i en fulfärg) så visst tas ”skönheten ” bort med en slöja. Tråkigt för de tjejerna men hjärntvätteri och hot om våld gör tyvärr att de ej vill/vågar ta av sig den.

Sen också att de män som också blivit hjärntvättade att allt utan slöja är ej ”respektabla ” kvinnor är ju också idioti men hela deb religionen har ju många idiotiska inslag och brister
Citera
2018-05-19, 11:58
  #19
Medlem
PeppaKaKas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bervyl
Det känns lite dubbelt att använda en hijab för att "dölja det vackra" samtidigt som man sminkar sig i ansiktet som syns.

Ofta sminkar man sig ju för att göra sig vackrare.

Man sätter på ögonfransar därför att man tycker att det är fint med långa och täta ögonfransar.

Man pudrar sig därför att man vill ha en jämn och oblank hy

Man fyller läpparna därför att man tycker att det är fint med plutmun

Man plockar ögonbryn därför att man tycker att det är finare med plockade ögonbryn än buskiga ihopväxta ögonbryn

Man vaxar bort ansiktshår eftersom man tycker att det är finare att vara tjej utan mustasch

Osv

När dom gör allt detta och sedan drar på sig en slöja som enbart täcker håret känner jag att det är konstigt när vissa kvinnor säger att dom gör så för att "dölja det vackra"
och för att undvika att bli "sexualiserade av män"

Frågan är om män slutar se dom när dom drar på sig sin slöja?

Gör du det?

Jo vet.

Grejen är, ( iaf jag) tittar inte på slöjade tjejer då de väcker mindre uppmärksamhet sexuellt (om de inte visar sina former dvs) , tex nu på sommaren uppmärksammar man tjejer i tighta shorts och linnen osv. Beslöjade kvinnor har oftast täckta kroppar.
Citera
2018-05-19, 13:20
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeppaKaKa
Jo vet.

Grejen är, ( iaf jag) tittar inte på slöjade tjejer då de väcker mindre uppmärksamhet sexuellt (om de inte visar sina former dvs) , tex nu på sommaren uppmärksammar man tjejer i tighta shorts och linnen osv. Beslöjade kvinnor har oftast täckta kroppar.

Det är sommar en väldigt kort tid per år i Sverige.
Under själva sommaren är få dagar soliga och varma och gjorda för liten klädsel.

Menar du att du endast betraktar kvinnor som sexuella varelser under dessa få dagar per år?
Citera
2018-05-19, 13:48
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
Tycker det absolut förfular de iallafall. Hår är ju oftast vackert ( om det inte är det typiska feminist håret dvs kortklippt i en fulfärg) så visst tas ”skönheten ” bort med en slöja. Tråkigt för de tjejerna men hjärntvätteri och hot om våld gör tyvärr att de ej vill/vågar ta av sig den.

Sen också att de män som också blivit hjärntvättade att allt utan slöja är ej ”respektabla ” kvinnor är ju också idioti men hela deb religionen har ju många idiotiska inslag och brister

Så du menar att imamen har en poäng? Om alla kvinnor i Sverige dolde sitt hår ( vårt svenska tunna nordiska hår ) i hijab skulle sexuella trakasserier, övergrepp och våldtäkter försvinna? Då skulle män inte längre se oss kvinnor som sexuella varelser?
Citera
2018-05-19, 13:54
  #22
Medlem
Captinheros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bervyl
Så du menar att imamen har en poäng? Om alla kvinnor i Sverige dolde sitt hår ( vårt svenska tunna nordiska hår ) i hijab skulle sexuella trakasserier, övergrepp och våldtäkter försvinna? Då skulle män inte längre se oss kvinnor som sexuella varelser?

Beror väll hur man ser på det. Är poängen att göra dem fula så har de lyckats.

Men är ju inte rätt att göra dem fula och inte kvinnans ansvar att inte bli våldtagna. ( sen ja om man klär sig slampigt och har ett utmanade beteende så bör man nog också tänka efter. Men det betyder inte att ”självsäkra” lätt klädda kvinnor är ”slampor”)

Är ju våldtäcktspersonernas ansvar att inte våldta. Inte för jag är någon ultra feminist men tycker väll de kvinnorna ska kunna klä sig hur de vill utan att bli trakasserade ( även övriga kvinnor.)

Så nej vi ska inte anpassa oss efter dem eftersom de ej kan hålla kuken i styr och de ej kan respektera kvinnor. Bättre idé att kastrera de som ej kan hålla kuken i styr och använder religion som ursäkt för att våldta
__________________
Senast redigerad av Captinhero 2018-05-19 kl. 13:58.
Citera
2018-05-19, 14:17
  #23
Medlem
PeppaKaKas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bervyl
Det är sommar en väldigt kort tid per år i Sverige.
Under själva sommaren är få dagar soliga och varma och gjorda för liten klädsel.

Menar du att du endast betraktar kvinnor som sexuella varelser under dessa få dagar per år?

De väcker sexuella känslor hos män när de är lätt klädda ja. därför får de mer uppmärkssmhet av män. Män attraheras av kvinnor, om man inte är bög och går på pride dvs.
Citera
2018-05-21, 16:43
  #24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeppaKaKa
De väcker sexuella känslor hos män när de är lätt klädda ja. därför får de mer uppmärkssmhet av män. Män attraheras av kvinnor, om man inte är bög och går på pride dvs.

Jag tänker mig att män tänker på kvinnor som sexuella varelser även på vintern? Och hösten och våren.
Att man i en ögonkontakt kan känna spänning som triggar tankar och fantasier?

Det är dessa tankar och fantasier många muslimer menar tas bort ur mäns hjärnor om kvinnor bara täcker sitt hår med slöja.

Jag funderade på om det är så...men om alla tänker som du är det ju lugnt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback