Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2018-05-23, 18:22
  #37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drama-Llama
Ja kanske, men jag är också förvånad över att någon 2018 kan vara förvånad över att kvinnor använder de plagg som är påbjudna i deras kultur till att öka sin attraktionskraft. Om man tror att alla muslimska kvinnor är ett slags direkt funktion av påbuden i koranen, och att de inte har något som helst utrymme för någon egen livsstil, antar jag att man kan bli förvånad när man ser att en del av dem framhäver sina behag i stället för att dölja dessa. Men då borde man samtidigt vara jätteförvånad över att samma spridning i klädbeteende återfinns bland västerländska kvinnor. Varför beter de sig inte likadant allihop när de tillhör samma kultur?

Än mer komplicerat blir det i så fall när man tar i beaktande att det till råga på allt finns massor med muslimska kvinnor som inte täcker håret alls.

Nu pratade vi om slöjor. Det finns inget VI mot DOM.
Vi pratar om slöjan gör tjejen osynlig.
SVAR: nej det gör ingen osynlig med tyg på huvudet.

De som vill ha det, får ha det, som sin stil oberoende av orsak. Sålänge det inte ska kräva säregna regler för att få utöva sin livsstil med religionsfrihet som argumentationsgrund.
Citera
2018-05-23, 21:20
  #38
Medlem
TraXzmans avatar
Jag tror man tänker som man tänker vad man går igång på genom instinkt och det undermedvetna
Citera
2018-05-23, 22:54
  #39
Medlem
För min egen del kan jag bara säga att en kvinna i någon form av slöja omedelbart faller ur poolen av kvinnor jag kan tänka mig dejta. Och anledningen är tyvärr väldigt enkel: slöjan signalerar att hon är muslim, och jag vill inte behöva kika över axeln resten av livet. Även om kvinnan och hennes familj kan acceptera mig som pojkvän/sambo/man/svärson så finns det alltid det där lilla oroande i bakhuvudet: "Tänk om någon annan muslim får för sig att jag är ovärdig att gifta mig med en av Mohammeds följare..."

Livet blir så otroligt mycket enklare om man helt enkelt låter bli muslimerna, och då menar jag inte bara som dejter, utan på alla plan. Tyvärr, men det är till stor del muslimernas eget fel att jag känner så.
Citera
2018-05-23, 23:15
  #40
Medlem
CaptainNemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagnusBengtsen
Ja slöjan gör tjejerna osynliga. Jag möter själv inte deras blick.
Du borde, så länge deras män inte går med och vaktar, säga hej till slöjbärande kvinnor. Visa dem att även de har ett människovärde och verkligen inte är osynliga som deras landsmän tutat i dem att tro.

För övrigt så gör slöjan att de individuella kvinnorna blir osynliga men samtidigt att gruppen som helhet framträder mer.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback