Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-06-21, 22:30
  #13
Medlem
Dominiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGårman
Min erfarenhet är att folk missar det viktigaste... STYRKETRÄNINGEN. Den är alltid viktigare än kosten.
Undersökningar har även visat att man normalt inte förlorar muskelmassa med några veckors uppehåll. Dock så kan musklerna se mindre ut då kroppen nedreglerar glykogeninlagringen i musklerna vid minskad aktivitet.

Hur kan styrketräningen vara viktigare än kosten? Med fel kost kan du glömma att du gör några som helst framsteg i styrketräningen. Extra farligt blir det med stränga dieter där folk utesluter protein och så vidare, de blir fan värre att styrketräna då. Men om du styrketränar och går på diet (och får i dig protein osv) så är det jävligt bra!
Citera
2018-06-21, 22:42
  #14
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dominius
Hur kan styrketräningen vara viktigare än kosten? Med fel kost kan du glömma att du gör några som helst framsteg i styrketräningen. Extra farligt blir det med stränga dieter där folk utesluter protein och så vidare, de blir fan värre att styrketräna då. Men om du styrketränar och går på diet (och får i dig protein osv) så är det jävligt bra!
Styrketräning med dålig kost kommer ge dig bättre resultat än en felfri kost utan styrketräning. Även om jag själv rekommenderar att äta så näringsrikt som möjligt, av självklara anledningar.
Citera
2018-06-23, 19:15
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jpettersson1991
Styrketräning med dålig kost kommer ge dig bättre resultat än en felfri kost utan styrketräning. Även om jag själv rekommenderar att äta så näringsrikt som möjligt, av självklara anledningar.
Exakt detta. Givetvis behöver man grundläggande näring och förmodligen åtminstone 1g protein/kkv. Men utan hård träning inga resultat att tala om. Många styrkelyftare äter mest skräp men bygger enormt med muskler (ochen jäkla massa fett utanpå). Jag hör unga grabbar tala om hur dom äter perfekt på gymmet för att sedan se dem träna som krattor... och dom ser ut som skit.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback