Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-17, 20:11
  #1
Medlem
Hur fixar man mobilt startbevis inför göteborgsvarvet? Har fått ett mail som ger mig mitt startbevis som pdf och mobilt. Klickar på länken "En mobilversion av startbeviset (finns för nedladdning här)" i mailet. Kommer till en sida som har två rubriker överst "mobilt startbevis" under denna rubrik finns en rolig suddig fyrkant? Den nedre rubriken är märkt "data" där står vad jag heter, har för nummer o.s.v. När jag kopierar den suddiga fyrkanten lyckas jag få den som en bild på datorn, jag lyckas dock inte överföra den till min I-phone, hur gör jag, går inte att helt enkelt dra bilden till Iphone, om det inte är detta man ska göra för att få sitt mobila startbevis så får ni gärna beskriva hur man fixar mobilt startbevis istället. Tacksam för svar. Huvudproblemet är att jag inte kan skriva ut mitt startbevis, vill därför skaffa mobilt startbevis. Om det behövs en app för att fixa detta så vill jag gärna veta hur man skaffar den.
Citera
2018-05-17, 20:52
  #2
Moderator
vfs avatar
Övrig sport: eventprat --> Träning
/Moderator
Citera
2018-05-17, 21:19
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstallion
Hur fixar man mobilt startbevis inför göteborgsvarvet? Har fått ett mail som ger mig mitt startbevis som pdf och mobilt. Klickar på länken "En mobilversion av startbeviset (finns för nedladdning här)" i mailet. Kommer till en sida som har två rubriker överst "mobilt startbevis" under denna rubrik finns en rolig suddig fyrkant? Den nedre rubriken är märkt "data" där står vad jag heter, har för nummer o.s.v. När jag kopierar den suddiga fyrkanten lyckas jag få den som en bild på datorn, jag lyckas dock inte överföra den till min I-phone, hur gör jag, går inte att helt enkelt dra bilden till Iphone, om det inte är detta man ska göra för att få sitt mobila startbevis så får ni gärna beskriva hur man fixar mobilt startbevis istället. Tacksam för svar. Huvudproblemet är att jag inte kan skriva ut mitt startbevis, vill därför skaffa mobilt startbevis. Om det behövs en app för att fixa detta så vill jag gärna veta hur man skaffar den.

Jag förmodar att det ser ut ungefär som med startbevisen för Stockholm Marathon. Det är bara att öppna mailet i din telefon och klicka på länken. Jag tror att det blir betydligt bökigare om du ska gå omvägen via din dator.
Citera
2018-05-17, 21:39
  #4
Medlem
Den mobila nedladdningsversionen finns inte i mailet då jag öppnar mailet i min mobil...
Citera
2018-05-17, 21:58
  #5
Medlem
Men länken mobilt startbevis måste du väl se när du öppnar mailet i din telefon?
Klicka på den länken.

Annars bör det väl gå att öppna länken i din dator och sedan kopiera webadressen som du sedan skickar till din telefon och som du sedan klickar på i din telefon och sen kan du spara länken som bokmärke eller lägga till på din hemskärm etc.
Citera
2018-05-17, 22:03
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstallion
Kommer till en sida som har två rubriker överst "mobilt startbevis" under denna rubrik finns en rolig suddig fyrkant? Den nedre rubriken är märkt "data" där står vad jag heter, har för nummer o.s.v.

Samma info får jag upp när jag i min mobil klickar där det står mobilt startbevis.
Den sk fyrkanten scannar de när du hämtar din nummerlapp.
Citera
2018-05-18, 14:30
  #7
Medlem
Hittade inte länken mobilt startbevis i min telefon, det gick dock bra att ha uppe pdf-formatet, behövde zooma lite grand. Edit men tackar för alla svar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback