Citat:
Ursprungligen postat av Pingvini
svenska? Lite svårt kanske men förutom nätverksböcker, gärna inriktat på protokollen så finns det mycket fåtal bra svenska böcker. Hacking i fokus(4:e eller 5:e upplagan) har en svensk översättning men har du läst en universitetskurs inom ämnet blir den väldigt löjlig för din del.
Du bör nog läsa engelsk litteratur, mer aktuell och större utbud. Sök på nån bokhandel inom nätverk istället för hacking så hittar du lite guldböcker. Men är det nätverksstrukttur och hitta fel du är intresserad av eller bara "hacka MSN, lunar och andra tuffa saker"?
Jag läser ju till nätverkstekniker så det är där mitt intresse ligger. Är inte intresserad av att hacka lunar och hacka egentligen, intresset ligger i att lära mig hur det går till för att sedan kunna arbeta med att förhindra och förstå hur en hacker går tillväga för att ta sig in i mitt system.
Ge mig bra exempel på engeska böcker. Jag har goda kunskaper om TCP/IP, routing, switching och hela den biten då jag läst ciscos CCNA och CCNP. Även god koll på trådlösanätverk och i nuläget läser och labbar jag med Ciscos Pixar.