Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-17, 18:59
  #1
Medlem
Är en stor podd-lyssnare, och många av mina favoriter har i någon mån ställt till med diverse föreställningar för en live-publik - något som jag aldrig riktigt förstått charmen med. Känner att en sån stor del av vad drar mig till mediumet är dess personliga och intima karaktär, vilket leder till att jag konsumeras poddar i princip enbart ensam. Har svårt att se att erfarenheten förhöjs av att konsumeras i större grupp, med det möjliga undantaget av humorpoddar.

Med det sagt så kan jag inte säga att det stör mig nämnvärt att lyssna på en podcast som spelades in framför publik, men lusten att faktiskt traska till ett live-framträdande av en podcast är noll. Sen misstänker jag att många poddar kör live-framträdande som ett sätt att få extra inkomst. Tänker t.ex på amerikanska Crooked Media som verkar gå ruskigt bra finansiellt, till stor del för att i princip hälften av deras poddar är live med medföljande biljettintäkter.

Vad tycker ni om trenden att poddar i allt större utsträckning börjar trycka diverse live-events? Vad har ni för erfarenheter av att gå på diverse events? Finns det poddar, genrer, stilar som ni tycker passar särskilt bra/illa som live-främträdande?
Citera
2018-05-25, 22:23
  #2
Medlem
Värdelöst. Hur vet man ens att publiken finns.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback