Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-17, 18:34
  #1
Medlem
Knullkungens avatar
https://www.resume.se/nyheter/artikl...-i-ny-kampanj/

""
"Byggbranschen är för bögar" är RFSL och Byggcheferna gemensamma kampanjbudskap. Anledningen är att man vill få in fler hbtq-personer inom byggbranschen.

Idag lanserar RFSL och Byggcheferna sin nya kampanj "Byggbranschen är för bögar". Detta i samband med internationella dagen mot homo-, bi-, och transfobi."

Bra eller anus?
Citera
2018-05-17, 18:45
  #2
Medlem
Enzymes avatar
Hur vet de att det inte redan finns massa HBTQ människor inom branschen?! För de något register? Om jag går till ett bygge varje dag och gör mitt jobb får jag knulla vem jag vill när jag kommer hem. Det har arbetskamrater inte ett skit med att göra. Men det är klart lobbyisterna vill väl att man är så queer som möjligt med rosa peruk, glitter och arrangera dildoparty på AWn.
Citera
2018-05-17, 18:45
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkungen
https://www.resume.se/nyheter/artikl...-i-ny-kampanj/

""
"Byggbranschen är för bögar" är RFSL och Byggcheferna gemensamma kampanjbudskap. Anledningen är att man vill få in fler hbtq-personer inom byggbranschen.

Idag lanserar RFSL och Byggcheferna sin nya kampanj "Byggbranschen är för bögar". Detta i samband med internationella dagen mot homo-, bi-, och transfobi."

Bra eller anus?

Ok, så om man är hetero är man inte välkommen inom byggbranschen? Hoppas innerligt att alla heteros inom bygg säger upp sig, även om det inte kommer hända. Har inget emot homisar, men med den formuleringen så säger man att enbart homisar är välkomna.
Citera
2018-05-17, 19:09
  #4
Medlem
mg57s avatar
Det här är nått vi armerare vetat länge, alla snickare är bögar 😂
Citera
2018-05-17, 19:09
  #5
Medlem
dwgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkungen

Bra eller anus?


Bögarna tycker nog att det anus
Citera
2018-05-17, 19:22
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mg57
Det här är nått vi armerare vetat länge, alla snickare är bögar 😂
Faktiskt
Eller åtminstone 70%

OnT
Rätt uppenbart väl att regeringen försöker att försvaga Sveriges starkaste fackförening, agendan är med all sannolikhet lönedumpning till invandrare.
In med mera invandrare i byggbranshen, dumpa lönerna och bygg mera.

Edit: Såg nu att det var Byggcheferna som tillhör Ledarna och inte Byggnads.
__________________
Senast redigerad av nsbm 2018-05-17 kl. 19:52.
Citera
2018-05-17, 19:30
  #7
Medlem
megacoolmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enzyme
Hur vet de att det inte redan finns massa HBTQ människor inom branschen?! För de något register? Om jag går till ett bygge varje dag och gör mitt jobb får jag knulla vem jag vill när jag kommer hem. Det har arbetskamrater inte ett skit med att göra. Men det är klart lobbyisterna vill väl att man är så queer som möjligt med rosa peruk, glitter och arrangera dildoparty på AWn.

Detta!
Varför ska alla HBTQ-människor känna ett sådant tvång att skrika ut hur jävla gay de är.
Jag skiter i om min arbetskamrat gillar snopp eller mus, men jag blir förbannad om han kallar sig för "hen" och springer runt med rosa ballerinakjol och fjollar sig på arbetstid.
Citera
2018-05-17, 20:17
  #8
Medlem
tarsiers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av megacoolman
Detta!
Varför ska alla HBTQ-människor känna ett sådant tvång att skrika ut hur jävla gay de är.
Jag skiter i om min arbetskamrat gillar snopp eller mus, men jag blir förbannad om han kallar sig för "hen" och springer runt med rosa ballerinakjol och fjollar sig på arbetstid.

Aldrig känt något behov av att hävda mig och det gör få andra heller. Pride är det exempel jag kan komma på där jag ser sånt där. Men många exempel där det påstås att man "hävdar sig" är ju egentligen bara saker som är helt normala för heterosexuella, men genast uppfattas som ett sätt att hävda sig när en homosexuell gör det.

Sen kan jag förstå att man får acceptera vissa inskränkningar för att upprätthålla den heterosexuella sociala harmonin i samhället. Jag har inga problem med det. Gör i stort sett aldrig någon form av offentlig uppvisning av kärlek (PDA) till min partner, t.ex. hålla hand, omfamna, puss på kind. Folk vill inte se det, även om man säger sig vara tolerant, "inte ha något emot homosexuella" osv. Och jag är OK med det. Kärnfamiljer är bra, bryr mig inte om samkönade äktenskap.

Men då kan väl du och dina gelikar erkänna att din gräns för bögerier egentligen är mycket lägre än du påstår här? Det stämmer väl, eller? Tror faktiskt att det är så egentligen. Tänk dig t.ex. att jag har som bakgrundsbild på mobilen där jag pussar min partner på kinden, eller har en liknande bild på mitt skrivbord (kanske lite sämre exempel dock). Eller att jag börjar snacka om min dejt jag hade i helgen (när en heterosexuell tagit upp samtalsämnet först), eller vad jag gjorde med min partner i helgen.

Samtliga fall hade nog av många uppfattats som att man "trycker upp det i ansiktet" eller att man "påtvingar" någon sin sexuella läggning, när det i själva verkat inte handlar om det. Då känns det bättre ifall folk kan vara ärliga kring hur intoleranta de egentligen är istället för att missbruka den här halmgubben om rosa ballerinakjolar och fjollerier.

Vad gäller denna löjliga PR-kampanj är det såklart inget som kommer att locka fler homosexuella till byggbranschen (Varför är det ens ett mål?) eller förbättra ställningen för homosexuella som redan är i byggbranschen. Tycker nog det är bättre att köra på någon slags "Don't ask, don't tell"-regel i traditionellt maskulina branscher. Det ska inte vara relevant för ens yrke liksom.
__________________
Senast redigerad av tarsier 2018-05-17 kl. 20:20.
Citera
2018-05-17, 20:43
  #9
Medlem
megacoolmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tarsier
Aldrig känt något behov av att hävda mig och det gör få andra heller. Pride är det exempel jag kan komma på där jag ser sånt där. Men många exempel där det påstås att man "hävdar sig" är ju egentligen bara saker som är helt normala för heterosexuella, men genast uppfattas som ett sätt att hävda sig när en homosexuell gör det.

Sen kan jag förstå att man får acceptera vissa inskränkningar för att upprätthålla den heterosexuella sociala harmonin i samhället. Jag har inga problem med det. Gör i stort sett aldrig någon form av offentlig uppvisning av kärlek (PDA) till min partner, t.ex. hålla hand, omfamna, puss på kind. Folk vill inte se det, även om man säger sig vara tolerant, "inte ha något emot homosexuella" osv. Och jag är OK med det. Kärnfamiljer är bra, bryr mig inte om samkönade äktenskap.

Men då kan väl du och dina gelikar erkänna att din gräns för bögerier egentligen är mycket lägre än du påstår här? Det stämmer väl, eller? Tror faktiskt att det är så egentligen. Tänk dig t.ex. att jag har som bakgrundsbild på mobilen där jag pussar min partner på kinden, eller har en liknande bild på mitt skrivbord (kanske lite sämre exempel dock). Eller att jag börjar snacka om min dejt jag hade i helgen (när en heterosexuell tagit upp samtalsämnet först), eller vad jag gjorde med min partner i helgen.

Samtliga fall hade nog av många uppfattats som att man "trycker upp det i ansiktet" eller att man "påtvingar" någon sin sexuella läggning, när det i själva verkat inte handlar om det. Då känns det bättre ifall folk kan vara ärliga kring hur intoleranta de egentligen är istället för att missbruka den här halmgubben om rosa ballerinakjolar och fjollerier.

Vad gäller denna löjliga PR-kampanj är det såklart inget som kommer att locka fler homosexuella till byggbranschen (Varför är det ens ett mål?) eller förbättra ställningen för homosexuella som redan är i byggbranschen. Tycker nog det är bättre att köra på någon slags "Don't ask, don't tell"-regel i traditionellt maskulina branscher. Det ska inte vara relevant för ens yrke liksom.

Hmm, jag vet inte om jag kanske var lite burdus i mitt inlägg, men jag har inget i mot de scenarior du nämner. Är du min arbetskamrat får du väl gärna ha en bild på din pojkvän på mobilen. Han är välkommen på firmafesten också, precis som kvinnliga respektive. Vill du pussa honom går ju bra det med. Grovhångel för allmän beskådan har jag svårt för oavsett gay eller hetero.

Det är just det att det ska skyltas med vilken sexuell läggning man har som jag har problem med. Jag är inte intresserad av det. Det finns andra egenskaper hos en person som är viktigare.
Det är för mycket i media också. Är det någon som är gay, så ska man tvunget framhäva just det. Radions P3 är ju ett typexempel på detta.
Citera
2018-05-17, 21:48
  #10
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkungen
Bra eller anus?

Varför är det så viktigt att förändra normer? (det som är normalt).
Dom (RFSL) vill alltså att flera byggar ska vara homo. Men varför är min fråga? Vad är felet med att ha en kultur där hetrosexuell är normen?

Follow the money är väl vad jag tänker. Det går tjäna casch på att försöka få in några korvryttare på byggarbetsplatserna och manskapsbodarna. Kanske kan homosexuella samlas i manskapsbodarna och ägna sig åt sexuella aktiviteter? Äh... vilket trams.

Normer är bra och dom ska inte brytas. Jag jobbade på en färja och färjebranschen (passagerarfärja) är ett traditionellt tillhåll för homosexuella. Det var det reda under utvandrarnas tid till "amerikat". Det var knappast norm på färjan jag jobbade på utan dom homosexuella männen gick runt för sig. Jag ignorerade dom för jag hade annat att tänka på, som arbetstider, arbetsuppgifter och alla andra som var gäster och dom som jobbade på färjan.

Homosexuella får nog finna sig i att vara en minoritet. Jag tycker det är fel att kvotera in korvryttare. Det är min uppfattning.
Citera
2018-05-17, 23:04
  #11
Medlem
megacoolmans avatar
Såg precis på Breaking News med Filip och Fredrik. Där kunde man se vad jag menar med mitt tidigare inlägg.
Här har man tagit in en gay kille som gick på porrklubb i något slags reportage. Sedan sitter han och berättar att han ångrade att han inte sög någon gubbes kuk där inne.
Detta på bästa sändningstid i TV. Vem fan bryr sig liksom?

Hade det varit en hetero kille som berättat om att slicka fitta i ett horhus så hade jag reagerat på samma sätt. Sedan hade det dessutom blivit ett jävla liv och han hade blivit attackerad av alla batikhäxe-feminister, så media passar sig för detta.
__________________
Senast redigerad av megacoolman 2018-05-17 kl. 23:07.
Citera
2018-05-19, 20:08
  #12
Medlem
Sqeptisks avatar
Har alltid tyckt att byggbranschen varit lite "bögig" alltsedan Village People spelade in sin video "YMCA"

Allvarligt, vad faan har sexuella preferenser med yrkesrollerna att göra? Egentligen?

Sen att ett fåtal idioter/fjantar nödvändigtvis i alla lägen skall exponera sin sexuella minoritetpreferens "in absurdum" har ju mer med begåvningsbefrielse än med sexualitet att göra. Men dom är det ju ingen som vill anställa ändå
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback